Hjälp mig överklocka min microvågsugn

Permalänk

Hjälp mig överklocka min microvågsugn

Det är en såndan här jag har:http://www.elprylar.se/default.aspx?ctl=ProductGroup&ItemID=7...

Jag har läst igenom överklocknings FAQ för microvågsugnar men förstår inte.
Snälla hjälp.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Stackarn..

Permalänk

Har du micro-ATX? Har du ställt in rätt timmings på runda knappen nederst(kan skilja på olika modeller)?

Prova ett steg itaget tills du hitta dess sweetspot.

Lycka till!

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk

Gör som mjältbrand... men först måste du gå in i microns BIOS för att klocka! Håll ner de nedersta knapparna under 15 sekunder. Glöm inte att skaffa kylning o sånt, gärna med heatpipes. Vad är det för batch på moderklockan?

Permalänk
Medlem

Du kan Vmodda elnätet i huset till 380V. Men det gäller att ha bra kylning.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

för att modda din micro krävs det att du först sätter in en ny DES- Double Emission System. detta kommer att låta dig köra din micro i mycket högre frekvenser. ett problem som är vanligt med just lg produkter är att DES modulen är för klen jag rekommenderar en tredjeparts DES från, High Energy Research and Technology Facility (HERTF).

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Avstängd

Jag själv har bl.a. ökat spänningen till tallriken i min micro så den snurrar på i friska 1000rpm. Vissa föredrar att byta drev fast jag har haft vissa tekniska problem när jag försökte mig på drevning så det är inget jag rekommenderar.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

drevning stöds bara i rev3 och i vissa rev2.b modeller.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag själv har bl.a. ökat spänningen till tallriken i min micro så den snurrar på i friska 1000rpm. Vissa föredrar att byta drev fast jag har haft vissa tekniska problem när jag försökte mig på drevning så det är inget jag rekommenderar.

Hur kan du komma upp i sånna hastigheter? Jag får max 810rpm, är det kylningen det är fel på? Jag kör Passiv kylning. Hur som helst, tack för alla tips jag fick.

MVH Laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus