Bekräftade specifikationer på Radeon HD 2900 XT

Permalänk

Älskar hur alla vet exakt hur det är och hur pålitliga källor dessa människor har. Sluta jämföra kortens releasedatum. ATI och nvidia kör om varandra hela tiden. SKa man fortsätta hålla på såhär kan man lika gärna vänta till år 2100 och se vilket kort som är bäst och även då kanske "tävlingen" är jämn in till molekylnivå, d.v.s ledande grafikkorts tillverkare är otroligt lika varandra

Kör ett 1950 Pro förtillfälligt, jag ska uppgradera till ett bättre då jag känner att jag verkligen behöver och tar det kortet som förtillfällgit är bäst med pris/prestenda ovasett om det är nvidia eller ATI.

Hoppas r600blir ett vasst kort men de första dx10 kortet tror jag personligen inte kommer slå igenom men bara vad jag tror och inget jag vet.

hade bra allihopa!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Vänta och se, R600 lär ju sopa mattan med G80 när allt är klart.

Om det är som så att det inte var ironi så kommer du förmodligen bli besviken som många andra redan, innan dom vet har blivit.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Verkar det inte helt värdelöst att dom bygger in ett ljudkort i graffet? Säg att jag har köpt ett dyrt ljudkort. Sen ett halvår senare får jag för mig att köpa ett nytt grafikkort. Men jaha, då har dom byggt in ett ljudkort i graffet jag tänkt köpa, och det känns ju dumt om jag inte vill använda det "grafikkorts-intergrerade ljudkortet" eftersom det då bara kostar massa extra pengar. Dessutom tror jag inte att det är ett alternativ till folk som verkligen vill ha bra ljud, det känns lixom inte pålitligt på något sätt...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Verkar det inte helt värdelöst att dom bygger in ett ljudkort i graffet? Säg att jag har köpt ett dyrt ljudkort. Sen ett halvår senare får jag för mig att köpa ett nytt grafikkort. Men jaha, då har dom byggt in ett ljudkort i graffet jag tänkt köpa, och det känns ju dumt om jag inte vill använda det "grafikkorts-intergrerade ljudkortet" eftersom det då bara kostar massa extra pengar. Dessutom tror jag inte att det är ett alternativ till folk som verkligen vill ha bra ljud, det känns lixom inte pålitligt på något sätt...

Jag tror du missade poängen lite. Detta är till för att smidigt få ut ljud via HDMI till platt-tv och dylikt. Och för att få ut TrueHD och liknande till stärkare, den dagen de stöder det. Det är inte något du använder till spel eller hemmastudion. Där har du fortfarande nytta av ditt dyra ljudkort.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Jag tror du missade poängen lite. Detta är till för att smidigt få ut ljud via HDMI till platt-tv och dylikt. Och för att få ut TrueHD och liknande till stärkare, den dagen de stöder det. Det är inte något du använder till spel eller hemmastudion. Där har du fortfarande nytta av ditt dyra ljudkort.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Jag tror du missade poängen lite. Detta är till för att smidigt få ut ljud via HDMI till platt-tv och dylikt. Och för att få ut TrueHD och liknande till stärkare, den dagen de stöder det. Det är inte något du använder till spel eller hemmastudion. Där har du fortfarande nytta av ditt dyra ljudkort.

Aha, okej tack då förstår jag:)

Fast jag vette sjutton, tycker fortfarande att det låter vettigare med ett "riktigt" ljudkort, i sånna fall med optisk kabel för att att få ut bästa möjliga kvalité till exempelvis hemmabion.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Aha, okej tack då förstår jag:)

Fast jag vette sjutton, tycker fortfarande att det låter vettigare med ett "riktigt" ljudkort, i sånna fall med optisk kabel för att att få ut bästa möjliga kvalité till exempelvis hemmabion.

Ja men hela grejen med HDMI är att du får ut allt dvs. både ljud och bild i 1 kabel.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Dessutom tror jag inte att det är ett alternativ till folk som verkligen vill ha bra ljud, det känns lixom inte pålitligt på något sätt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Fast jag vette sjutton, tycker fortfarande att det låter vettigare med ett "riktigt" ljudkort, i sånna fall med optisk kabel för att att få ut bästa möjliga kvalité till exempelvis hemmabion.

Vad jag förstått så kan man inte prata om ljudkvalitet i HDMI eftersom det fortfarande är digitalt. Den bara skickar vidare signalen och låter nån annan (TV eller förstärkare) göra "ljudkortsjobbet", dvs tolka den digitala signalen och göra det analogt.
Nu vet jag inte riktigt hur ljudkort funkar. Har jag ljugit nånstans så säg till

Permalänk
Medlem

XT with 1GB GDDR4??!?!?

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=143104

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Äntligen ett ljudkort i PCI-Express format

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Sweclockers egna kommentar att HD 2900 XT inte är flaggskeppet är självklart helt korrekt, det är därför den heter XT och inte XTX. XT är alltså tänkt att spöa 8800GTS 640mb, vilket den också gör med råge.

Ja, det verkar som att XTX-kortet är försenad ytterligare ett par månader, men det är likväl flaggskeppet - dvs det är kortet som "maxar" r600-arkitekturen á la nVidias 8800GTX.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Prislappen kommer aldrig hamna på samma nivå som GTS 640mb. Och om den skulle så skulle X2900XT vara fortfarande i underlägge pågrund av sin höga strömkonsumption.

Jag ser ingen köpa detta kort första månaden förutom fanATIcs och människor som vill uppgradera och sitter redan på 700W+ nätagg.

Fel fel fel!

HD 2900XT kommer visst hamna på samma prisnivå som GTS 640 mb, dvs strax under 4000 kr.

Att det skulle krävas ett 700W nätagg är bara totalt BS från fuddzilla. Det räcker med 450w (varav 75w via PCI-express, 2x75w via 2st 6-pins kontakter, dvs totalt max 225W för själva grafikkkortet).

HD 2900 XT kommer att sälja som smör (spec då det medföljer en Steam-kod för att lira HL2-episode2, TF2 & Day of Defeat 2, som alla släpps snart). För 4000 kr får man ett kort som presterar i klass med 8800GTX i shader-intensiva spel samt i DX10.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Sweclockers egna kommentar att HD 2900 XT inte är flaggskeppet är självklart helt korrekt, det är därför den heter XT och inte XTX. XT är alltså tänkt att spöa 8800GTS 640mb, vilket den också gör med råge.

Ja, det verkar som att XTX-kortet är försenad ytterligare ett par månader, men det är likväl flaggskeppet - dvs det är kortet som "maxar" r600-arkitekturen á la nVidias 8800GTX.

Fel fel fel!

HD 2900XT kommer visst hamna på samma prisnivå som GTS 640 mb, dvs strax under 4000 kr.

Att det skulle krävas ett 700W nätagg är bara totalt BS från fuddzilla. Det räcker med 450w (varav 75w via PCI-express, 2x75w via 2st 6-pins kontakter, dvs totalt max 225W för själva grafikkkortet).

HD 2900 XT kommer att sälja som smör (spec då det medföljer en Steam-kod för att lira HL2-episode2, TF2 & Day of Defeat 2, som alla släpps snart). För 4000 kr får man ett kort som presterar i klass med 8800GTX i shader-intensiva spel samt i DX10.

Lägg till att det här är vad du tror annars kommer du få en anstorming av "Källa? Jobbar du för Ati" osv.

Men allt det du säger låter vettgt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Lägg till att det här är vad du tror annars kommer du få en anstorming av "Källa? Jobbar du för Ati" osv.

Men allt det du säger låter vettgt.

Sant, haha. Jag får väl lägga till det då, att jag tror detta, efter att ha spenderat ett antal timmar på att läsa rykten, preliminära tester osv om 2900 XT på diverse forum.

Jag anser dock att det går att sålla där ute, dvs trovärdigt från bullshit, och jag kunde ha länkat till källorna, men denna tråd handlade om just HIS' läckta spec-sheat och kommentarerna här är ju generellt ändå av spekulativ "jag vet"-karaktär.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Om det är som så att det inte var ironi så kommer du förmodligen bli besviken som många andra redan, innan dom vet har blivit.

"Förmodligen" var ett bra ord att använda där va? Du pratar lika löst som testerna talar för sig, dvs ingenting.

Vore mycket konstigt om ett kort med specsen som R600XT har inte skulle utprestera ÄVEN GTX kortet. Det har spåass mycket högre klock, det har 320 shaderunits, 512-bit minnesbuss, 32TMU's, det som talar för G80's shaderkapacitet är att shaderprocessorerna går i högre frekvens, men det blir ju istället att andra faktorer sätter flaskhalsen på kortet som inte R600 lider av, t.ex den snabbare minnesbussen. Det är bara en bråkdel av alla features R600 har. Antalet transistorer säger en del också. Som jag sagt innan, vänta till kortet är moget och SLÄPPT, hur svårt är det, speciellt vid användning av FSAA/AF så skall du få se vem som blir besviken, kanske du som sitter med ett G80? Ett bra kort, men må inte vara bäst till världens ende.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Sweclockers egna kommentar att HD 2900 XT inte är flaggskeppet är självklart helt korrekt, det är därför den heter XT och inte XTX. XT är alltså tänkt att spöa 8800GTS 640mb, vilket den också gör med råge.

Ja, det verkar som att XTX-kortet är försenad ytterligare ett par månader, men det är likväl flaggskeppet - dvs det är kortet som "maxar" r600-arkitekturen á la nVidias 8800GTX.

Fel fel fel!

HD 2900XT kommer visst hamna på samma prisnivå som GTS 640 mb, dvs strax under 4000 kr.

Att det skulle krävas ett 700W nätagg är bara totalt BS från fuddzilla. Det räcker med 450w (varav 75w via PCI-express, 2x75w via 2st 6-pins kontakter, dvs totalt max 225W för själva grafikkkortet).

HD 2900 XT kommer att sälja som smör (spec då det medföljer en Steam-kod för att lira HL2-episode2, TF2 & Day of Defeat 2, som alla släpps snart). För 4000 kr får man ett kort som presterar i klass med 8800GTX i shader-intensiva spel samt i DX10.

Flaggskepp är bästa tillgängliga kortet, inget annat. Självklart är det bra för de som är intresserade av att köpa fint grafikkort, att de sätter priset på överkomlig nivå, men hur man än vänder och vrider på det, så kan man inte se ett kort som kommer om 6 månader som ATis nuvarande flaggskepp. Det är ju rena larvet. Som att säga att 8800Ultra inte skulle vara Nvidias flaggskepp, för att man eventuellt inte har maxat ut G80-kretsen än, och att vi kanske till hösten får se en 8850 Super Ultra ++, med 0,65nm-arkitektur.
Tills det finns XTX tillgängliga, så är det här flaggskeppet, inget annat.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Tills det finns XTX tillgängliga, så är det här flaggskeppet, inget annat.

Troligen kommer Ati att lansera alla kort samtidigt, men att XTX försenas i produktion och finns på butikshyllan senare. Så Radeon HD 2900 XT kommer inte vara flaggskeppet, åtminstone inte enligt oss.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Vad jag förstått så kan man inte prata om ljudkvalitet i HDMI eftersom det fortfarande är digitalt. Den bara skickar vidare signalen och låter nån annan (TV eller förstärkare) göra "ljudkortsjobbet", dvs tolka den digitala signalen och göra det analogt.
Nu vet jag inte riktigt hur ljudkort funkar. Har jag ljugit nånstans så säg till

Jo, precis. Du har rätt i det du säger. Grejen är den att om man har ett billigt högtalarsystem så är det ju bättre att köra analogt eftersom man vill att ljudkortet skall göra "ljudkortsjobbet" eftersom ljudkortet är mycket kraftigare än den inbyggda dekodern i till exempel Logitechs Z-5500 system.
Speciellt omvandling mellan stereo och surroundljud görs bättre av ett kraftigt ljudkort än en inbyggd dekoder.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Grejen är den att om man har ett billigt högtalarsystem så är det ju bättre att köra analogt eftersom man vill att ljudkortet skall göra "ljudkortsjobbet" eftersom ljudkortet är mycket kraftigare än den inbyggda dekodern i till exempel Logitechs Z-5500 system.
Speciellt omvandling mellan stereo och surroundljud görs bättre av ett kraftigt ljudkort än en inbyggd dekoder.

Intressant. Jag är helt kass på ljud, analogt/digitalt, signal-processing, in- & utgångar etc (läst ljudkortsguiden i ljudforumet men blev mest bara förvirrad), så en dum fråga OT:
Mot bakgrund av att jag har en skaplig hemmabioförstärkare och planerar skaffa ett X-Fi-kort, bla för dess omtalade crystalizerfunktion, blir det inte så att ljudsignalen då processas dubbelt (ljudkort+förstärk)? Är det i såfall en nackdel, och hur kringgår man det?

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Troligen kommer Ati att lansera alla kort samtidigt, men att XTX försenas i produktion och finns på butikshyllan senare. Så Radeon HD 2900 XT kommer inte vara flaggskeppet, åtminstone inte enligt oss.

Då är 2900XTX ATis framtida flaggskepp, inte idag. Inte ens 2900XT är något flaggskepp egentligen, med tanke på att det fortfarande inte är släppt. Dock så finns det klara tecken på att vi kommer att se XT-kortet om en vecka, medans de flesta tecken tyder på att XTX är rejält försenat, eventuellt fram tills att man går över till 65nm-tekniken.
Jag blir förvånad över hur få som ser igenom den här rökridån som har lagts ut av AMD/ATis marknadsföringsavdelning.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

länge leve ATi, sjukt egentligen att jag sitter o väntar på ett 8800gtx

Visa signatur

Stacker 832||Gigabyte GA-P35-DS3 || Intel Q6600 @ 3.5GHz ||GeForce 8800GT 512 || Corsairs 4gb pc-6400 @ 1000Mhz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Då är 2900XTX ATis framtida flaggskepp, inte idag. Inte ens 2900XT är något flaggskepp egentligen, med tanke på att det fortfarande inte är släppt. Dock så finns det klara tecken på att vi kommer att se XT-kortet om en vecka, medans de flesta tecken tyder på att XTX är rejält försenat, eventuellt fram tills att man går över till 65nm-tekniken.
Jag blir förvånad över hur få som ser igenom den här rökridån som har lagts ut av AMD/ATis marknadsföringsavdelning.

Mej veterligen heter ATI's flaggskepp X1950XTX..

Jag håller med dej angående att börja hojta flaggskepp om kort som inte ens finns i butik ännu..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you

Vore mycket konstigt om ett kort med specsen som R600XT har inte skulle utprestera ÄVEN GTX kortet.

Du förstår väl att G80 och R600 är upbyggda på olika sett! Så man kan inte bara gemföra spec. emot varandra och dra slutsatsen att R600XT är snabbare än GTX.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Du förstår väl att G80 och R600 är upbyggda på olika sett! Så man kan inte bara gemföra spec. emot varandra och dra slutsatsen att R600XT är snabbare än GTX.

Tyvärr verkar folk vara helt inställda på att allt som tillverkarna klämmer ut i rent reklamsyfte skulle vara relevant. I detta fallet verkar folk ha svalt uppgifterna om de 320 stream-enheterna rakt upp och ner, och tolkar dem rakt av i en jämförelse med G80s 128.
Troligen kommer väl R600 prestera bra, men knappast i paritet med de uppgifterna som ATi vill att man skall titta på. Jag skulle gissa på att det i oklockat tillstånd kommer att prestera ganska nära Nvidias alternativ. Kanske lite bättre, kanske lite sämre, men troligtvis inte 320 kontra 128-bra, som många här verkar tro.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Tyvärr verkar folk vara helt inställda på att allt som tillverkarna klämmer ut i rent reklamsyfte skulle vara relevant. I detta fallet verkar folk ha svalt uppgifterna om de 320 stream-enheterna rakt upp och ner, och tolkar dem rakt av i en jämförelse med G80s 128.
Troligen kommer väl R600 prestera bra, men knappast i paritet med de uppgifterna som ATi vill att man skall titta på. Jag skulle gissa på att det i oklockat tillstånd kommer att prestera ganska nära Nvidias alternativ. Kanske lite bättre, kanske lite sämre, men troligtvis inte 320 kontra 128-bra, som många här verkar tro.

R600 har 320 streamprocessorer, medans nVidia har 128 och snurrar i högre frekvens och är inte vec4+1 som R600 är, dvs den kan i alla fall använda alla streamprocessorer, det kan inte R600 göra alltid, den kan hamna i allra sämsta fall 1*64 (och prestera som ett trimmat R580) medans den kan totalt slakta G80 om man använder alla 320. Enkelt sett betyder detta att G80 i dom flesta fall är snabbare än R600 i dagens shader spel vilket som flesta spel är. I framtiden skulle jag våga påstå att G80 inte har mycket att sätta emot R600. Det skulle väl isf vara R600 snabbare minnesbuss och högre frekvens som det skulle vara snabbare i ett icke shaderspel.

Det kommer säkerligen bli svårt att jämföra korten, för dom kommer förnedra varandra beroende på spel, spelmotor. Framtiden är dock shaders, och kan man använda den kapacitet som finns hos R600 så är det ett monster. Det finns en anledning till dess nära 800 miljoner transistorer.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Wow JME har Asus ATI Radeon HD2900XT 512MB
http://www.jmedata.se/start.asp?store=I&target=product.asp||dept_id=||itemno=33140

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E6600 ES 2,40GHz @ x,xxGHz|ASUS Maximus Extreme X38|
|Corsair Dominator TWIN3X2048-1800C7DF DDR3 @ xxxxMHz||ATI Radeon HD 2900 XT @ 850/1000|
|RAID 0 2x Maxtor 6V080E0 80GB SATA2|RAID 0 2x WDC WD1200JD-00GBB0 140GB SATA2|Creative |Audigy2 ZS|LiteOn DVDRW SOHW-1693S|Lian-Li PC-65B|OCZ Powerstream 520W|

Permalänk
Medlem

3695Kr för ett 2900XT nu. Får väl bli ett nu, sen ett senare om det behövs.

https://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx?Product=GCRHD2...

Ett sånt med ett MSI K9A 580X Platinum, en grovt klockad 65nm X2 3600+ tills K10 kommer och en Thermalright Ultra-120 Extreme, sen 4*1024Mb Kingston PC9600 som gör 1260Mhz 4-4-4 2.4v

Testet på vr-zone är det bästa hittills, men som man ser är kortet långt ifrån utnyttjat då drivrutinerna inte är klara. Förövrigt så kommer det nog vara riktigt snabbt i DX10 och ligga bra med GTX i dagens spel med bättre drivers.

Nytt världsrekord i 3DMark05 också tack vare R600

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]