Ja men då ska jag ta och greja lite bilder.
Processorn är en X2 3800+ som jag kör i 2,8Ghz
Min vattenkylning:
DD Maze2 cpublock
DD Maze3 gpublock
Eheim 1046 pump ( Har gått nästan 24/7 i 4 år, bra jobbat pumpen!)
Radiator 1 DD Qube Single med 2st Zalman 120mm fläktar på 5V (Gammal radiator)
Radiator 2 Cooltek Mainstream 120 mm Dubbel med 2st Zalman på 5V 120mm fläktar på 5v
Jag har också grejat dit en ful gammal tank som är gjort av ett gammalt och moddat expantionskärl från en volvo 142, den har jag satt i toppen för att enkelt kunna fylla på och lufta systemet.
Allt detta är 3/8" så det är inte någon ny och superbra kylning men det funkar tillräckligt bra. Allt utom radiatorn är minst 4 år. Jag har vanliga nipplar med rejäla slangklämmor, inga push-nipplar som kan läcka när som helst. Rejäla doningar ska de vara
Silikonslang till det också förrutom på den del som jag har byggt till sen med den extra radiatorn. Glömde köpa mer silikonslang så då sket jag i det, funkar ju bra ändå :D.
Flänsarna har jag fäst med den dubbelhäftande tejpen som följer med, funkar kanon!
Den lite större flänsen har jag fäst med genomgående skruvar, annars satt den inte som den skulle. Ja jag ska ladda upp bilder så får ni se.
Orginalkylningen är inte alls svår att ta bort på 8800-kortet, det sitter ju åt ganska hårt med orginalpastan men man får vrida lite försiktigt på den och jobba lite så lossnar den. Pastan sitter så pass bra att den blir som ett slags kontaktlim så det är därför man måste vrida loss den, försiktigt försiktigt så lossnar den till slut. Sen sitter det någon billig vit skitpasta/thermalkuddar på resten, alltså minnena voltregulatorerna och ja den andra minicpun, vad den nu heter.
Det är här som det kan skilja sig lite mellan olika märken tror jag, det kanske är lite olika kylningar och kylpastor på dom, det vet jag faktiskt inte. Sen kan kontakten mellan minnena och kylflänsen vara skitkass också, det var det på min. Så då hade dom bara kletat dit ännu mer pasta för att få kontakt, inte så bra.
Så när jag hade tagit bort all pasta och testade att lägga tillbaka orginalkylnignen så glappade det rejält där så det kan vara lite svårt att greja till det så det blir bra. Nu beror detta på vad man har för märke på sitt kort kan jag tänka mig. Såg en sida med en kille som hade mer tur med sin kylare och passformen på den. Så man ska inte luras av den stora kylaren. Det enda som kyls ordentligt är gpun, i alla fall för mig. Men jag ska ju aldrig ha den kylaren på igen så Men för den som ska sätta tillbaka den sen så kan det vara lite svårt att greja till kontakten på alla saker igen. Själva kylaren är inte svår att sätta dit. Det som kan vara svårt är att få kontakt mellan kylare och minnen, kanske voltregulatorerna också.
En rolig och samtidigt skrämmande grej som hände mig var att jag glömde att sätta dit extrakontakten för strömmen. Jäklar vad det lät i kortet, inte det gamla pipande ljudet som man är van vid utan ett rejält tjut, som en liten brandbilstuta. Så bli inte rädda
Ja nu ska jag ta å greja lite bilder, gnäll inte på kabeldragningen sen bara
***Edit***
Här kommer det lite bilder, hoppas att de duger med kvaliten
Ja jag vet, det är varken fint bakom eller i datorn Men det funkar kanon!