Få tillbaks borttagna dokument?

Permalänk

Få tillbaks borttagna dokument?

Hejsan
Jag har råkat tagit bort fel mapp på datorn:( Shit happens när det går för fort ibland...

Och det som jag bryr mig om bland de filerna är bara text dokument. Finns det någon möjlighet att återställa dom med något smidigt program. Det handlar om en liten partition på ca 16GB där jag bara har bilder och dokument.

Jag har aldrig använt mig av recovery program, hur funkar dom? Kan man söka på filer eller hur "smidigt" går det här att lösa egentligen? Antar att det finns många olika, kanske någon har gått igenom samma sak som mig?:)

Mycket tacksam för svar^^

Permalänk
Medlem

getdataback for ntfs

Permalänk

tackar, söker igenom med trial versionen först och kollar om den hittar filerna jag letar efter:)

Aj då, filerna jag sökte låg inte med där när jag sökte. Då kan det vara så att de låg i mina dokument innan jag formaterade Windows disken, går det fortfarande att körde recovery om man har formaterat och lagt in nytt windows?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

aadå, det går men hur bra filerns blir återställda är en annan femma
och beror på om du kört en låg eller fullformatering av disken

Permalänk

okej, jag brukar ta snabbformatering om det är det du menar. Faen då hoppas hoppas:P Bla var det mina arbetstider den senaste tiden som jag har fått skriva ner själv nu till en början... Men å andra sidan kanske man kan dra det till en fördel. Lägga på en dag eller två^^

Tack för snabba svar iaf!:)

Jag provade att söka igenom min windowsdisk men jag kan inte hitta den där heller, och jag vet att den ska vara där. Det verkar som att det inte funkar att få tillbaks filer om man formaterat då?:(