Permalänk
Medlem

[C#] MySQL Connector problem

När jag försöker ansluta till min lokala MySQL server så får jag följande fel:

MySql.Data.MySqlClient.MySqlException: Unable to connect to any of the specified MySQL hosts. ---> System.Net.Sockets.SocketException: The attempted operation is not supported for the type of object referenced at System.Net.Sockets.Socket.get_ConnectEx() at System.Net.Sockets.Socket.BeginConnectEx(EndPoint remoteEP, Boolean flowContext, AsyncCallback callback, Object state) at System.Net.Sockets.Socket.BeginConnect(EndPoint remoteEP, AsyncCallback callback, Object state) at MySql.Data.Common.StreamCreator.CreateSocketStream(IPAddress ip, UInt32 port, Boolean unix) at MySql.Data.Common.StreamCreator.GetStream(UInt32 timeOut) at MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.Open() --- End of inner exception stack trace --- at MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.Open() at MySql.Data.MySqlClient.MySqlPool.GetPooledConnection() at MySql.Data.MySqlClient.MySqlPool.GetConnection() at MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection.Open() at _Default.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in c:\www\x\Default.aspx.cs:line 17

Och här är koden jag använder:

try { MySqlConnection c = new MySqlConnection("Server=localhost;Uid=user;Password=password;"); c.Open(); // <-- Här det blir fel Response.Write("<pre>" + c.ServerVersion + "</pre>"); c.Close(); c.Dispose(); } catch(Exception exObj) { Response.Write("<pre>" + exObj.ToString() + "</pre>"); }

Använder IIS, .NET 2 Framework och ADO.NET Driver for MySQL (Connector/NET), är det någon inställning i IIS jag har missat? För det skumma är att exakt samma kod fungerar utmärkt om jag kör den i en Windows applikation (Byt Response.Write till Console.Write eller MessageBox.Show). Har inte hittat något vettigt svar på detta, så om det är någon som kan lösa vore jag mycket tacksam.

Visa signatur

Signatur?