Permalänk
Medlem

Ren speldator 8000kr

Hej, jag ska köpa en helt ny dator, inklusive allt. Det jag vill ha den till, är framför allt avancerade 3D-spel. Det som jag även gärna vill ska ingå i priset är någonlunda bra datorhögtalare, en datorskärm för ca 2000kr (dvs ca 10.000kr för allt). Trådlöst tangentbord och mus (mus laser). DVDbrännare såklart, hyfsat stor hårddisk (ca 500gb). Inga mjukvaror.

Om det ska vara AMD eller INTEL, det ramminnet eller det ramminnet, den typen chassi eller det.. det låter jag vara upp till er! Ni vet bäst, därför tar jag emot er hjälp med öppna armar! Som sagt, bra för spel, och gärna ska allt gå i svart (alternativt allt i någon annan färg). I priset vill jag även att det ska ingå eventuell utrustning ni anser att jag behöver vid byggandet. Innan har jag inte använt något alls.

Jag har byggt datorer innan och vet vad man gör, något som hade känts som en liten extra utmaning hade varit att ha ett snyggt chassi, inte för den sakens skull exeptionellt dyrt.. utan mer kanske ett sådant där "platt" eller i någon annan form istället för den där supervanliga. Detta kan innebära någon konstig typ av moderkort.. jag vet inte!

Ja just det! Min förra dator var Artic Silentum T2 någonting bla bla och den lät högt som f*n (eller så var det grafikkortet, geforce 6600gt som lät som f*n och var buggigt som få). Så om ni kan få hela paketet att vara så tyst som möjligt så är det stort plus!! Vill ju givetvis inte att det ska bli mycket långsamare för det! Snabbhet prio 1, tysthet prio 2!

Visa signatur

:-SichMan-:
en svensk man i ett svensk hus