Extern Hårddisk och Flyttning av stora filer.

Permalänk
Medlem

Extern Hårddisk och Flyttning av stora filer.

Hej. Förlåt om ni sett någon sådan här tråd förrut, men jag hittade ingen när jag sökte.
Såhär är det. Jag köpte en MyBook 250GB och den funkar skitbra. Fast nu kan jag inte kopiera in filer som är över 4GB (de jag har testat funkar iaf inte) utan HDD och min ipod säger att disken är full även fast halva utrymmet (på iPoden) och ca 50gb på Hårddisken är ledigt.

Någon som har några tips?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det beror på att den levereras med FAT32 filsystem.
Konvertera till NTFS om du kör windows, vilket hanterar
större filer.

Vill du veta mer, skriv konvertera ntfs i sök, så får du svar.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret.
Betyder det att om jag ska formatera till NTFS att allting på hårddisken försvinner? =/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ja om du inte lägger över det du har på den bärbara hårddisken till din stationära dator.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte formatera till NTFS utan du kan enkelt konvertera!

Gå in i kommandotolken och skriv "convert <enhetsbeteckning:> /fs:ntfs" där enhetsbeteckningen är den till den hårddisk du vill konvertera.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Tack Ackelind, men när jag skrivit in det så står det "Enter the current volume label for drive G:"
Vad ska jag skriva in där?
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Skriv in vad enheten har för namn, t.ex. "Lokal disk" som är standard eller vad du nu har döpt den till. Jag förstår själv inte varför man ska behöva göra det, men man måste det.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Tack som fan dudes! Helt underbart!

Permalänk
Medlem

När jag ska skriver in kommandot i kommandotolken och trycker på enter så står det åtkomst nekad... Jag är administratör på datorn, någån som vet vad jag ska göra?

Visa signatur

(ASUS Striker Extreme) (core 2 duo E6750) (4x1024mb 800mhz) (Raptor 74Gb, WD 500Gb) (MSI 8800 Ultra OC) (CM stacker 832)

Permalänk
Medlem

Det är för att någonting använder hårddisken. Det brukar fungera att slänga in parametern /X som tvingar avmontering av hårddisken. Annars kan du testa starta om datorn så att inga program har körts, eller köra den i felsäkert läge.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.