Permalänk
Medlem

Hehe, jag önskar dig lycka till Raz
Jo, jag är Skogsalv, custom class och level 2
Startade en ny nyss

Permalänk
Medlem

Hur gör jag en potion "Levitating"? Som varar i mer än 15 sek. alltså, ska jag då kombinera 4 st ingredienser med "levitating" för att få längre effekt??

Permalänk
Medlem

Weeeee! Äntligen!
Nu har jag följande:
Archmaster i Redoran
Horator i Redoran
Master i Fighters Guild
Utnämd som Nervarine i alla Ashlander-tribes

Har ett find stronghold i Bal Isra
Nu är det bara det jobbiga att flytta över alt från Balmora bara

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Jag är Archmaster i Redoran, men vad gör man sen, hur gör man för att bli Horator i Redoran som du blivit Raz?

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vart Morrowind Alliance sidan tog vägen? Försvann för några dagar sen =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke B.
Jag är Archmaster i Redoran, men vad gör man sen, hur gör man för att bli Horator i Redoran som du blivit Raz?

Ta uppdrag av Casius Cosades i Balmora, blades-killen man ska till först.

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
Medlem

Jag trodde House Father var sist i Redoran, hur många ranker efter House Father är Archmaster?

Permalänk
Medlem

Gjorde en ny class för ett tag sen, en Breton Mage och lite theif (custom class) grym är den asså, den första gubben som jag gjorde tog jag från en lista... den blev ju helt soppig, fick destruction på major skills... använder knappt den... eller aldrig

Edit: Den jag valde i lista var altså en fighter lvl 19 nu
Min mage e på lvl 2 efter 1h spelande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Jag trodde House Father var sist i Redoran, hur många ranker efter House Father är Archmaster?

undra om det är samma i redooran som televanni. jag kunde nämligen inte komma upp till högsta rang eftersom jag byggde ett stronghold och blev house-master...

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Medlem
Citat:

Man utmanar den nuvarande Archmastern i en honorable duel, eftersom jag redan gjort det för att bli horator var det bara att fortsätta trycka på advancement efter at jag blivit house-father

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Btw, var ligger era strongholds?
Mitt ligger i Bal Isra, ligger det där om man är med i Hlaalu eller Telvanni?
Nån som vet om det byggs upp fler hus runtomkring med tiden då man är klar med stage three?

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Försöker hitta Keening, har hittat Odrosal, men inte ett spår av Keening i Dwemer-ruinen som ligger där, borde den inte ligga i Odrosal när Vivec säger att den gör det?

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Det är la samma för alla eller? för det ligger ju ingenting i bal isra och det finns ju på kartan så det passar ju in att placera ett stronghold där

men raz... du måste ju ha gjort det där jäkla mine uppdraget då... TELL ME! blir galen på den jäkla ungen.

Permalänk
Medlem

Stänga av Ebony Mines?
Den var ju lätt, köra admire på alla så mätaren ligger på 80+ Fråga om mine corruption, nån säger vilken slav som är slavledare, gå upp i tornet och skaffa nyckeln.
Gå och prata med slavledaren, hon är i Slave Shack 1.
Befria henne, vet inte om det räcker, men jag befriade alla

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Btw, var ligger era strongholds?
Mitt ligger i Bal Isra, ligger det där om man är med i Hlaalu eller Telvanni?
Nån som vet om det byggs upp fler hus runtomkring med tiden då man är klar med stage three?

Mitt Televanni Wizard-Tower ligger på ett ställe som heter Ulrichs-Grave, Nånstans Mellan Sandrith Mora och Red Mountain.

Nåt som jag frågade om förut men inte fick nåt svar på var hurvida det är var möjligt att Få sitt stronghold att se annorlunda ut, eller ligga på ett annat ställe. När man ska bygga Televanni-strong så måste man skaffa 2 grand soulgems med två "strong-souls" tanten som bygger huset rekommenderar storm-anatorchs men allt över 30 000 duger. nån som provat annat?

Man har ju även vakter runt sitt Stronghold (iaf Televanni) JAg har dwemer Centurions. kan det vara möjligt att få nå annat kanakse?

Hur har ni gjort när ni byggt era Redoran byggen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Call

Hur har ni gjort när ni byggt era Redoran byggen?

Man fick först Fixa ett tillstånd och betala 5000
Sen var det div saker man skulle fixa för att de skulle fortsätta bygga på det, fixa kvinnofolk, vakter osv
Justnu finns mitt hus, ett guard-tower där det bor nån kille och två till hus innanför murarna

Nån som vet om det kommer att byggas mer?

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Alltså det här med att bygga hus är ju riktigt roligt. Synd att dom inte utvecklade det lite så att man kunde bygga riktigt feta grejer...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jobbig bugg igen?
Har fått Wraithguard av Vivec, hittat Sunder och Keening, men Ashlander-kärringen säger fortfarande att Kagernacs Tools är nyckeln till 6:e och 7:e profetian och jag måste hitta dem, men jag har dem ju redan.
Nån som vet vad man ska göra nu?

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
Hur gör jag en potion "Levitating"? Som varar i mer än 15 sek. alltså, ska jag då kombinera 4 st ingredienser med "levitating" för att få längre effekt??

Njae, traina upp din Alchemy skill till 100, och köp grandmastergrejer om du kan hitta, annars mastergrejer. Mina varar väl en 70 secs eller nåt, med alchemy på 90. Har för mig att min andra alkemist som ligger på 100 gör potions som varar 90 sekunder.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Jobbig bugg igen?
Har fått Wraithguard av Vivec, hittat Sunder och Keening, men Ashlander-kärringen säger fortfarande att Kagernacs Tools är nyckeln till 6:e och 7:e profetian och jag måste hitta dem, men jag har dem ju redan.
Nån som vet vad man ska göra nu?

Det är la ungefär samma bug som jag har med ebony mines, jag har friat ledar fången och har record book med bevis men likförbannat så säger han att jag ska stänga av ebony bla bla bla find evidence yada yada yada

Permalänk
Avstängd

hummm, mit stängs av med ojämna mellanrum....nån annan som har detta prob? gjorde nyss en ny tjuv...aldrig hänt innan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är la ungefär samma bug som jag har med ebony mines, jag har friat ledar fången och har record book med bevis men likförbannat så säger han att jag ska stänga av ebony bla bla bla find evidence yada yada yada

Har du pratat med folk då?
Jag började med att parata med alla, vissa säger att man ska fira ledarslaven, man brukar får Journal Uppdated då, gå in på gruv-kontoret, prata med folk, några pratar om att man kan göra som du gjort när man fått upp mätaren på 80+
Det är record book som man snor åt sig i Ebonhart du har med va?

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
hummm, mit stängs av med ojämna mellanrum....nån annan som har detta prob? gjorde nyss en ny tjuv...aldrig hänt innan...

Det händer nog de flesta, det enda man kan göra just nu är väll att spara ofta.

Visa signatur

0

Permalänk
Avstängd

men, detta händer efter jag typ 5-10 minuter... anningen jobbigt

Permalänk
Medlem

När det står lock to complex. Är det för gubben har för lite i security eller har han fel grejer??
Min gubbe har 26 i security och klarar inte av en viss låda som har 50 i lockpicklevel.
Sen en sak till. Damage; var ser jag hur mycket gubben ger i skada??

Permalänk
Medlem

Angående problemet med att stänga ner Ebony Mines.. jag kan säga att jag befriade slaven långt innan det uppdraget. Men när jag skulle göra uppdraget fick jag höra att det kunde vara bra att döda ledarna, om du pratar snällt med en gubbe i Calderas gruvkontor (en av de i första rummet) så säger han vilka du ska döda, så gjorde jag iaf, och det funkade...

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Medlem

nää raz.. ledar tjuven säger att jag ska sno record booken i caldera huset i en kista på hans rum... det stora där den rike snubben bor, governers hall tror jag det heter.

Permalänk
Medlem

hmmm micke b... kanske får göra det...
thx..
ska testa ditt sätt också raz...

Permalänk
Medlem

OK... så damagemodifers är redan inräknade då..Jag trodde det bara var vapnets skada som visades där

Permalänk
Medlem

WTF! När jag gör potions så försvinner mina "kryddor" helt plötsligt efter att jag dragit dem till "kryddväljar-rutan" där man plockar ihop sina potions, och de hamnar ingenstans, de bara försvinner
Detta har inte hänt förut.. nån som vet hur jag ska göra för att slippa detta??
btw: kan det bero på att jag har för sunkiga saker? Dessutom har det bara hänt med Crabmeat, houndmeat och nåt annat som jag inte kommer ihåg...

Snälla, behöver hjälp!!