Lägg upp bilder på era moddade toaletter här!

Permalänk
Medlem

Lägg upp bilder på era moddade toaletter här!

Vet inte om det här är rätt ställe för den här tråden men en toalett kan väl räknas som vitvara? Min är i alla fall vit. Här är lite bilder på den:

Här är en bild på fronten av toalettsitsen. Har monterat en stor 140mm-fläkt för att få bra cirkulation. Till vänster ser man UV-färgat lysrör och till höger är en digital termometer för att hålla koll på temperaturerna i toaletten. Toalettsitsen är dessutom klockad, som ni kan se (har inte gjort några ordentliga benchmarks än, men den verkar ge olika resultat beroende på vad det är för tid på dygnet).

Ville bara visa startknappen. Ganska snygg på den här modellen. Standard, faktiskt. Gustavsberg verkar ha börjat satsa mer på utseende de senaste åren. Mer sånt!

Öppnad. Nu ser man lysröret, fläktmonteringen och termometern lite bättre. Vattennivån är inte så hög när jag tog den här bilden, men jag klockar ibland med duschen när jag har ätit mexikanskt och ska installera lite snabbare hårdvara.

Så här ser den ut under körning. Ganska bra vattenflöde (ca 2 LPS), men jag funderar på att modda vattentanken som vissa har tipsat om här i forumet.

Det här var alltså mitt moddprojekt. Kommentera gärna kabeldragning och annat, men lägg framför allt upp bilder på era egna moddar!

Permalänk
Musikälskare

Detta är guld!

Vill se mera moddade dass!

Mitt är gammalt, väldigt "low tech" tyvärr

Upgradering sker nog snart!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Toaletten i min gamla lägenhet hade en tryckknapp för spolningen som gick sönder en dag.
Öppnade locket och kollade funktionen för själva spolningen.
Tog sedan och borrade hål i en golfboll och trädde ett snöre genom den och fäste andra ändan på snöret i själv spolanordningen.
Svårt att förklara utan bilder. Men det fungerade. Bara att dra i golfbollen istället.
Bollen rullade inte av eftersom den låg stadigt i det lilla hål där knappen var tidigare.
Vet inte om de som flyttade in efter mig har ändrat denna lösning.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Får man se nightshot?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Eeeeh... har lite problem med strömförsörjningen just nu. Har inga kontakter att koppla in grejorna på :(. Återkommer om jag lyckas fixa det på något sätt. Någon som vet bra nätagg till Gustavsbergtoaletter? Annars kan ni ju lägga upp egna bilder så får vi se hur ni har gjort!

Permalänk

Det går att fästa en vanlig 12V-trafo bakom och under tanken i de flesta fall ifall du behöver ström. Håller själv på med vattenkylning till tanken med hjälp av peltier-element. Låter en del men tempen ligger på stadiga 6 grader hela tiden.

Har även funderat på UV-ljus men någon sa att det kan framhäva fläckar och det vore ju tråkigt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Egenmoddad ström i badrum är kanske inte världens bästa grej...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naycon
Egenmoddad ström i badrum är kanske inte världens bästa grej...

Det har du rätt i. Man ska inte koppla ifall man inte har erfordelig kunskap. Eller nån sån crap. Bäst är att dra ifrån rakapparatsuttaget. Bara 110V men mycket roligt kan användas. Bara att importera moddningsprylar ifrån staterna.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if