Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Supreme commander - Basics

Permalänk
Medlem

Finns det någon patch ute?
Jag får en grå ruta efter den första splashbilden varje gång ja försöker starta spelet på första försöket.
Varje gång måste jag boota om

EDIT:
Jag ändrar mig
Nu kan jag inte ens spela överhuvudtaget då jag får gråskärm hela tiden. Någon annan med samma problem?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
och om du hela tiden är på plus med mass och energy så utnuttjar du dina resurser dåligt

Eller så har man inte datorkraft nog till fler enheter

Permalänk
Inaktiv

Kan man få UI:T mindre.. det är stort..

Min processor ligger och myser på 70 grader när jag spelar detta spel.. grafikkortet på 83 XD

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Kan man få UI:T mindre.. det är stort..

Min processor ligger och myser på 70 grader när jag spelar detta spel.. grafikkortet på 83 XD

http://garage.gaspowered.com/?q=node/9126

Permalänk
Medlem

Haha, upptäckte igår att man kan ju bygga Tier 1 och 2-enheter även med Tier 3 Factories och flygplatser. Kom även på att det kanske är bättre att sätta Mass Storages vid Mass Extractors än Energy Generators, samt att utnyttja Energy Storages också. Jag som klagat smått med en polare över hur segt man får resurser och att bygga olika Tiers av enheter var bökigt. Kanske vore bra att köra igenom Tutorial.

En kort fråga, kan man uppgradera sina T1 Engineers som man redan har byggt till Tier 2 och uppåt? För just nu skickar jag T1'or ut för att scouta och fånga Mass-ställen när jag väl köpt T2, för att sedan göra en kamikaze-manöver in i fiendebasen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Haha, upptäckte igår att man kan ju bygga Tier 1 och 2-enheter även med Tier 3 Factories och flygplatser. Kom även på att det kanske är bättre att sätta Mass Storages vid Mass Extractors än Energy Generators, samt att utnyttja Energy Storages också. Jag som klagat smått med en polare över hur segt man får resurser och att bygga olika Tiers av enheter var bökigt. Kanske vore bra att köra igenom Tutorial.

En kort fråga, kan man uppgradera sina T1 Engineers som man redan har byggt till Tier 2 och uppåt? För just nu skickar jag T1'or ut för att scouta och fånga Mass-ställen när jag väl köpt T2, för att sedan göra en kamikaze-manöver in i fiendebasen.

De T1 engineers jag får över brukar jag antingen sätta att boosta fabrikerna eller patrullera runt inne i baserna och reparera grejor.

Permalänk
Medlem

Reparerar de automatiskt när de patrollerar? måste jag testa.

Permalänk
Medlem

Jag bumpar tråden och undrar om någon mer inte ens kan komma in i spelet? Det laddar en kort sekund och sen händer inget.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte i spelet. vet inte vad det ka vara. Får en helgrå bild under 1 sekund efter introt innan menyn kommer fram.

Dom rekommenderar automatikst när dom patrullerar. Vilket lag föredrar ni?

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Reparerar de automatiskt när de patrollerar? måste jag testa.

Juopp, men de går även omkring och har sönder varenda buske i närheten så de kan skena iväg utan dess like ibland. Och de har noll känsla för prioritering.....laga trasig flygplan eller jaga buskar slutar ofta med, buske kul grej, och det finns ju en del buskar...gah

Permalänk
Medlem

Hehe, jo dom gillar buskar och träd, ville att ett gäng skulle repera en liten bas jag hade en bit från "huvudbasen" så jag skicka dit och satte dom på patrull där, trodde jag, råkade visst sätta dom på att patrullera mellan lilla basen och stora, så det tog bra tid för dom att komma dit då dom skulle suga i sig alla träden också upptäckte det inte innan basen var under attack och inga byggare var där

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

"Gillar" är föresten årets understatement, dom är faan kära i allt som dom kan zappa, mer än en tech har fått sätta livet till efter att dom rusat iväg mot fiendens bas jagandes varenda träd på kartan.

Permalänk
Medlem

De blir förtjusta i träden då man har dåligt med mass, annars patrullerar de väl runt och reparerar diverse grejer. Finns det inget att reparera och mass-förråden är fulla så vilar de tills situationen ändrar.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Inaktiv

är det bara mig det hackar för när man har en stor bas med massa kraftsköldar och sådär 300 tanks ?

Permalänk
Medlem

Det här gråskärmsproblemet verkar vara fler än jag som har åkt på.
Ni andra som råkar ut för det, får ni det överklockat och oklockat?
Jag får det bara med cpu och gpu klockat ://

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Inaktiv

Mitt problem är att spelet fryser helt och stendör, ljudet loopas och jag får starta om datorn manuellt efter nån halvtimmas spelande.

Processorn ligger på 80 grader efter det, ligger på 70 normalt.

Enda spelet som detta händer i, är det fel på det eller är det jag som ska kolla fläkten på procesorn?

EDIT: Efter en dammsugning så funkar det bra igen, nere på 54 grader... carry on.

Permalänk
Avstängd

Fan vilket skitspel, ända "taktiken" som fungerar är att bygga massa tanks och göra en "tankrush"..

Om ett par veckor ligger nog spelet i 49kr lådan på rusta

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

du kanske borde köra online..då kan man inte "rusha" med massa tanks.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Mycket instressanta stategier här, min som många andra lyder "bästa defensiv är en stark offensiv"...

men ja hade tänkt låna tråden lite, jag har ett 8800gtx, e6600@3200, corsair 2gb 800mhz, och SC laggar som in i H****** efter ett tag...när jag har spelat en bana i skirmish i typ 20min, så sänks min fps sakta men säkert, desto längre jag spelar, ju lägre blir min fps, de känns som min dator borde kunna köra detta spelet på max utan lagg...jag får 10k + i 3dMark06. btw en viktig del kan nog vara att det spelar ingen roll om jag har all grafik på max, eller på lägsta, de går lika segt hur ja än gör.
Detta får mig att mistänka att cpun/minnerna flaskar, men ja trodde de skulle räcka...någon som vet? Just de, jag har även testat andra spel som Medieval II och trackmania, båda spelen kör jag med mycket bra fps på max grafik, men kräver verkligen SC såååå mycket mer än dessa?

Permalänk

Det kräver mycket minne vet jag iaf.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

när ni byggt en fabrik så börja reclaima den tills den har ca 800 hp kvar, så sparar ni mycket mass. reclaima alltid och mycket, väldigt viktigt. cybran late tech suger, deras artilleri och siege bots suger.
se till att alltid utnyttja all mass och energy ni har.
oftast brukar jag börja bygga 1 powerplant sen en mex sen powerplant sen en till metalextractor och en landfactory. få ut några engies och börja bygga mexar/reclaima sen några powerplants o fabriker till. börja sedan spamma auroras/strykers/mantis.
som aeon när du har auroras så ska du ha med dej en land scout, för deras räckvidd är störra än deras shroud clearing range.
uppgradera mexxarna en och en om gången och ha eventuellt engies som assistar.
om du sätter air transports för att assista landfactories så kommer dom att transportera dom till stället dom ska till.
osv...
http://www.gamereplays.org/supcom/portal.htm
http://147.28.0.58/supcom/ här ser ni information om varje enhet, men lite dåligt uppdaterad dock.

Om ni tycker att AIn i det här spelet är alldeles för lätt (som jag) så kan det bero på att AIn inte fuskar som i andra spel.
BTW AIt i det här spelet sänker fps:en rejält, verkar vara lika ooptimerad som i betan

Permalänk
Hedersmedlem

Jag läste runt på officiella forumet om nya patchen, det stod något om att de hade fixat reclaima fabriker nu. Då fatta jag inte vad det handlade om men din beskrivning ger ju mer. TA hade ju inte det problemet då man fick metallen eller energin först när det var helt klart med reclaimandet.

Jag tycker det är viktigt att bygga mass storage i kors runt mex:arna så man får mer massa och billigare att uppgradera dem. Visst så kan man skapa någon fabrik bredvid någon mex.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

När är patchen ute?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Inaktiv

tack för tipsen, nu ska jag läsa!

patchen finns här:
http://www.fz.se/filer/?id=2443

Permalänk
Inaktiv

bygg inte för många mass storages, särskilt inte på tier 1. nu för tiden så är dom så dyra mot vad du får tillbaka.
ja jag såg att reclaima factories inte funka på nya patchen idag men den får mitt spela att krascha :S
bygg inte mexar vid fabvriker, ineffektivt (väldigt liten adjacency bonus), öka effektiviteten på mexarna på annat håll ist. sen ska man inte bygga för många powerplants/massfabs bredvid varandra, om en av dom går sönder så har du en kedjereaktion som förstör det mesta i sin väg.
bredvid fabriker så bygger man powerplants/massfabs ibland.
blablabla... (har spelat betan sen i oktober )
aeons independence day skepp ska man inte bygga, bara 5000 hp så den är nere innan den hinner använda sin kvantstråle.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag läste en kommentar om Czar (skeppet du talar om) att enda anledningen att bygga det var för de skadepoäng det delade ut på det som det kraschade på
Instämmer att det är för svagt.

Egentligen tycker jag att av exprimentalsenheterna så finns det bara några roliga: fatboy, monkeylord och galactic colosus. Jag har t.ex. inte använt aeons battleship (exprimental alltså) i strid. Men liksom det är så tråkigt! En kanon som poppar upp och skjuter bara.

Körde mot AI:n på world domination-banan (3:e part jag laddade ner, en karta av jorden alltså) och satte upp en hemlig bas nära fienden för att bygga galactic colosus. Så kom det en jäkla fatboy och åkte förbi och mina GC fick sätta efter. Jäklar vad sakta de gick men när jag ställde in att GC:n inte skulle skjuta på fatboyen (då stannar den och blir utom räckhåll såklart) utan gå vidare så kom den nära, när jag tittade tillbaka strax senare så hade den kommit ikapp och totalt annihilaterat fatboy. Hehe blev nuke:ad lite av AI:n också, det var roligt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Har inte någon bra taktik jag tokproducerar enheter, sen pressar jag bara datorn ett tag, och sen sätter jag in mina nukes ;D

Helt appropå, ska en S754 3700+ 1024 ram, ett 7600gs vara för klent?
det laggar nämligen balle på den

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om ni vill köra båtar kör en fast tech direkt till T2 och bygg destroyers dom e sjukt bra. Äger land air och andra båtar och skjuter långt, om den andras bas ligger hyggligt nära vattnet och han inte har nåra T2 båtar själv är han körd.

Om man vill pumpa T1 tanks så är en öppningsbuild med alla powegeneratorsarna i en rad och 2 factorys på sidorna om dom nog bättre än att sätta powergeneratorsarna bredvid MEXarna men båda buildsen är bra.

Om ni kör stora banor så droppa mycket tanks det e sjukt irriterande och förstör den andras spel

Att ligga minus i mass gör ingenting direkt det betyder ju bara att man maxar sina resurser bara det inte är jättemycket minus så allt går jättesakta. Att ligga minus i energi är däremot inte bra eftersom energi är så lätt att fixa så då kunde man ha spelat bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvark
Om ni vill köra båtar kör en fast tech direkt till T2 och bygg destroyers dom e sjukt bra. Äger land air och andra båtar och skjuter långt, om den andras bas ligger hyggligt nära vattnet och han inte har nåra T2 båtar själv är han körd.

Ne, stämmer inte riktigt. De flesta inlusive jag brukar bygga 4st tech 1 shipyards där du pumpar ut ubåtar. Mot dessa så har destroyers inte en chans.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.