Permalänk
Medlem

Sorgligaste filmen du sett

Tja!
Som topicen lyder ... vilken är den sorgligaste film du sett?
Jag nominerar "Requiem for a Dream"

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

The Notebook är nog den sorgligaste film jag sett.
Requiem for a dream är nog den hemskaste film jag sett.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

The Green Mile

Yamato är sorglig också.. *Buhuhhuhu*

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Men behind the sun är den sorgligaste, hemskaste, äckligaste och mest berörande film jag sett någonsin. Jag satt bara och stirrade i 30 min efter jag sett den. Den är inget för svagmagade heller då fångarnas död inte lämnar mycket åt fantasin.

http://imdb.com/title/tt0093170/

Permalänk
Medlem

igår fällde jag några tårar till serien one tree hill, mäkta bra av och till.

Film: vettefan på rak arm, ska fundera och återkomma. Fortsätt komma med bra tips.

Men Thee Green Mile känns som den ligger rätt bra till... Jag vet att jag ibland tänker "Men nej, han kan ju inte dö!!" men just nu kommer jag inte på någon av dessa filmer.

Permalänk
Glömsk

Första jag tänkte på när jag såg trådens titel var Futuramaavsnittet med Fry's hund. Men det är ju inte en film.

Sorgligaste filmen? Svårt att säga. Enda jag kan komma på är What Dreams May Come med Robin Williams av alla jävlar, men den filmen är dessvärre rätt dålig.

Edit: Förresten. Det finns en film som heter Mysterious Skin. Den nominerar jag nog istället.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Första jag tänkte på när jag såg trådens titel var Futuramaavsnittet med Fry's hund. Men det är ju inte en film.

Ja fy fan, det avsnittet är jättesorgligt.

Requiem for a dream mår jag ganska dåligt av att se. Får se om jag kommer på någon annan titel senare.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Imaginary Heroes tycker jag var riktigt deppig.. förlorade all vilja efter den

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Artificial Intelligence, vet inte varför men jag tyckte starkt om den.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Jag kommer direkt att tänka på klassikern och favoriten Léon: The Professional.
Requiem for a dream är väl inte speciellt sorglig?

Permalänk
Medlem

Kronologiskt ordnade förslag:

Bröderna Lejonhjärta
MASK (den med Cher)
Finding Neverland

Mvh

Permalänk
Medlem

Lejonkungen, men bara scenen där Simbas pappa dör

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

capricciosa

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Visst, The Green Mile ligger nog där uppe bland dom sorgligaste, men jag måste nog ändå hålla Bridge to Terabithia som nummer ett. Det kan bero på att jag var förberedd på ett Narnia-liknande äventyr när jag började titta, men riktigt så blev det ju inte.

Permalänk
Medlem

The Green Mile.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Men behind the sun är den sorgligaste, hemskaste, äckligaste och mest berörande film jag sett någonsin. Jag satt bara och stirrade i 30 min efter jag sett den. Den är inget för svagmagade heller då fångarnas död inte lämnar mycket åt fantasin.

http://imdb.com/title/tt0093170/

Rekommenderas den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalimac
Visst, The Green Mile ligger nog där uppe bland dom sorgligaste, men jag måste nog ändå hålla Bridge to Terabithia som nummer ett. Det kan bero på att jag var förberedd på ett Narnia-liknande äventyr när jag började titta, men riktigt så blev det ju inte.

Jag ändrar nog min nominering. The bridge to Terabithia är den film som jag fällt några tårar över på länge.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är den sorgligaste filmen, men Godbye Mr.Chips från 1939 är rätt sorglig http://www.imdb.com/title/tt0031385/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Rekommenderas den?

Tja, bara om du vill må jävligt dåligt... :/ Hade jag vetat hur jävlig den var hade jag aldrig sett den.

Permalänk
Medlem

Kom på att King Kong är ganska sorglig också när han blir nedskjuten från tornet

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

En som jag tycker är sorglig är Tae Guk Gi (Brotherhood Of War). En koreansk krigsfilm.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Tycker Brotherhood of War var alldeles för krystad, klyschig och over-the-top melodramatisk för att vara sorglig. Man kan lista ut allt i förväg ju! Dock fungerar den som actionfilm, då det är action non-stop...

Jag tycker Den Tunna Röda Linjen, däremot, är mäkta sorglig. Samt Deep Impact.

Permalänk
Medlem

hmm.. deep impact, minns inte mycket från den - men det fick mig att tänka på armageddon.... Det var lite hårt en stund när när vår actionhjälte bruce valde att stanna... Var inte "fenomen" (phnomena eller vad den heter original) lite sorglig på slutet också? Thelma & Louise? Hmm, jag brainstormar bara lite.

Permalänk
Medlem

The Green Mile, lätt...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

Grave of the Fireflies som nämnts tidigare

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om "Bridge to Terabithia" och "Finding neverland" som jag tänkte på direkt.

Permalänk

Kommer faktiskt inte ihåg nån amerikansk film jag gråtit till eller tyckt varit jättesorglig, men jag kan hålla med om att the green mile var sorglig.

Om man ska störtgråta, så ska man kolla på japansk drama.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
The Notebook är nog den sorgligaste film jag sett.

Måste hålla med. Fruktansvärt sorglig och bra film imo.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower