Det är så att jag fixat Powerquest PartitionMagic 8.0 och ska göra en ny partiton. Och sen installera Windows Vista Ultimate.
Jag har 1 hårddisk på 229GB och vill partionera den, jag startar programet partitionmagic väljer att jag ska göra en ny partiton på C:
Jag väljer 25GB av C: till D: (den nya partionen) väljer Primary & NTFS (rekommenderas) vet inte vilka jag ska ta av dem, men eftersom det rekommenderas så väljer jag det.
När jag trycker apply så startar jag om datorn, och när den ska lägga till den nya partionen så får jag ett fel meddelande som det står:
Error 501 while executing batch.
Error 501: Cross-linked files were found.
Vad är det för problem?
Jag har även en extern hårddisk på 400GB som jag är osäker att den kommer fungera när jag installerar Vista pga drivrutinerna. Om man partionerat som Primary och installerar Vista. Det är FAT32 som det inte är i C:
Vad ska man köra för fil-system?
Sen svarar du ja och ja på frågorna samt startar om datorn så kontrollerar den hårddisken. Kanske hjälper, kanske inte hjälper men kan vara värt att testa iaf.
Ursprungligen inskrivet av Rorax Du kan testa köra:
Start -> Kör -> CMD -> CHKDSK /F
Sen svarar du ja och ja på frågorna samt startar om datorn så kontrollerar den hårddisken. Kanske hjälper, kanske inte hjälper men kan vara värt att testa iaf.
När jag gör det som du skrev så får jag meddelandet..
Det går inte att låsa aktuell enhet.
Det går inte att utföra CHKDSK eftersom volymen används av en annan process.