Permalänk
Medlem

vilken 100Mbit leverantör?

har tröttnat på adsl och nu när vi kan få 100Mbit i stadsnätet så känns det som sura pengar för adsl.

dessa leverantörer är det som kan leverera här.

http://www.landskrona.net/ll3.htm

någon ni kan rekomendera/varna för?

mina krav är bara att jag ska kunna ha mer än en mail och det inte ska vara för mycket problem med leverantören

kostnaden för abonemanget är ganska ointressant

Permalänk
Medlem

Jadu, valet mellan adamo, bahnhof och bredband2 är inte lätt.

Alla säger olika beroende på erfarenhet av dessa. Har själv adamo just nu och har haft bredband2 tidigare. Sa då upp bredband2 pga dåliga hastigheter och överbelastat stamnät. Dock är det åtgärdat nu. Är helnöjd med mitt adamo och får alltid ut full hastighet oberoende tid på dygnet!

Tror du kommer bli nöjd med vilket val du än tar av dessa tre. Sök annars och se i andra trådar om stadsnät vad andra tycker för att skaffa dig en egen uppfattning.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
Jadu, valet mellan adamo, bahnhof och bredband2 är inte lätt.

Dessa tre har ju personal i olika positioner som är aktiva här på forumet med att svara på frågor och hjälpa användare - kan vara mycket värdefullt.

Undrar för övrigt hur många som väljer detta erbjudande:

Lagom är bäst
64 Kbit/s är dubbelt så snabbt som det snabbaste modem. Behöver du verkligen mer än så? Om svaret är ja, bör du välja en annan leverantör och betala ett mycket högre pris. Men om du, i likhet med de allra flesta, använder din anslutning till att surfa och maila kan du spara mycket pengar på att beställa TM PRIVAT för 99 kr/mån.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Dessa tre har ju personal i olika positioner som är aktiva här på forumet med att svara på frågor och hjälpa användare - kan vara mycket värdefullt.

Undrar för övrigt hur många som väljer detta erbjudande:

Lagom är bäst
64 Kbit/s är dubbelt så snabbt som det snabbaste modem. Behöver du verkligen mer än så? Om svaret är ja, bör du välja en annan leverantör och betala ett mycket högre pris. Men om du, i likhet med de allra flesta, använder din anslutning till att surfa och maila kan du spara mycket pengar på att beställa TM PRIVAT för 99 kr/mån.

/H

Haha! Skrattade gott när jag läste det. Då är ju till och med comhem mer prisvärda. 250kbit för 99kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Haha! Skrattade gott när jag läste det. Då är ju till och med comhem mer prisvärda. 250kbit för 99kr

Jo men visst. Dessutom använder ju även Comhem modem!
Undrar vilken verklighet dessa mejerister lever i.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

ok tack för hjälpen! jag ville mest kolla om det var någon av dessa som var speciellt jobbiga.
då tackar jag för detta!
tror jag kommer börja prova adamo, eftersom de inte har någon bindningstid.
känner jag mig inte nöjd kan jag på en månad hoppa över till en annan.

går det behålla mitt adslabonemang trots jag skaffar fiber? mitt adsl kommer väl inte sägas upp automatiskt?
vill gärna behålla det som en backup om det strular med fibernätet.

min granne hade stora problem med stadsnätet när han använde ipbolaget.

Permalänk
Medlem

Du kan absolut ha kvar ADSL samtidigt som du kör stadsnät. Frågan är dock om det är ekonomiskt försvarbart, men priset var ju ingen issue så kör på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
ok tack för hjälpen! jag ville mest kolla om det var någon av dessa som var speciellt jobbiga.
då tackar jag för detta!
tror jag kommer börja prova adamo, eftersom de inte har någon bindningstid.
känner jag mig inte nöjd kan jag på en månad hoppa över till en annan.

går det behålla mitt adslabonemang trots jag skaffar fiber? mitt adsl kommer väl inte sägas upp automatiskt?
vill gärna behålla det som en backup om det strular med fibernätet.

min granne hade stora problem med stadsnätet när han använde ipbolaget.

Ditt ADSL-abonnemang kommer inte sägas upp automatiskt nej, det får du ordna själv eller via en fullmakt.

Sen har ju Bredband2 inte heller någon bindningstid ifall det var oklart. Kampanj just nu med halva priset i 3 månader.

Permalänk
Medlem

hehe.. ok jag kanske förklarade mina tankar lite dåligt.

jag menade att jag skulle ha kvar mitt adsl tills jag hittat en leverantör i stadsnätet som fungerar bra. dvs bra hastighet och samma (eller bättre) ping som jag har nu.

när jag väl hittat det kommer jag säga upp mit adsl.

någon som vet vad bredband2 och bahnhof har för "efternamn" på sina emailadresser?
hittar ingen information om det på hemsidan, hittar inte ens deras webbmail på hemsidan

Permalänk
Medlem

Med Bredband2 får du mail under domänen brikks.com i Landskrona.