Permalänk
Medlem

Ny dator ! =)

Tjenare

Nu var det äntligen dags att uppdatera datorn, med moderkort,prolle,ram och grafikkort (nätagg?), jag har tänkt mig en Amd socket am2 men kan ej bestämma mig för en bra configruation, kör en gammal amd athlon 3000+ socket 754 nu.

Det viktiga är att moderkortet ska klara:

Dual channel
SLI
Am2 (såklart...)
Eventuellt stor processor kylare
Bra till klockning --> hyffsat enkelt bios, med många funktioner

ram,grafikkort och minne kan ja inte så mkt om längre så ni får hjälpa mig att lösa det här, pengarna som jag har att röra mig med är ungefär 7500kr.

Nuvarande är:

Amd Athlon 2ghz @ 2,2ghz, socket 754
1gig ram pc3200
80gig hårddisk (gammal från fujitsu siemens, byta till sata ? )
XFX Geforce 6600gt
Asus k8n nforce3 250, socket 754
Har säkert glömt nåt

Eventuella stav fel =/ sry

Hare bra , tacksamm för alla svar

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter rätt okej med ett AM2-system eftersom AMDs quad-cores kommer komma snart och ta tillbaka prestandatronen Köp kanske någon budgetmodell+väldigt bra moderkort+bra minnen så kan du ju uppgradera till quad-core när det kommer.

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem

okej, ungefär när kommer dom att släppas och vad kommer dom kosta ? nån som vet något bra grafikkort i 2000kr klassen ?
kan även tillägga mitt nätagg är på 550w kommer inte ihåg märke men ska vara ett bra, har sata, pci-ex osv

Permalänk

köp ett x1950pro http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327137
det klarar även av alla nyare spel utmärkt och räcker gott och väl tills dx10 slår igenom på allvar (sådär om ett år?).
Ditt nätagg bör räcka fint ett tag till:P

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*