Måste bli tjockare, Hjälp!

Permalänk
Medlem

193cm, väger ca 84kg. Förr va jag smal som fan me. Men lite träning + se till att man får i sig alla vitaminer osv osv som man behöver hjälper OEHÖRT mycket.

(träning ska va hårda pass, det ska kännas )

Permalänk
Medlem

ja jösses vara 192 lång och inte ens väga 70kg är ju illa,jag själv är runt 191 och väger kanske 90 och jag känner att jag vill gå ner kanske 5kg.

Permalänk

jag är 194cm oc väger ca 110-115

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Chips, pizza, fett och socker, då kommer du väga dubbelt som jag gör

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Jag lider av samma problem, att jag är för smal. Eller undernärd som man även kan kalla det, vilket är ett ord jag fan hatar mer en djävulen själv.

Är 180cm lång, väger 58 kg. Jag är alltså under 60-strecket vilket tar hårt på mitt psyke till största del. Mitt största problem är att jag saknar disciplin för att träna och äta rätt. vet inte hur många gånger jag försökt och alltid fallit tillbaka. Sist (för ca 2 månader sen) fick jag influensan, så där sprack det igen när jag faktiskt var uppe i högvarv och fick hyffsade resultat också.

Men det är inte lätt att bo ensam hemma. Ingen som piskar en när man börjar lata och slarva, och vipps så är man uppe till 1-2 på nätterna och käkar pizza framför TV:n.

Rich, kan du visa nån bra sida där man kan beställa kosttillskott över internet? Hittade www.fitness4net.se där Dalblads Gainer Explosion fanns med. Har du några egna omdömen om sidan eller finns det bättre ställen? (Jag vet att detta inte är ett alternativ till vanlig mat, utan bara ett tillskott. Behöver inga sådana påpekningar av någon )

Jag använda Friggs Body Check-proteinmix tidigare. Det kändes som ett B-varumärke, men vad vet jag. Är ute efter något annat, och det måste gå att beställa via internet.

Ursäkta att jag inte svarade förrens nu.

Har beställt både från fitness4net och gymgrossisten och det har fungerat kanon alla gånger! Perfekt att beställa från nätet om man inte vill gå in i en fysisk butik och köpa. Dalblads är enligt mig själv och många andra kvalité rakt igenom, sen smakar den rätt bra. Har testat Choklad, Mintchoklad och vanilj. Choklad är favoriten. Mintchokladen köper jag om jag skall blanda något annat i gainern typ kreatin, mintsmaken döljer kreatin-bismaken bra.

Under tiden jag gick upp mest blandade jag ut gainern med en liten del fet grädde, lite mjölk, vatten och rapsolja. Skjöt upp i vikt på kort tid. Sen rekommenderar jag dig verkligen att börja träna. Jag vet att det är segt att komma igång, tog själv flera år innan jag började. Sen vet jag att den del tycker det är "pinigt" att gå in på ett gym bland alla biffar. Det är skitsamma! Du går ju dit för att du vill uppnå något och det vet dem lika väl som du! Det är bara att ta sig i kragen och släpa sig dit. Börjar du käka bra mat i stora mängder, langar två portioner gainers varje dag och gymma så kommer du att växa och gå upp i vikt.

Har du några frågor är det bara att fråga på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Som redan sagts så finns det "gainers" att köpa billigt.
Inga problem att komma upp i ruskiga mängder kalorier med dom.

Ett annat bra tips är att käka stora mängder pasta på kvällen innan sovdax
(man sover bättre av det med) Tex: Bryn lite bacon och champinioner med vitlök och en massa smör och rör ner i massa pasta.

Börja träna är ett måste om du vill må bra.

Edit: Såg att länkar efterfrågades.

http://www.svensktkosttillskott.se/catalog/index.php?cPath=62...
http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=23

Notera att det är gainers jag länkat till, själv är jag överviktig, så det är protein med låg kolhydrat som gäller för mig.

Ska man käka en massa pasta innan läggdags är fullkornspasta att föredra framför "vanlig".

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Vilka problem vissa har
Jag behöver bara titta på skräpmat så går jag upp 10kg

bah, vill du byta kropp?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

haha samma tendens här kääner nu under skörden här hemma lär det inte bli nyttig mat utan pizza i massvis

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ursäkta att jag inte svarade förrens nu.

Har beställt både från fitness4net och gymgrossisten och det har fungerat kanon alla gånger! Perfekt att beställa från nätet om man inte vill gå in i en fysisk butik och köpa. Dalblads är enligt mig själv och många andra kvalité rakt igenom, sen smakar den rätt bra. Har testat Choklad, Mintchoklad och vanilj. Choklad är favoriten. Mintchokladen köper jag om jag skall blanda något annat i gainern typ kreatin, mintsmaken döljer kreatin-bismaken bra.

Under tiden jag gick upp mest blandade jag ut gainern med en liten del fet grädde, lite mjölk, vatten och rapsolja. Skjöt upp i vikt på kort tid. Sen rekommenderar jag dig verkligen att börja träna. Jag vet att det är segt att komma igång, tog själv flera år innan jag började. Sen vet jag att den del tycker det är "pinigt" att gå in på ett gym bland alla biffar. Det är skitsamma! Du går ju dit för att du vill uppnå något och det vet dem lika väl som du! Det är bara att ta sig i kragen och släpa sig dit. Börjar du käka bra mat i stora mängder, langar två portioner gainers varje dag och gymma så kommer du att växa och gå upp i vikt.

Har du några frågor är det bara att fråga på.

Beställde Dalblads Gainer Explosion i fredags, jordgubbssmak. Jag kommer nog blanda ut med rödmjölk, brukar smakar rätt gott då. Ren rapsolja har jag ingen, men fungerar det lika bra med matlagningsolja (blandning av soja, solros och raps)?

Jag kommer definitivt träna i samband med det här också. Bara käka massa proteiner och kalorier och sen sitta vid datorn tror jag inte blir så bra. Fast jag lär nog köra hemma till en början iaf. Har ett par hantlar, motionscykel och en jobbig "abslide" från rusta eller vart det var. Gymmet får bli senare.

Ska även försöka sova bättre. Gå upp i tid och lägga mig i tid. Denna kombinationen fick mig att gå upp 3kg på 3 (eller om det var 4) veckor. Sen kom influensan och jag tappade all energi då. Har aldrig rört mig ett gram vid tidigare försök, så jag är lite laddad nu när jag faktiskt har sett att även jag får resultat. Nu väntar jag bara på pulvret, sen kör jag igång igen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Beställde Dalblads Gainer Explosion i fredags, jordgubbssmak. Jag kommer nog blanda ut med rödmjölk, brukar smakar rätt gott då. Ren rapsolja har jag ingen, men fungerar det lika bra med matlagningsolja (blandning av soja, solros och raps)?

Jag kommer definitivt träna i samband med det här också. Bara käka massa proteiner och kalorier och sen sitta vid datorn tror jag inte blir så bra. Fast jag lär nog köra hemma till en början iaf. Har ett par hantlar, motionscykel och en jobbig "abslide" från rusta eller vart det var. Gymmet får bli senare.

Ska även försöka sova bättre. Gå upp i tid och lägga mig i tid. Denna kombinationen fick mig att gå upp 3kg på 3 (eller om det var 4) veckor. Sen kom influensan och jag tappade all energi då. Har aldrig rört mig ett gram vid tidigare försök, så jag är lite laddad nu när jag faktiskt har sett att även jag får resultat. Nu väntar jag bara på pulvret, sen kör jag igång igen.

Grymt!

Du verkar helt klart ha rätt inställning. Sömn som du nämnde är även det mycket viktigt. Matolja skulle jag inte använda mig av då den använder mer mättade fettsyror och färre enkelomättade fettsyror. Dessutom lär den sätta lite smak på det också vilket inte rapsolja gör på samma sätt.

I vilket fall: lycka till!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara så att du har mask i magen eller nått man vet ju aldrig...
är det inte så att maskarna i så fall typ tar upp mycket av den energi som finns i maten man äter?

Permalänk
Medlem

Jag säger bara passa er för att äta för mycket, även om det inte ser ut att hända nå så kan jag säg att det gör det!

En polare till mig var smal som fan för typ 2 år sen (18 år gammal), nu så har ämnesomsättningen stannat av och han har blivit fet som fan och efterssom matsäcken är så uttöjd så är det extremt svårt att sluta för han!

Börja styrketräna, simma, köra kross mm.

Själv är man 180cm och 90kg, dvs. liten biff, men jag är ju bondpojk

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Jösses. Jag är i samma situation. 181 lång och utan kläder är det bara 54 kg.

Trots att jag äter som fan och har råd med snabbmat och annat fettrikt konstant med min lön. 8-10 skivor rostat bröd med mycket smör och ost på är rätt vanligt på kvällarna.

I alla fall... Gå upp i vikt ser jag inget behov av. Jag mår bra. Visst morsan skriker undernärd men inte fanken gör det mig något. Jag är nöjd! Det är det viktiga i det hela IMO.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Trots att jag äter som fan och har råd med snabbmat och annat fettrikt konstant med min lön. 8-10 skivor rostat bröd med mycket smör och ost på är rätt vanligt på kvällarna.

Hjärtinfarkt @ 40 ftw?

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av logoz
Hjärtinfarkt @ 40 ftw?

Precis. Även om det inte syns utvändigt kan det se fördjävligt ut invändigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaja Ja ska skära ner.

Permalänk
Medlem

Sen är väl vitt rostat bröd med ost inget man blir mätt på heller...

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Oja eller varma makkor i smörgås grillen, men rostade makkor med ost och oboy är en klassiker på kvällarna. Smören snålar man inte med hehe ^^ breggot extra saltat.

Fast visst kan man vara smal men ändå ha högt "kolesterol" värde?

Ja, risken för hjärt och kärlproblem har att göra med propotionerna mellan mättat och omättat fett som man äter att göra, inte just den totala mängden..

Permalänk
Medlem

Det är väl tvärtom, omättat är bättre än mättat fett? Och lax bland annat består av mycket omättade fetter. Omega och hela det kalaset.

Nu har min order skickats iväg från gymgrossisten! Hoppas bara jag kan börja träna redan i morgon, har en solbränna som nästan är värt att gå till sjukvården för.. fast det har inte blivit några öppna sår tack och lov, så det är nog lugnt. Men får nog låta den skiten läka först

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Nu orkar jag inte läsa allt, men fan vad tjurig jag blir när jag läser "det är bara att ligga på överskott i kcal". Visst, det är 100% sant, men exakt samma grej kan isåfall sägas om överviktiga, fast tvärtom.

Jag har också problem med detta, och jag har extremt bra metabolism (tyvärr). Sen ett par månader tillbaka har jag testat att käka kolhydratpulver (just för ren viktuppgång, alltså inte proteinpulver), och det har funkat ganska bra, har ökat ungefär 5 kilo på ett halvår iallafall.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Vart får man tag på det?

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?f...

100% snabba kolhydrater (50/50 dextros och maltodextrin, 70g per portion). Se till att _inte_ käka Gainers eller det som jag länkade ovan innan läggdags. Man kan då få svårt att somna och har även läst att man kan utveckla diabetes. Det finns faktiskt kvällsprotein som är till för att ta innan läggdags, de brukar kallas för "Milk Whey" eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?f...

100% snabba kolhydrater (50/50 dextros och maltodextrin, 70g per portion). Se till att _inte_ käka Gainers eller det som jag länkade ovan innan läggdags. Man kan då få svårt att somna och har även läst att man kan utveckla diabetes. Det finns faktiskt kvällsprotein som är till för att ta innan läggdags, de brukar kallas för "Milk Whey" eller liknande.

Yepp, det proteinet som är bäst att ta på kvällen är kaseinbaserat protein, betydligt långsamare än vassleprotein.
Iofs så funkar det lika bra med kaseinbaserat efter träning också dock så är kaseinprotein dyrare än vassle, så man brukar vilja vara lite mer sparsam med det.
Finns även protein som är både kasein och vassle blandat, dessa brukar dock bli ännu dyrare, men finns i riktigt ljuvliga smaker, äpple/päron från Fairing är helt underbar, dock svindyr. :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Yepp, det proteinet som är bäst att ta på kvällen är kaseinbaserat protein, betydligt långsamare än vassleprotein.
Iofs så funkar det lika bra med kaseinbaserat efter träning också dock så är kaseinprotein dyrare än vassle, så man brukar vilja vara lite mer sparsam med det.
Finns även protein som är både kasein och vassle blandat, dessa brukar dock bli ännu dyrare, men finns i riktigt ljuvliga smaker, äpple/päron från Fairing är helt underbar, dock svindyr. :/

Hade inte "milk-produkter" vart så jäkla dyrt hade jag lätt köpt det. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
jag är 194cm oc väger ca 110-115

Lagom storlek på en vuxen karl

Vad man kanske skall tänka på är att medans man fortfarande växer skall man nog undvika att försöka manipulera sin vikt upp eller ner. Se bara till att äta hyfsat sunt, gärna med mycket protein, träna lagom och allsidigt.

När man väl når sin fulla längd i 18-20 års åldern kan man ju börja strukturera om saker och lägga på sig lite massa om man vill.

Att det är svårt att lägga på sig medans man fortfarande växer har ju en anledning, dels händer det grejor med en ämnesomsättning, kroppen strukturerar om sig + att det går åt en sjuhelvetes massa energi för att växa.

Permalänk

Jag som gammal tjockis (fortfarande lönnfet) blir alltid lika fascinerad av dessa trådar. För mig känns det som ett så trivialt problem, men jag antar att det kanske känns samma för er som är smala, som för mig när jag var som tjockast. Jag trivdes absolut inte med det. Har väl inga konkreta tips, men som alla har sagt så är inte skräpmat rätt väg att gå. Satsa på träning! Lycka till förresten. Må vi alla bli nöjda med våra kroppar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis. Även om det inte syns utvändigt kan det se fördjävligt ut invändigt.

Har alla alltid sagt till mig, tills jag för ett tag sen gick igenom en hälsoundersökning och samtliga blodvärden visade sig vara bra, till och med mycket bra Då med en kost som till stor del består av coca-cola, hamburgare, pizza osv.

Skräpmat FTW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Har alla alltid sagt till mig, tills jag för ett tag sen gick igenom en hälsoundersökning och samtliga blodvärden visade sig vara bra, till och med mycket bra Då med en kost som till stor del består av coca-cola, hamburgare, pizza osv.

Skräpmat FTW!

Håll samma diet i 10 år till och återkom

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm