Permalänk
Medlem

Alla klasser kan ha en sådan cloak afaik, många champions, burglars och hunter jag ser har en sådan iaf

Permalänk

har lagt in en beställning från webhallen nu, ser verkligen fram imot detta mysiga spel.

Tre frågor dock.

1. Hur många dagar ingår det när man köper spelet?

2. Hur mycket kostar det i månaden om man betalar med kort?

3. ingår det en buddy key i vanliga varianten också? (alltså den vanliga för runt 4-500 kronor.

Mvh

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

1. 30 dagar får man med, fast man måste ändå aktivera kontot med ett kreditkort eller liknande för att få dom.

2. 100-120kr

3. Jag köpte vanliga varianten och fick med en 7dagars buddy-key :>

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
1. 30 dagar får man med, fast man måste ändå aktivera kontot med ett kreditkort eller liknande för att få dom.

2. 100-120kr

3. Jag köpte vanliga varianten och fick med en 7dagars buddy-key :>

Jag behövde inte använda något kredit kort för att få mina 30 dagar , gick in där man skriver in game card koden och tryckte på nåt så fick jag fram typ free month eller vad det stod :).

Permalänk
Medlem

Hörde att det var rätt omogen ton på de vanliga serverarna... vet inte om det stämmer dock.
RP-servern är iaf. helt okej... fortfarande. Kinshippet jag är med i är riktigt trevligt också... folk delar med sig och hjälper till.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Sitter och läser lite recensioner på det här spelet och alla ger ju hyffsat bra betyg och man får reda på quest och deedsystem, crafting och så vidare.

Ingen jag läst hitills skriver något om det jag är intresserad av så jag måste fråga här.

1. Hur fungerar det när man dör.
Måste man springa till sin kropp eller kan man välja att starta på någon "spirit healer" eller vad sjutton det hette i wow? Vad för bestraffning får man när man dör eller väljer att spawna på ett säkert ställe?

2. Downtimes/dötid.
Hur är det när man spelar i grupp, måste folk sitta ner var och varannan minut för att dricka mana potions eller går det att få upp manan direkt om ingen är i strid?
Om man vill göra en instans, finns det något bra sätt att teleportera dit gruppmedlemmar så man inte behöver vänta på dem?

3. Transportsystem.
Finns det gott om teleports eller finns det någon klass som kan teleportera folk? Finns det mounts? Kan man ta självmord för att på ett snabbt sätt förflytta sig till ett säkert ställe(hör ihop med fråga 1).

4. Instanser/gruppspel.
Hur stora är instanserna? Hur många kan man vara i en grupp i en instans? Hur lång tid tar det att göra en instans om man ser till att vara med moget folk som vet att man inte går AFK en längre tid när man är i grupp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Sitter och läser lite recensioner på det här spelet och alla ger ju hyffsat bra betyg och man får reda på quest och deedsystem, crafting och så vidare.

Ingen jag läst hitills skriver något om det jag är intresserad av så jag måste fråga här.

1. Hur fungerar det när man dör.
Måste man springa till sin kropp eller kan man välja att starta på någon "spirit healer" eller vad sjutton det hette i wow? Vad för bestraffning får man när man dör eller väljer att spawna på ett säkert ställe?

2. Downtimes/dötid.
Hur är det när man spelar i grupp, måste folk sitta ner var och varannan minut för att dricka mana potions eller går det att få upp manan direkt om ingen är i strid?
Om man vill göra en instans, finns det något bra sätt att teleportera dit gruppmedlemmar så man inte behöver vänta på dem?

3. Transportsystem.
Finns det gott om teleports eller finns det någon klass som kan teleportera folk? Finns det mounts? Kan man ta självmord för att på ett snabbt sätt förflytta sig till ett säkert ställe(hör ihop med fråga 1).

4. Instanser/gruppspel.
Hur stora är instanserna? Hur många kan man vara i en grupp i en instans? Hur lång tid tar det att göra en instans om man ser till att vara med moget folk som vet att man inte går AFK en längre tid när man är i grupp?

När karaktären dör, eller närmare sagt flyr, teleporteras man till närmaste cirkel av stenbumlingar, som brukar ligga lite här och där. Oftast nära instanser och städer. Ens prylar pajar litegrann varje gång man dör och man får en liten de-buff på ens max-hälsa, s.k. Dread. Varar i 10 minuter.

Har personligen knappt märkt av någon downtime alls när jag har spelat med grupper i instances. Enda gångerna man har haft downtime är efter riktigt tuffa strider, t.ex "adds" eller bossar. Det är inte som i WoW där man måste dricka efter varje "pull"... hittils iallafall, är bara level 26, så detta kan ju vara annorlunda senare. När man väl har downtime varar de kanske i 15sek max.

Finns ingen person som kan teleportera så vitt jag vet, men hästar finns. Kostar en liten slant att rida, ju längre desto dyrare och man kan inte styra den själv. Vid level 35 kan man köpa en helt egen polle som man kan rida hur man vill med. Vet inget om självmordsgrejset...

Instanserna hittils har varit perfekta i storlek. De större, The Great Barrows exempelvis, tar väl en timme eller två max att göra klart, beroende på gruppen. Vissa andra instanser kan vara riktigt små, t.ex. Weathertop (ruinerna där Aragorn och hoberna campade efter att flytt från Bree) tog runt 30min bara. Jag kan ha haft flyt när det gäller grupper, alla fellowships har varit toppen för mig.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Sitter och läser lite recensioner på det här spelet och alla ger ju hyffsat bra betyg och man får reda på quest och deedsystem, crafting och så vidare.

Ingen jag läst hitills skriver något om det jag är intresserad av så jag måste fråga här.

1. Hur fungerar det när man dör.
Måste man springa till sin kropp eller kan man välja att starta på någon "spirit healer" eller vad sjutton det hette i wow? Vad för bestraffning får man när man dör eller väljer att spawna på ett säkert ställe?

2. Downtimes/dötid.
Hur är det när man spelar i grupp, måste folk sitta ner var och varannan minut för att dricka mana potions eller går det att få upp manan direkt om ingen är i strid?
Om man vill göra en instans, finns det något bra sätt att teleportera dit gruppmedlemmar så man inte behöver vänta på dem?

3. Transportsystem.
Finns det gott om teleports eller finns det någon klass som kan teleportera folk? Finns det mounts? Kan man ta självmord för att på ett snabbt sätt förflytta sig till ett säkert ställe(hör ihop med fråga 1).

4. Instanser/gruppspel.
Hur stora är instanserna? Hur många kan man vara i en grupp i en instans? Hur lång tid tar det att göra en instans om man ser till att vara med moget folk som vet att man inte går AFK en längre tid när man är i grupp?

1. man ressar på en graveyard och får springa hela vägen tillbaka som "levande" med en debuff som kallas "dread" (hp loss)

2. Manan eller powerpoints som det heter tickar snabbt upp till fullt i ooc iaf änsålänge (lev 28) sedan finns det fellowship feats som kan "trigga" när man är i ett fellowship då alla i gruppen får fram en lite grejj med 4 olika alternativ som antingen ger en massive dmg, dmg overtime, full heal eller full power. Sedan finns där olika kombinationer med som ger mer.
Det finns några pools i större städer som man kan använda för portal till instancer och jag tror efter vad jag hört att hunter ska ha nån form av summon sak när de är runt 30 nånstans,....lite osäker dock.

3 ja det finns stablemasters ..funkar som gryphs i wow och ja man köper mount vid lev 35

4 Finns olika typer av instancer... questinstanser, adventure instancer och lockable instances. En grupp består av 6 medlemmar ...en raid är max 4x6 medlemmar.
-hur lång tid tar det att göra en instans??...det är en väldigt relativ fråga beroende på medlemmar i gruppen, hur stor instance. typ av instance etc etc

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Downtime är väldigt liten i det här spelet.

En del instanser är små (med nåt undantag), det är oftast "questinstanserna". Största instansen jag varit i hittills är rätt stor (Agamauer), och då var jag inte i hela för vi hade inte nyckeln till "andra delen", finns quests man kan göra utanför själva instansen också.

Finns inget bra sätt att få medlemmar teleporterade till instansen tyvärr. Dör man kan man gå via en sk. reflection pool och hamna tillbaka i instansen förutsatt att det är en reflection pool i närheten.
Captains får vid level 45 (nej jag skojar inte (level50 är max)) en skill som jag tror fungerar ungf. som warlockens summon i WoW.
Så det kan ta tid innan alla är framme... nu i början är det inget problem då alla tar sig tid att vänta, men jag tror det kan bli en smula otåligt längre framöver.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Hörde att det var rätt omogen ton på de vanliga serverarna... vet inte om det stämmer dock.
RP-servern är iaf. helt okej... fortfarande. Kinshippet jag är med i är riktigt trevligt också... folk delar med sig och hjälper till.

Jag spelar på Snowbourn och har inte sett så mycket omoget beteende. Det är faktiskt ljusår från WoW som får mig att känna som om jag sitter barnvakt.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla bra svar.
Jag ska nog ge detta en chans och spela lite mer avslappnat än vad jag gjorde med WoW. Ska dock se till att gå igenom alla klasser och skills innan jag sätter igång.

Jag kan få en trial av en kompis men han bor 20mil bort så jag måste få tag på en skiva på något sätt. Finns det att ladda ner eller måste man ha en från orginalspelet?

-edit- Hittade på en "buddy install" på deras sida.

Permalänk
Medlem

Kommit till level 16 med min Champion nu, men ska jag använda tvåhands-vapen eller ska jag svinga 2st enhands-vapen?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Tre snabba frågor:

1. Kan spelet liras i ett fönster av valfri storlek?

2. Kan man (i fönsterläge) då t.ex. kopiera en textrad ifrån Wordpad och klistra in med ctrl+v i chatrutan?

3. Kommer det flyta på bra och snyggt med min hårdvara? (se signatur). Vet att systemkraven i teorin uppfylls, men erfarenheter från folk som testat är i regel bättre än de teoretiska kraven.

Edit, en fjärde också.
4. finns det något gamedemo så man kan pröva innan köp?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Tre snabba frågor:

1. Kan spelet liras i ett fönster av valfri storlek?

2. Kan man (i fönsterläge) då t.ex. kopiera en textrad ifrån Wordpad och klistra in med ctrl+v i chatrutan?

3. Kommer det flyta på bra och snyggt med min hårdvara? (se signatur). Vet att systemkraven i teorin uppfylls, men erfarenheter från folk som testat är i regel bättre än de teoretiska kraven.

Edit, en fjärde också.
4. finns det något gamedemo så man kan pröva innan köp?

4. Man måste ha en trialkey från någon som köpt spelet. Det finns en klient att ladda ner från officiella hemsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Kommit till level 16 med min Champion nu, men ska jag använda tvåhands-vapen eller ska jag svinga 2st enhands-vapen?

Det är ju helt upp till dig själv, vad jag har förstått är det inte så stor skillnad i skada mellan 2H och Dual wield, fördelen med 2H är ju att man ser mkt coolare ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Tre snabba frågor:

1. Kan spelet liras i ett fönster av valfri storlek?

2. Kan man (i fönsterläge) då t.ex. kopiera en textrad ifrån Wordpad och klistra in med ctrl+v i chatrutan?

1) Ja, det går att köra i windowsläge och flera olika upplösningar går att välja.

2) Ja, du kan klippa o klistra hur du vill, går även att göra när du ska beskriva en del av en quest 'in game'.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk

3. Transportsystem.
Finns det gott om teleports eller finns det någon klass som kan teleportera folk? Finns det mounts? Kan man ta självmord för att på ett snabbt sätt förflytta sig till ett säkert ställe(hör ihop med fråga 1).

Måste bara tillägga att hunters har en skill som förflyttar honom själv och alla i hans fellowship som är nära till någon av dom stora städerna (Bree, Rivendell, Thorin's Hall eller Esteldin)

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vad den första 'text' är till/används för?
* shortcut -- usage: /shortcut < text <shortcut location> <text string> >

Jag brukar bara skriva t.ex. /shortcut 10 /wave så får jag en quicksloticon med texten /wave och om man använder den så utförs en /wave,
men vad jag vill är att få en text på ikonen som jag själv bestämmer.

t.ex.
Quicksloticon med texten Help , som vid användning utför t.e.x följande /f <<< Help Please! >>>

Men man kan inte bara skriva: /shortcut Help 10 /f <<< Help Please! >>>

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Tja läste det här:

Citat:

Also, you can assign a name to your shortcut icon, if you don't like seeing the semi-colon prefix on your quickslot icon. Using your (tgecho's) example:

/shortcut 1 Wave /wave

Så verkar som att det är uppbyggt på följande sätt,
/shortcut <location> <namn> <text/kommando/alias>, ingen aning om det stämmer, ej hemma så kan ej testa.

Permalänk

Lite synd att man inte får någon aktiveringmail när man pungat ut med runt 500 kronor... men men dom kanske bara är sjukt sega.. =(

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Var det nån mer än mig som int kom in igår eftermiddag/kväll??

Permalänk
Medlem

Jag har fått en Boddy card utav en kompis men kunde man inte ladda ner spelet ifrån deras hemsida?

Om det går, så länka adressen dit.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Tja läste det här:

Så verkar som att det är uppbyggt på följande sätt,
/shortcut <location> <namn> <text/kommando/alias>, ingen aning om det stämmer, ej hemma så kan ej testa.

Har provat detta, enda som händer är att man får en quickbar icon som gör att din char säger Wave /wave

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Det finns möjligen inte någon som sitter på en buddykey och känner sig generösa? Tar gärna emot ett PM i så fall :).

Permalänk
Medlem

Hej! Nu har jag installerat spelet en andra gång pågrund av att det inte vill starta som de ska!! Första gången man startar spelet efter att det är installerat funkar de fint!!
Men sen när jag skall starta det igen!! "Game Error [201] Can´t open the data files. Check that they exist and the you have permission to write to them. The Program will now exit. [201]"

Nån annan än jag som råkat ut för det??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaKa
Hej! Nu har jag installerat spelet en andra gång pågrund av att det inte vill starta som de ska!! Första gången man startar spelet efter att det är installerat funkar de fint!!
Men sen när jag skall starta det igen!! "Game Error [201] Can´t open the data files. Check that they exist and the you have permission to write to them. The Program will now exit. [201]"

Nån annan än jag som råkat ut för det??

Du kär antagligen vista, Prova att högerklicka på ikonen och välj "kör som administratör"

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockej
Du kär antagligen vista, Prova att högerklicka på ikonen och välj "kör som administratör"

mvh

//Jocke

Tackar så mycket, nu fungerar det!! Vilka olika kindship´s finns de som jag kan gå med i...?

Permalänk
Medlem

Är detta spelet något ni rekommenderar?
Jag och några kompisar är ute efter något nytt spel då vi nu är uppdelade i två grupper WoW och GW, men vill börja med ett nytt spel som alla gillar och det ska vara ett MMORPG spel.

Är spelet roligare i längden än WoW och GW? Hade dock bara tänkt att spela det tills Warhammer kommer ut.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Har spelat i ca 3 timmar nu, blivit lvl 6 och precis lämnat nybörjarområdet.
Det enda jag kan säga:

Skönt spel!

Jag spelar en Hobbit-minstrel och har kört solo än så länge, men har inte kännt mig ensam - det har oftast funnits någon i närheten och det har inte heller varit några som helst problem med att hitta rätt eller förstå vad man ska göra.

Körde först igenom den första instansen. Den var förvånansvärt "mäktig". Jag satt och funderade och kom fram att musiken gör grymt mycket. Den gitarrbaserade bakgrundsmusiken passar min Luta perfekt i strider då jag kör värsta solona för att döda saker... Jag vet inte, det känns helt underbart

Jag har länge hållit mig borde från dessa standard fantasy-mmorpg efter att ha spelat DAoC en längre tid - de nyare kom inte med något nytt i princip. Det konstiga är nog, att det här verkar inte ha sådär jättemycket nytt heller, utan är mer en kombination av de senaste mmorpg'na - wow och guildwars framförallt. Det är iaf den känslan jag har fått.

Nu ska jag fortsätta spela iallafall. Behövde bara skriva av mig.

Ja just det, förresten, jag spelar på den engelska RP-servern och heter "Gormagar", välkomna att pm'a mig om ni är där - hittar gärna någon att spela med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Lite synd att man inte får någon aktiveringmail när man pungat ut med runt 500 kronor... men men dom kanske bara är sjukt sega.. =(

Jag ringde deras support efter att ha väntat mer än 10 minuter. Har jag betalat 500 spänn så ska jag fan spela när jag kommit hem.

Supportkillen var dock rak på sak och allmänt tillmötesgående. Inte heller några väntetider eller liknande. Det enda som kanske skulle kunna vara negativt är om man inte är så haj på engelska, då supporten är på engelska (och tyska...).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hej,

För säkerhets skull vill jag först och främst vill jag bara lämna en spoilervarning då jag nämner några saker ang. drops på högre levels.

----------------------------------------------------------------------------------------
Jag spelar som Elf- Hunter och har nu nått lvl 25 efter en hel del timmars spelande av detta spel, som enligt mig är riktigt, riktigt bra. Mina erfarenheter av tidigare MMORPG och även RPG är väldigt blygsamma och jag har därför aldrig lärt mig få riktigt bra koll på det här med stats. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att försöka få någon kunskap om vad som rekommenderas just för klassen Hunter.

I lägre levels så tyckte jag ofta man såg drops/rewards som gav hyfsad bonus på Agility, som jag har förstått är en viktig sak för en Hunter. Dock så har detta avtagit mer och mer i och med högre levels. Däremot så droppas det mer saker så som armour med högre Armour Points samt diverse utrustning som ger bonus på t ex Will, Fate, Morale, Max Power osv.

Ska man t ex satsa på att använda Armour som har mer Armour Points men saknar Agility bonus eller ska man satsa på en som har lägre Armour Points men ger Agility bonus? Och vilka stats/traits är viktiga att hålla en hög nivå på som Hunter?

Tack på förhand,