Permalänk
Medlem

fjärrkontroll till HP NX6325

jag har en, som i titeln, HP NX6325, och är på jakt efter en fjärrkontroll till den. den ska klara basic musikfunktioner: play/pause, stopp, framåt, bakåt, volym upp och ner. finns det något sånt?

datorn är ju utrustad med bluetooth, IR vet jag inte hur det är med. det ska väl gå att använda mobilen också? jag har en K750i iaf.

min flickväns syster köpte precis en HP Pavilion DV6000, där följde det med en, så det borde ju finnas att köpa tycker man.

Permalänk
Medlem

Vet säkert att moderna SE telefoner har HID-stöd via blåtand (K700 och senare, med några undantag).
Tror även att ett antal Nokialurar har det.

Toksmidigt, finns någon tråd om det i mobildelen här på swec.

Edit: Ser nu att det är en K750 du har. Går jättebra att använda, det finns ett antal färdiga profiler på telefonen tom. Multimedia->Fjärrstyrning.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

ah, tack.
men, de där fjärrstyrningstjosan använder IR, och det verkar inte finnas på datorn. det går inte att lösa med blåtand?

edit: verkar ju finnas IR på den här. testade installera det genom att datorn själv letade drivrutiner, det fungerade ju bra. fungerade mindre bra när jag var tvungen att starta om datorn. det gick inte att få igång den efter det, var tvungen att starta med senast kända fungerande konfiguration.