Glömt vad spelet heter

Permalänk
Medlem

Glömt vad spelet heter

Tjenare.
När vi köpte vår första dator (ca 1996) så fick vi med några spel.
Ett utav dom spelen skulle jag vilja hitta nu.

Det var ett motorcykel spel som man körde bågar på race o kunde slå motståndarna med kedjor, basebollträ m.m man kunde även ta motståndarens tillhyggen. Sen fick man pengar för racen o kunde köpa nyare motorcyklar.
Mer kommer jag inte ihåg tyvärr, men om jag hör namnet eller får länkar med bilder kanske jag kommer på eller känner igen spelet.

MVH/ z00m

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Medlem

Tackar så hemskt mycket :D:D

Permalänk

för övrigt ett av dom bästa spelen som gjorts.

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd istället för o skapa ny.

Satt o tänkte på mitt gammla nintendo 8-bitars(NES?) som man växte upp med som första konsol.

Jag kom då på att jag aldrig klara ut ett spel, tänkte ladda ner emulator o spela klart det bara ja får reda på namnet.

Iallafall så är man en liten blå gubbe i början, och ska springa o döda bossar som man senare kan välja o va då. Första gubbe kan klätra på väggar och jag tror han kunde skjuta iväg sitt egna huvud också. Dom bossarna man kunde möta iland också var stora katter med diverse utrustningar(man kunde dock inte va dom efteråt) Vad heter spelet?

Och medans ja ändå håller på så kan ja ju fråga efter det första fighting spel ja körde också.

Man va en ninja eller liknande(va 2player spel) som skulle gå o slå ner varenda gubbe man såg. Och tryckte man på båda röda knapparna på dosan så hoppa gubben upp i luften o snurra med benen utåt. Vad heter det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Lånar denna tråd istället för o skapa ny.

Satt o tänkte på mitt gammla nintendo 8-bitars(NES?) som man växte upp med som första konsol.

Jag kom då på att jag aldrig klara ut ett spel, tänkte ladda ner emulator o spela klart det bara ja får reda på namnet.

Iallafall så är man en liten blå gubbe i början, och ska springa o döda bossar som man senare kan välja o va då. Första gubbe kan klätra på väggar och jag tror han kunde skjuta iväg sitt egna huvud också. Dom bossarna man kunde möta iland också var stora katter med diverse utrustningar(man kunde dock inte va dom efteråt) Vad heter spelet?

Och medans ja ändå håller på så kan ja ju fråga efter det första fighting spel ja körde också.

Man va en ninja eller liknande(va 2player spel) som skulle gå o slå ner varenda gubbe man såg. Och tryckte man på båda röda knapparna på dosan så hoppa gubben upp i luften o snurra med benen utåt. Vad heter det då?

Det andra spelet låter misstänkt likt Double Dragon.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Låter som Megaman och Double dragon

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Det andra spelet låter misstänkt likt Double Dragon.

JAA precis duble dragon va det, tack tack:P

Och det andra är inte mega man, men är en mer lite tjock gubbe. Sen efter ett tag så kan man få en gubbe som andas undevattnet. och i mega man möter man inga stora katter till bossar:P:P

Permalänk
Avstängd

Double Dragon 2 om jag får be

Den har jag i bokhyllan, guldspel.. men konsollen är på vift.

Så jag kör helt enkelt spelet i XBOX med emulator.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker dom ska göra ett nytt Road Rash

Permalänk
Medlem

Jaaa ja hitta det, Ufouria hette det.

Kan nån va så snäll o visa vart man laddar hem en emulator till nes, med dom här 2 spel iallfall.

Double dragon och Ufouria

Permalänk

Emulatorer hamnar under §7 i reglerna, så det får inte diskuteras här :/

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Emulator kan väll inte hamna under §7 då man kan köpa en skiva med emulatorer på webhallen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Men däremot ROM filer hamnar under §7

FCE Ultra är en bra NES emulator tycker jag.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt