S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

att laga saker kan man göra med flera moddar - save och jag har nämt ett par ovan (länkar också)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Installerade nyss patchen 1.0003 och kan inte spela mina saves och tänker inte börja om, men läste i någon artikel efter sökning om en "save game converter".

Någon som känner till detta?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

vad jag vet så är denna converter inbyggd i patchen men du måste ha minst 1.1 för att savegames ska funka i 1.3 och för att dina saves ska funka i den kommande 1.4 ska du ha minst 1.3 tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
vad jag vet så är denna converter inbyggd i patchen men du måste ha minst 1.1 för att savegames ska funka i 1.3 och för att dina saves ska funka i den kommande 1.4 ska du ha minst 1.3 tror jag.

Och tyvärr så sitter jag med originalversionen och uppdaterar jag till 1.0001 så kan jag inte spela mina saves.

Sen så ett annat problem, spelet kraschar när jag ska till(baka) "Garbage" nivån ska till baren för att hämta mina pengar. Någon som vet en fix för detta? Det finns bara en väg från det området jag är (kommer inte ihåg vad det heter) och det är genom Garbage nivån/området, spelet kraschar efter någon sekund efter laddningen är färdig.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

jag fick problem med liknande krasher precis efter att en bana laddades

det löste jag lätt med att radera Gamedata (alla mods) samt att starta om spelet från början med ett fåtal utvalda moddar

tyvärr verkade det som att det i mitt fall blev ett par moddar som inte funkade så bra tillsammans...

vad gör det att få börja om ?
jag tycker bara att det är kul att kolla runt precis överallt... och jag har runt 400.000.- då jag samlat ihop allt jag hittat och sålt av det som inte är något att ha kvar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
jag fick problem med liknande krasher precis efter att en bana laddades

det löste jag lätt med att radera Gamedata (alla mods) samt att starta om spelet från början med ett fåtal utvalda moddar

tyvärr verkade det som att det i mitt fall blev ett par moddar som inte funkade så bra tillsammans...

vad gör det att få börja om ?
jag tycker bara att det är kul att kolla runt precis överallt... och jag har runt 400.000.- då jag samlat ihop allt jag hittat och sålt av det som inte är något att ha kvar...

Jag har inga mods installerade, däremot så har jag filer som heter gamedata.*. Men det är spelets egna filer.

Jag orkar inte börja om från början, jag undersöker platser när jag är i närheten av dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tyvärr så buggar det ur ibland - en del moddar tar bort ett stort antal av dessa (och patcharna tar en hel del de också)

det är bara att patcha upp spelet - och börja om

Visa signatur

Permalänk

Sitter på ett system med följande:

Patch 3.
E6600 @ 3.5GHz
4GB Ram
Quadro FX1500 256Mb (är detta flaskhalsen?)

Allt körs på ett snabbt xp.
Så jag undrar om ryssarna där bakom kanske inte stödjer Quadro eller vad är felet då många med 7600 kort mm kör med högre upplösningar än jag. Quadro FX1500 är motsvarig ett 7800GT.

Tack!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Quadro korten har väl inte drivrutiner som är gjorda för spel? Eller har jag missat något?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Nej det kan ligga något i det. Men eftersom det gick bra med några andra lir så antog jag att det skulle funka här med. Men kanske magplask då?

Visa signatur

www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Risken finns, kan hända att ryssarna helt skitit i att ge stöd för Quadro drivisar, jag har ärligt talat ingen aning alls om hur sådant funkar. Men det fungerar fortfarande bra i andra spel?

Visa signatur

Permalänk

Jo men jag har inte fördjupat mig i de senaste hårdvarukrävande spelen. Men Resident Evil4 samt Half life 2 mm går det som smort.

Visa signatur

www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

dom är open gl tror jag'
quadro är starka på open gl spel

Permalänk
Medlem

Half-Life 2 är iaf DX9 så vitt jag vet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror fan S.t.a.l.k.e.r är ett av mina favorit spel för jag har typ tankat 20 olika nya spel som har kommit och stalker är det enda jag har fastnat för om jag tittar tillbaka har lirat never winter nights 2, two worlds, teenage mutant nija turtels, starwars galaxy, battlefield 2142, ghost recon advance warfighter, lost planet extrem conditons, spiderman 2, nhl 07, transformers the game mm....
men stalker är det jag gillade mest satan va skönt spelet är vågar dock inte lira om det... för det va fan läskigt ibland sedan när man inte viste hur man skulle göra med alla dessa artifakter tog typ bara ngra sedan dog man av radiation hela tiden tyckte det va assvårt och körde på lättaste typ... ,men sedan kom man ju på det och då blev man som odödlig dom borde defenetivt göra ett till jag gillade denna spänning och hur motståndarna ageerade de va som att möta riktiga online de va som att de kunde tänka... de var inte helt dumma som bottar brukar vara ja iaf finns så mkt att säga om spelet :D:D:D::D

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Har typ precis börjat spela spelet, o tycker de e as skönt Men sen läste jag att där va nått warehouse i denna tråden, jag är så lång att jag har tagit tillbaka dokumenten från x18 labbet, och barkeepern säger till mig nått om x16, är jag så jag kan handla där eller måste ja klara nått mer?

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mYrAns
Har typ precis börjat spela spelet, o tycker de e as skönt Men sen läste jag att där va nått warehouse i denna tråden, jag är så lång att jag har tagit tillbaka dokumenten från x18 labbet, och barkeepern säger till mig nått om x16, är jag så jag kan handla där eller måste ja klara nått mer?

Tror du kan handla med honom redan första gången du träffar honom. Har för mig att warehouse kommer nästan direkt efter x16, eller ja, du ska väl in i grannkvarteret och kötta lite först men däromkring Egentligen kan du nog gå till x18 direkt efter x16, men det är ju roligare att göra lite andra uppdrag först.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid handla - stick ut och panga lite banditer eller militärer och plocka på dig all utrustning du hittar. Får du några PDA-meddelanden om "Stash" så stick dit och hämta allt - sedan knallar du tillbaka till en "Trader" och säljer av lite saker som du inte vill ha kvar

Tycker du att du inte kan bära tillräckligt kan du släpa med dig en gubbe som du fyller på med hur mycket som helst - som mest har jag på det viset sålt ~400Kg vid ett tillfälle till Barkeep

Varje gång jag går in på en ny bana samlar jag ihop allt på ett ställe, utför eventuella uppdrag och sedan fyller jag på en gubbe igen för att bege mig mot närmsta "Trader"

Nackdelen med att göra detta är att du bara kan bära 60Kg över en "laddzon" dvs du måste lämna gubben kvar på andra sidan...

På den bana du kommer till måste du leta reda på en ny gubbe att släpa på - flytta honom till laddzonen, fylla honom med saker och sedan gå tillbaka igen för att hämta mer saker....

Vilket kan innebära att man får sitta och ladda nya banor ~5-6 gånger fram och tillbaka för att få över allt skrot till den nya banan...

Igår gick jag från katakomberna i Agroprom (guide/doctor) mot Barkeep på detta sättet (2 laddzoner att bära saker över)
Jag vet att det är ett drygt sätt - men så får man hålla på om man vill släpa med sig mer än 60Kg från bana till bana

Visst - man kan modda att bära ex 80Kg som en del gör - eller att sakerna inte väger något alls - men det förstör spelet mer än vad detta sättet gör

Jag ser gubbarna som skottkärror - bra att transportera saker med...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha Men hur får man gubbar att dra saker då? förstår inte

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem
Citat:

haha Men hur får man gubbar att dra saker då? förstår inte

Du lootar ett lik och så flyttar du över saker som du har på dig till liket, sen lyfter du upp liket och bär det med sig... shift + f tror jag är default.

Permalänk

Du kan alltså lägga in en massa grejer i döda gubbars invetorys och sen släpa dom vart du vill för att enklare få med dig all utrustning du vill ha

Någon som har koll på större moddar och dylikt till spelet? Det va en del reality-mods och sådant på G när jag lirade detta sist för några månader sen. Nu måste det ju finnas en del färdiga projekt att välja mellan tycker man. Känner nämligen för att lira igenom spelet igen snart

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ohh, de har ja ju inte tänkt på Men.. Jag behöver min ficklampa, men har kan inte ha dynamic lightning på, sitter inte o spelar me 26 fps.. finns där nått annat sätt man kan ha den på? Min nightvision hjälper inte så mkt där jag är :S ser inte på dom mörkaste ställena...

Visa signatur

Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

ficklampan är mycket bra att ha - speciellt i katakomber och labb
använd den tills du hittar en dräkt som har bra Nightvision (de tidiga modellernas är mycket dålig) eller i kombination med båda...

även om du inte kan köra högre inställningar så bör du använda det...tror inte heller jag kör med dynamic...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okeej Men finns där nått sätt att öka fps'n på? nån grafikinställning som tar mkt lr så?

Visa signatur

Carlssonmedia.se

Permalänk
Inaktiv

FYI så finns det ingen ficklampa i dx8-läge, då det inte finns något dynamiskt ljus (ljuskällor som kan förändras)

Permalänk
Medlem

Jag är i power plant, min dräkt är sönderskjuten, radioaktivt överallt, fiender med kraftiga dräkter som (hur det går till) klarar det radioaktiva och är i stort sett omringad. Min hp sjunkar minst lika fort som jag höjer med medkits och anti-radiation.

Vad tusan ska jag göra? Kom nyss ner i power plant, lyckades springa förbi varenda fiende utanför med minimala skador, dräkten blev redan för skadad i red forest och orkade inte springa hela vägen tillbaka till barkeep och värre är det nu då jag inte vet någon som säljer/reparerar dräkter, har lagt in reparationsmodden så jag slipper köpa nytt hela tiden.

Har dött ~31 ggr på samma plats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Jag är i power plant, min dräkt är sönderskjuten, radioaktivt överallt, fiender med kraftiga dräkter som (hur det går till) klarar det radioaktiva och är i stort sett omringad. Min hp sjunkar minst lika fort som jag höjer med medkits och anti-radiation.

Vad tusan ska jag göra? Kom nyss ner i power plant, lyckades springa förbi varenda fiende utanför med minimala skador, dräkten blev redan för skadad i red forest och orkade inte springa hela vägen tillbaka till barkeep och värre är det nu då jag inte vet någon som säljer/reparerar dräkter, har lagt in reparationsmodden så jag slipper köpa nytt hela tiden.

Har dött ~31 ggr på samma plats.

Om du kan ta dig in lite djupare i NPP så finns det en exoskeleton lite längre in. Ligger alldeles synlig och lätt att komma åt. Annars vet jag inte

Permalänk
Medlem

hallå igen är nu inne i X16, men där inne finns de hur fett jävla många zoombie saker som helst, och jag har inget vapen som biter på dom, tar ju hur många skott som helst me hagelbrakaren för att få ner dom, drog 98 kulor på ~10 st :S och dom som springer runt utan vapen drar hur mkt liv som helst varje gång dom river en :/ så finns de nått vapen som inte tar så lite, och var kan jag få tag på det? några andra allmäna tips till x16? fick nån sientific suit, men denns nightvision är skarp men inte bra i riktigt mörka ställen, så jag använder min stalkersuit med nightvision och ficklampa o traskar igenom...

Edit: har nu tagit ett lik o börjat lägga saker på honom, men om jag lämnar honom där, o spring tillbaka där från andra laddningszoner o lägger saker på honom och sen drar honom till närmnsta trader, försvinner han om jag inte rör honom på ett tag?

Visa signatur

Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

skjut dom i huvudet

Permalänk
Inaktiv
Citat:

hallå igen är nu inne i X16, men där inne finns de hur fett jävla många zoombie saker som helst, och jag har inget vapen som biter på dom, tar ju hur många skott som helst me hagelbrakaren för att få ner dom, drog 98 kulor på ~10 st :S och dom som springer runt utan vapen drar hur mkt liv som helst varje gång dom river en :/ så finns de nått vapen som inte tar så lite, och var kan jag få tag på det? några andra allmäna tips till x16? fick nån sientific suit, men denns nightvision är skarp men inte bra i riktigt mörka ställen, så jag använder min stalkersuit med nightvision och ficklampa o traskar igenom...

Edit: har nu tagit ett lik o börjat lägga saker på honom, men om jag lämnar honom där, o spring tillbaka där från andra laddningszoner o lägger saker på honom och sen drar honom till närmnsta trader, försvinner han om jag inte rör honom på ett tag?

försök göra headshot för då droppar dom snabbt, och du skulle gått till army warehouses innan du gick till x16 så du kunde skaffa en gp37/tunder s14 eller alla andra vapen som finns där. sen finns det ju en massa trs301 i wild territory och dom är ju mycket bättre än AKn.