S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [gammal]

Permalänk

Testade det nyss, var inte särskilt imponerad. Det som var bra är att det är stämningsfullt men annars tycker jag det var tråkigt helt enkelt.

Trodde mer att det skulle vara som Oblivion, större frihet. Istället är det uppdelat i små landområden med fula staket, känns lite B.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk

Tycker det är underbart roligt och stämmingsfullt.
Trodde grafiken skulle vara klart sämre än den var, riktigt imponerad av ljus/skuggeffekterna.
Kanske inte Oblivion, men för oss som hellre gillar skjutvapen än klubbor och svärd så är det så bra det bara kan bli.
Blir ett klart köp när det kommer på fredag!!

Körde 1280x1024 med full HDR på en P4 3,0 med 1024 och ett 7800GS och det laggade en del. Får nog dessvärre dra ned lite på effekterna..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
1024x768 maximum med 2xAA är helt ospelbart, och inte särskilt snyggt. GG.

går så för dig?
Kör 1024 allt på fullt utom skuggor som jag drog ner lite och AA på 2x med typ samma specs fast 1gb Corsair 2-2-2-5 ram, ett x1800xt överklockat samt pagefile och spel installerat på en WD Raptor
Och det är helt klart spelbart. Märker itne av några framedrops egentligen.
Ska testa lite mer och om det har samma känsla som hittils blir det nog Coll ed.

och eldfarligheten beror helt klart på de enorma mängder vodka du konsumerar som öststatare i radioaktivt område.
Killens utandningstest lär ju ge utslag på 10 meters håll.

Permalänk
Medlem

vista + stalker är inte så bra vad jag har hört, Många har problem med crash till desktop. Även med väldigt bra datorer. Jag tex.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
vista + stalker är inte så bra vad jag har hört, Många har problem med crash till desktop. Även med väldigt bra datorer. Jag tex.

Är nog klokt att hålla sig till XP ett tag till tills de rett ut det mesta med Vista. Iofs är det många som har problem så kommer det nog en patch snart.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Demot laggade inget på 1280x1024 låg på runt 50-120fps med systemet i sign, dock var det ju inte precis så att jag krigade mot nån utan det var ju bara banan i sig jag sköt på och tog lång tid att fatta vad som var high och low med den hemska ryska texten som man försökte tyda MEN DETTA SPEL HAR JAG VÄNTAT PÅ SEN INNAN HL2 GIEF GIEF GIEF!.

Edit* GIEF GIEF GIEF orkar inte vänta tills fredag

Permalänk
Medlem

se min dator i signaturen tror ni att det över huvudtaget är spelbart på min dator??

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
se min dator i signaturen tror ni att det över huvudtaget är spelbart på min dator??

Ja, om du tittar på systemkraven ser du att du klarar minimum rätt bra.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Var får man tag i vapen?

Är helt oduglig på spel men bestämmde mig ändå för att prova detta.
Just nu springer jag bara runt och dör.

Visa signatur

Zepto Znote 6214W x 2.33 GHz Intel® Core™2 Duo T7600 x 80GB 7200rpm x 2048MB 667MHz DDR2 x Geforce Go 7600 512MB
"Assumption is the mother of all fuckups"

Permalänk
Medlem

Tydligen har dom helt tagit bort funktionen att kunna köra fordon. Man måste alltså springa överallt var man än ska. Nån som kan bekräfta/dementera?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Fan började spela lite men de laggar as ju :/ ändå är inte min dator kass den klarar minimum lätt så :/

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm inga fordon, låter som dom gått bakåt...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Inaktiv

Har kört i ca 3 timmar nu och inte hittat några fordon än :'(

Permalänk
Medlem

Bra spel, snyggt och bättre än vad jag trodde. Har spelat en stund men datorn har krashat 3 gånger nu, hela skärmen blir fylld med rutor i olika färger

Permalänk

Ska börja spela snart men ja blev lite nedstämd när ja hörde att polarn sa att AI'n fungerade dåligt, aja man tycker inte alltid lika. Detta ska bli riktigt kul

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

7 ååååår gdamned vilke skit spel, typ en mod till HL!!! fy fan vad besviken man blev!!!

Visa signatur

Antec Sonata | AMD Phenom ll X4 940 | Asus M4N72-E | CORSAIR CM2X2048-6400C5 DDR2 | Deskstar 1tb+ etc | Gigabyte GTX 260 | Samsung Synkm 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Har kört i ca 3 timmar nu och inte hittat några fordon än :'(

Du lär hitta fordon övergivna å så men köra fordon nopes.. den funktionen blåste dom bort sedan länge..

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar att köra bilar i spel som BF2 och liknande. Så det man gett oss i andra spel klarar stalker programerarna intre av. Man kan bara undra vad annat dom inte klarat av...:(

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven_svensk
Testade det nyss, var inte särskilt imponerad. Det som var bra är att det är stämningsfullt men annars tycker jag det var tråkigt helt enkelt.

Trodde mer att det skulle vara som Oblivion, större frihet. Istället är det uppdelat i små landområden med fula staket, känns lite B.

Det är som omblivion ju, staketen går ju att komma runt om man vill, ofta runt anläggningar och skit med ingångar som är bevakade på ett eller annat sätt

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Inaktiv

HazZarD jo övergivna har jag hittat tonvis, men som sagt inte körbara :'(

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av hdr så man kan ha lite AA?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

fråga mig inte hur men jag lirar full versionen och kan säga att det är läckert! Bättre än demot helt klart. Gå inte på all negativ kritik som florerar här utan ge det en chans om ni få tag på ett ex

Nu ska jag hoppa in i zonen igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Det är som omblivion ju, staketen går ju att komma runt om man vill, ofta runt anläggningar och skit med ingångar som är bevakade på ett eller annat sätt

Öh har du ens spelat spelet? De är inte alls som oblivion. 70% av kartan är avskärmat av staket...

De är en av de mest negativa sakerna med spelet.

Den andra saken är hur aim/dmg systemet funkar. Med dom tidigare vapnen kan de kräva 2 Mag på 5m avstånd och att skjuta "long range" är ett lotteri.

Om man bortser från detta (mycket att bortse från) är spelet okej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prof_89
Någon som testat spelet på datorspeccs (ungefär) som mina i signaturen ?

kommer nog funka helt okej i dx8 läge me låga detaljer men drar du på kommer det slöa ner spelet rejält me burken i sign på 1280x1024 på medium me sänkta skuggor o sånt flyter de på okej inom parantes men i eldstrider blire mycket värre

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Bah, fan va besviken jag blev på det här liret, jävla tur att man inte köpte det. Det är så SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGT! Man måste springa nästan lika mycket som i WoW innan det händer nått. Varför i hela helvetet tog dom bort fordon? Kul att springa flera kilometer, hela spelet är så enformigt och trist att man vill gråta av besvikelse.
Det enda dom gjort bra är dom aukustiska gitarrmelodierna som en del sitter och plinkar på vid lägereldar.
Lite kul är det att lyssna på soldaterna också, jag är rysktalande dock, kan tänka mig att det inte blir lika kul om man inte fattar vad dom snackar om. :/

BESVIKEN.

Permalänk
Medlem

Såpass många år som dom haft på sig med detta spelet hade jag förväntat mig bra mkt mer, blev heller inte direkt imponerad av varken grafik eller spelkänsla.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Efter all denna väntan och en sån besvikelse
känns som ett gammalt B spel från slutet av 90 talet..

om man bortser från grafiken kan man verkligen inte tro att spelet varit under utveckling i 7 år!

fieheten är usel likaså AI:n, skitet och vapenkänslan

små områden med staket runt sabbar spelkänslan enormt och alla vapnen i början man måste drass med kunde lika gärna vara utan sikte eftersom siktena inte går att sikta med alls. punkt skjut eller tok mejja spelar ingen roll, går åt flera magasin för att ha ihjäl en fiende.

dina kompanjoner fummlar runt och dör alltid på en gång.

och sedan alla dåligt gjorda småsaker som att nightvison endast funkar i nattmörker och inte u mörka tunnlar där man verkligen behöver dom är riktigt störande.
och när man ska springa ifrån en strid så tvärstannar man och kan inte röra sig för att man fått slut på stamina och man står still och blir ihjälskjuten.

när man står tex i baren och säljer grejer till snubben bakom disken så upprepar alla AIn sina repliker om och om igen hela tiden vilket stryper spelkänslan igen.

kunde varit sååååå mycket bättre!

Visa signatur

cosmos wireless luftkylare p35t 2007

Permalänk

hmm.. nu är de nått fel här. installerade spelet och spelade ett litet tag och nu när jag vill spela igen så öppnas inte spelet. kraschar till desktop direkt. Använder mig inte av Vista utan XP Pro SP2, resten av datorn kan ni se där nere. Nån som vet vad jag ska göra för att kunna spela?

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem

men vafan snackar ni om spelet än.. ni kan ju lika gärna spela en alpha version som läckt ut på nätet.. vänta istället tills ni har spelet i brevlådan och installerat det innan ni bildar en uppfattning.

Permalänk
Inaktiv

Ngt anant jag stör mig på är att det är så helvetes svårt, kör på novice xD