Permalänk
Medlem

vilket bredband ska jag ta?

har flyttat till stan å kan använda deras stadsnät men vilket BB är bäst?

detta är i skövde

http://www.skovde.opennet.se/services/services.php?category=c...

dessa har jag att välja på

har telia 24 adsl?(via telejacket) nu

finns fiber till huset sen är det cat.6 koppar resten

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Tja, jag har haft 100mbit med bredband2 sen starten och utöver några kortare avbrott så tycker jag det har funkat bra. Det är ingen bindningstid alls dessutom så är man inte nöjd är det lätt att byta.

Permalänk
Medlem

Bahnhof/Bredband2 skulle jag välja, båda fungerar bra

Permalänk
Medlem

bahnhof 100/10 lr 30/30 är det jag kollat på som verkar va något

har ju 24/1 nu så 30/30 borde duge helt å hållet lr ska man ta 100/10?

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

30/30 är inte dåligt heller, absolut inte.

en dvdr (4.7gb) tar ungefär 1h 10minuter med 10mbit, med 30mbit skulle det alltså ta 70/3 = ungefär 23 minuter.

Sedan att kunna skylta om att man har 100Mbit, det är rätt trevligt de, men 100Mbit har du aldrig nytta av konstant heller, utan bara under den tiden du väl laddar hem något (jag vet iof inte vad du har för några behov nu, om du laddar ner/upp mycket).

100mbit kostar ju extra...

Permalänk
Medlem

jo 100 Mbit är onödigt eftersom jag tycker det går hyffsat med mitt 24/1 via telejacket.

eftersom det är fiber så är det ju mkt snabbare ändå å ungefär samma pris som jag betalar idag men då återstår bara vilken leverantör man ska ha?

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Bahnhof funkar bra i Skövde vet jag.

Permalänk
Medlem

ok så det funkar bra ?

beror ju iofs vart i skövde man bor då

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Jag har en polare i Ryd samt i Östermalm, funkar kanon för båda, ena har 100Mbit och andra 30Mbit.

Permalänk
Medlem

Bredband2 funkar bra.

Farsan har Bredband2 och är riktigt nöjd. Min ena bror är där ofta och lirar spel (online) och han säger ofta att farsan har tur som har Bredband2.

Men detta är i Sollentuna stadsnät...

Har några polare i Västerås som alla har Bredband2. Några av dem har nyligen uppgraderat från 10 MBit, till 100 MBit och de är riktigt nöjda med tjänsten.

Nästan alla jag känner har antingen Bredband2 eller så har de Bredbandsbolaget (adsl 24/1 MBit/s). (Att vissa har BBB beror nästan uteslutande på att de inte heller bor där fiber finns).

Nöjda kunder stannar kvar, verkar det som, åtminstone om man ser på de med Bredband2

mvh

Permalänk
Medlem

Re: vilket bredband ska jag ta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa86
har flyttat till stan å kan använda deras stadsnät men vilket BB är bäst?

detta är i skövde

http://www.skovde.opennet.se/services/services.php?category=c...

dessa har jag att välja på

har telia 24 adsl?(via telejacket) nu

finns fiber till huset sen är det cat.6 koppar resten

Jag rekommenderar Bredband2. Pålitliga och är alltid billiga. Kvalité till lågt pris. Kan inte bli bättre. Jag snackar om egen erfarenhet, samt flera kompisars.

Oscar

Permalänk
Medlem

kommer jag märka stor skillnad mot det jag har nu (24/1 adsl) mot Bredband2 med 30/30 fiber?

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Du kommer märka skillnad i upload. Dvs du kan skicka ut saker till dina kompisar upp till 30 ggr snabbare. Typiskt bra på diverse ställen med "semesterfilmer"...

Om du bara surfar på Aftonbladet och spelar online så... njae. Men det blir ju iaf billigare antar jag.

Vet inte hur stabil din 24/1 är idag, men du slipper ju problem mot telestationen osv, inget mer ADSL-modem.

Jag hade iaf valt 30/30 fiber över ADSL vilken dag som helst.

Permalänk
Medlem

så 30/30 är att föredra mot 100/10 då eller?

för min uppload är hyffsad nu tycker jag men lite snabbare vill ja ju ha.

Om man ska lana så är ju 100/10 mycket smidigare tror jag

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

100/10 är bra om du bara ska ladda hem saker och ting och inte skickar så mycket "semesterfilmer" till dina vänner eller inte ska ha någon form av server.

30/30 är bra om du hade tänkt att ladda upp lite mer helt enkelt och kanske sätta upp en spelserver eller vadsomhelst.