Permalänk
Geeks
SweClockers

Hjälp med tvättmaskin

Jag har ett problem med min tvättmaskin. När jag ska dra igång tvätten så stoppar jag först in alla objekt i containern, men när dessa är färdigbehandlade märker jag att korruption uppstått. Attributet färg smittar av sig på de andra objekten, vilket gör att dessa blir korrumperade och därmed oanvändbara.

Någon som vet vad det kan bero på? Ger jag fel parametrar eller är vissa tvättobjekt helt enkelt inte kompatibla?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Har oxå det problemet som jag beskriver i en tråd längre ner...mina kläder, främst kalsonger blir färgade brunt av tvättmaskinen. Skumt!

Permalänk

Vilket tvättmedel använder du?
Har egen erfarenhet av att några medel inte är kompatibla med vissa enheter. Det är viktigt att det inte blir för mycket heller. Ska vara rätt tunt om det är något av de nyare medlen iallafall.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tvättmedel? Vad är det? Är ju en tvättmaskin, då ska det väl inte behövas massa andra konstigheter??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Tvättmedel? Vad är det? Är ju en tvättmaskin, då ska det väl inte behövas massa andra konstigheter??

Jo, vi som är 1337 anser det vara rätt viktigt vilket medel man använder och vilken mängd. Inte bara inställningar som ska göras.
Egentligen borde inte amatörer få hålla på med såna här saker då så mycket kan gå fel.

EDIT: Se till så ingen röd strumpa medföljer in i containern. Detta kan orsaka stora missöden på karate-dräkter.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Att inte folk kan söka, helt otroligt! Detta har tagits upp många gånger förut! Suck!

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen
Att inte folk kan söka, helt otroligt! Detta har tagits upp många gånger förut! Suck!

Istället för att skriva sådana onödiga kommentarer kan du väl hjälpa till!

xphaze: Kör du verkligen med senaste firmware? Vad jag vet så ska man inte blanda okomprimerade och komprimerade objekt då dem kan ärva varandras status.

Permalänk

Jag skulle andvända mig av en if-sats som tar hänsyn till fägerna. Eller om det är väldigt stora kvantiteter som ska in i containern så skulle en switch-sats funka.