Varför öppnas mappen "C:\Program\ATI" vid uppstart??

Permalänk
Medlem

Varför öppnas mappen "C:\Program\ATI" vid uppstart??

Jag va tvungen att formatera om min dator idag och efter jag har uppdaterat brandväggen med allt som hör till där samt kört win-update, så tänkte jag det är väl dax för grafikkortet att installeras så jag letar upp dom senaste drivrutinerna installerar och datorn vill starta om.

Då till min irritation så öppnas mappen "C:\Program\ATI" och i den mappen ligger alla filerna som extraherades ur install filen men tar jag dom så klagar den vi omstart...

Någon som vet hur man får borta detta och säg inte en ominstallation av win för det tog över 4 tim med alla uppdateringar och så kom jag hit till denna punkten.

*edit*
har ett radeon 9800 pro kort och laddade ner drivrutinerna från denna sidan http://ati.amd.com/support/driver.html

Permalänk
Medlem

Ett gammalt problem med windows som gav sådana problem var att vissa installationer blev automatiskt lagda i mappen programfiles, (vilket är den engelska benämningen på program), och när detta hände så öppnades ett fönster med mappen program vid windows uppstart, detta kunde undvikas genom avinstallation av det felande programmet och ominstallation till mappen program istället.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
Ett gammalt problem med windows som gav sådana problem var att vissa installationer blev automatiskt lagda i mappen programfiles, (vilket är den engelska benämningen på program), och när detta hände så öppnades ett fönster med mappen program vid windows uppstart, detta kunde undvikas genom avinstallation av det felande programmet och ominstallation till mappen program istället.

Programmet ligger i mappen C:\program ju....

Permalänk
Medlem

OK då är det väl nåt annat fel...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Har du inte någon ATI mapp under C:\program files\ ?

Här finns lite info http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...

Permalänk
Medlem

Hm gissar att du har en engelsk version av Win ?

Isåfall får man samma strul med C:\ program som tidigare nämnda program files..

Btw, så ligger denna tråden fel, den borde ligga i microsoftforumet.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

gå in i kör, skriv in msconfig och klicka er till rutan "autostart", klicka ur det ni inte vill ha, voilá!

Visa signatur

@Home: Intel C2D E4300 | 1GB PC5300 667MHz Apacer | GFX? | Gigabyte 945P-S3