Gammla burken ska ut och behöver tips med nyköp
Så nu har det äntligen blivit dax för mig att köpa något nytt att leka med, sitter nu på samma dator som jag haft i jag vet inte hur många år så egentligen kan jag köpa vilket skit som helst och ändå få en stor förbättring :).
Kör en AMD 1400+, 768 ram och ATI 9700pro och snart säckar den ihop totalt, kan inte lyssna på musik och surfa samtidigt och kolla på film i fullskärm är kört, det mesta inkl. ena hårddisken är det snigelfart på.
Så till det nya prylarna, kommer inte lägga ut nå stora pengar och jag behöver absolut inte ha det bästa av några prylar, blir runt 6000 kr för innehållet i burken + pengar för en snygg låda med ström. Skärm har jag så länge så köper jag en ny senare.
Jag spelar inte så värst mycket, just nu inte alls för det går inte! men nåt spel ibland kan det säkert bli framtiden. Största tiden går till internet och en hel del bildredigering, fotar en hel del. Så jag gissar att ramen är viktig.
Tanken är också att jag ska klocka upp den, men det är egentligen ingen jättebrådska med det men vet ni någon bra cpu-kylare som går in i nästan alla normalstora burkar så kan det ju vara bra också.
Så vad säger ni om det här paketet och hur går det med moderkortet + cpu + minnen under klockning?
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=473443...
btw, kör XP nu men kommer antagligen köra Vista i framtiden när det känns med stabilt med alla program o spel