Vilket spel är ni kär i?

Permalänk
Avstängd

Vilket spel är ni kär i?

Jag är helt seriös vilket spel är ni kär i? (menar att GILLA SPELET VÄÄÄLDIGT MYCKET) Vi pratar hjärta här.

Själv så säger jag Half Life 2.

Permalänk
Inaktiv

Fallout-serien, skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Diablo 2 LOD ligger väll skapligt varmt om hjärtat...

Half-Life serien absolut.

Quake

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Anarchy Online :), även fast jag slutade spela det ett tag sen. Funderar på att börja igen så småningom. Gymnasium tar helt enkelt för mycket tid =/.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

AmericasArmy www.americasarmy.com
Hela C&C serien o hela UT serien...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Fickpingis?
Nej, HoMM 3 just nu.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Kär är väl inte rätt ord i sammanhanget.... Men The Dig och Warcraft 2 är galet bra spel som jag verkligen gillade att spela

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

God of War (serien) ligger väldigt varmt om hjärtat.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Hmm, Diablo 2 säkert. Började lira det idag igen på Battle.net efter flera års uppehåll, riktigt kul fortfarande.

Baldur's Gate 2 är också ett spel jag verkligen gillar. Metal Gear-serien också.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

Metal Gear Solid, Final Fantasy, God of war. De 3 spelserierna jag LÖVAR!

Permalänk
Medlem

homeworld

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Transport Tycoon Deluxe.
BF2.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Unreal-serien. Oslagbart bra.

Permalänk
Medlem

Finalfantasy 5 och 6 måste jag säga. Sen säger jag absolut Curse of Monkeyisland, har inte hittat något spel jag gillar mer än det.

Andra kandidater måste vara fallout 1 och 2. Men dem har jag inte spelat tillräckligt mycket för att riktigt älska dem ännu.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Spel som jag gillar (ai~desu) är:

Metal Gear Solid (action, fps)
Metal Gear Solid 2 (action, fps, komedi)
Metal Gear Solid 3 (synd att det inte finns en PC-version än) (action, fps, komedi)
Stepmania (TOTAL STRESSFAKTOR, Arcarde)
HL2(Gmod) (Komedi, FPS, bygg)
Lost Planet (FPS)
NFSU2 (bilspel)
GuiltyGearXX #RELOAD (arcarde, fighting, JAPANESE)
Disgaea (PS2+emulator) (SRPG)
Disgaea2 (PS2+emulator) (SRPG)
Makai Kingdom(och resten av alla Nippon Ichi) (PS2+emulator) (SRPG, RPG, SIM, musical, cooking)
DooM II (Ja du vet~)
School Days (H-Game,Sim-animation)
Brave Soul (H-Game,RPG)

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

quake 1,2,3
cod 1 (inget av rästen av spelen i serien)
Rainbow serien!

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Deus Ex, BF-serien och 18Wheels of steel: Haulin' (moddar det).

Permalänk
Medlem

Hitmanserien
GTAVC
RA2

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7, och Starcraft ligger rätt varmt om hjärtat.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Fallout-serien, skulle jag tro.

Säger detsamma.

Sen har jag ett love/hate-relationship med WoW också..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

toook för många.
mestadels spel till amigan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Half-Life serien såklart! och Outlaws! Half-Life serien kommer jag inte ge upp i första taget! Även om dom är förbannat sega!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Hur många trådar liknande den här måste det finnas egentligen?

Permalänk
Inaktiv

Alla metal gear spelen <3

Speciellt metal gear solid 1, finns nog inget spel jag klarat så många gånger. Kan enkelt sätta mig ner och skriva en walktrogh för hela spelet, vet precis allt om spelet, alla vägar, vart alla vapen finns. Allt, helt enkelt världens bästa spel!

Sen så solider of fortune 2 <3

Hitman serien

Devil may cry serien

Mafia, haha köpte både pc och ps2 versionen när den kom ^^

Permalänk
Medlem

Red Orchestra och Insurgency mod och GRAW2

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 såklart.....
Finns nog inget skönare online first person-spel... Blir minst 20 timmar i vecka även fast man har jobb och tjej och hund och vänner...=)

Permalänk
Medlem

Unreal och Europe Universalis über alles

Permalänk
Medlem

Metroid serien.
Zelda serien.

Det är väl dom 2 största.

Permalänk
Medlem

Half-life 1. Samt lite gamla spel till 8bitars, snes. Då alla nya spel var nyskapande

Permalänk

Kotor

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]