Sorgligaste filmen du sett

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, oj, oj, de är många (jag tycker om sådana filmer ). Mest på anime-fronten dock.

I spelfilmsväg vinner nog Schindlers List.

Inom anime är Soukyuu no Fafner - Right of Left den sorgligaste "filmen" (är egentligen en 55 minuter lång TV-special) jag sett (inte sett Grave of the Fireflies än).

För att nämna en serie (anime) så ligger The Eternity You Wish For, Rurouni Kenshin - Trust and Betrayal och She ~ the ultimate weapon ~ jävligt högt upp, men jag tror nog att Now and then, Here and there ligger aningen högre när det gäller sorgfaktorn.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Titanic. Jag grät som ett barn när Jack dog på slutet...

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Livet är underbar, http://imdb.com/title/tt0118799/ och Schindler's List, http://www.imdb.com/title/tt0108052/

Skriver under på det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stune
Tom yum goong http://www.imdb.com/title/tt0427954/

Elefantkramaren

Jag grät när jag såg slutet i Rambo - First Blood för första gången.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Inaktiv

Grave of the Fireflies är grymt sorglig
http://www.imdb.com/title/tt0095327/

Även American history X, scenen när hans storebrorsa står i duschen och han tänker tillbaks när dom var små och srpang runt på stranden fick mig att klämma fram några tårar. Även slutet.

Permalänk
Medlem

American History X är så rå också... man blir ju både arg, lessen å förbannad när man ser den.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
American History X är så rå också... man blir ju både arg, lessen å förbannad när man ser den.

Jag kunde inte hålla mig för skratt under vissa delar i den filmen när vi såg på den i skolan. Fick en del blickar på mig.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Forrest Gump.
http://imdb.com/title/tt0109830/

Den är så otroligt bra.
Det är så synd om honom när alla i hans liv bara dör en efter en.
Riktigt sorglig film.

Permalänk
Medlem

Terminator 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Rurouni Kenshin - Trust and Betrayal

Hmm, jag ser nån Rurouni Kenshin just nu där han träffar en brud som har and om en skola. Är det samma som den du har sett, eller är den före/efter den jag ser?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

A walk to remember, tror jag.. kommer inte på nånannan atm.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher
Titanic. Jag grät som ett barn när Jack dog på slutet...

Samma här

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Pojka ja Ilves

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Hmm, jag ser nån Rurouni Kenshin just nu där han träffar en brud som har and om en skola. Är det samma som den du har sett, eller är den före/efter den jag ser?

Om det är hela gänget så är det Ishinshishi e no Requiem. Den är inte i närheten av lika sorglig (eller bra).

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
The Notebook är nog den sorgligaste film jag sett.
Requiem for a dream är nog den hemskaste film jag sett.

Jag såg The Notebook tack vare ditt inlägg och jag måste säga att jag är glad för det. Den hade sina stunder där man var nästan satt och storbölade. Slutet är nog det finaste jag någonsin sett.

The Pursuit of Happyness har sina stunder den med, men jag rankar nog The Notebook snäppet högre.

Båda filmer rekommenderas.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Första jag tänkte på när jag såg trådens titel var Futuramaavsnittet med Fry's hund.

True! Jag trodde jag var dum i huvet för att jag lipade åt d avsnittet, d e ju komedi, då ska man ju inte lipa

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Jag såg The Notebook tack vare ditt inlägg och jag måste säga att jag är glad för det. Den hade sina stunder där man var nästan satt och storbölade. Slutet är nog det finaste jag någonsin sett.

The Pursuit of Happyness har sina stunder den med, men jag rankar nog The Notebook snäppet högre.

Båda filmer rekommenderas.

Jag såg också The notebook efter jag läst inlägget, men jag tycker precis tvärtom. Det var en bra film, helt klart sevärd men sorgsen? Nja inte speciellt mycket om du frågar mig. Jag tyckte den mer var som en "pick me up"-rulle, jag blev glad när jag såg den.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Om det är hela gänget så är det Ishinshishi e no Requiem. Den är inte i närheten av lika sorglig (eller bra).

Nope det är den här jag ser : http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=90 ... Tror den du länkade till är efter denna.
Men det är sant den börjar bli lite seg nu hehe. Är din före eller efter den jag ser?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Nope det är den här jag ser : http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=90 ... Tror den du länkade till är efter denna.
Men det är sant den börjar bli lite seg nu hehe. Är din före eller efter den jag ser?

Den jag länkade till utspelar sig någonstans under seriens (den där) gång. Vet inte exakt när. Storyn är dessutom helt orginal, dvs den nämns aldrig i mangan.

Däremot, den jag nämnde i mitt inlägg om sorgligaste film utspelar sig 10 år innan serien.
Nu börjar detta dessvärre gå offtopic, men du är välkommen in i animetråden för diskussion kring ämnet.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

"Lilja-4 ever".
Inget snack om saken.
Brukar inte vara den som bli illa berörd av filmer, men den filmen...den visste vart den tog.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Requiem for a dream var rätt sorglig.

Permalänk
Medlem

Instämmer med 037180.
Artificial Intelligence (A.I) var mycket sorglig på flera ställen i filmen, speciellt vid slutet.
Den filmen berörde mig mycket känslomässigt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Jag såg The Notebook tack vare ditt inlägg och jag måste säga att jag är glad för det. Den hade sina stunder där man var nästan satt och storbölade. Slutet är nog det finaste jag någonsin sett.

Jo det är en riktigt bra film faktist. En av de få dramer som jag kan tänka mig titta på. Roligt att du tyckte om den.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Första jag tänkte på var Babylon 5, s05e24 - Sleeping in Light, av många orsaker. Sheridan, stationens avstängning, minnen. Och så var det ju sista avsnittet i en suverän serie!

Finns flera filmer man fått i hjärtat av också; som liv&helvete sa, Lilja 4-ever visste var den tog. Det finns för många att välja på tyvärr, Lilja 4-ever var i färskt minne sedan den nämndes. Var väl bilden som gjorde det.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Forrest Gump.
http://imdb.com/title/tt0109830/

Den är så otroligt bra.
Det är så synd om honom när alla i hans liv bara dör en efter en.
Riktigt sorglig film.

Word! Enda filmen jag fällt ett par tårar av i vuxen ålder. Och sen lejonkungen när Mufasa dör, den scenen har de fått till bra

Permalänk
Medlem

Lilja Forever. Riktigt bra rulle som kör ner en i botten.

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på någon film vid namn nu förutom några som redan nämnts och därför "poppar upp" men generellt sett blir jag bara tårögd i filmer som handlar om små barn, efterblivna människor eller djur, dvs. försvarslösa intellektuellt sett.

Futuramaavsnittet med Frys hund är otroligt sorgligt, verkligen.

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk
Medlem

Slutmontaget i Futurama avsnittet fick mig faktiskt att fälla en tår.