[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

tjo!

Jag undrar om det finns någon addon som gör så att man kan ändra storlek på debuff iconerna?
Dessutom skulle jag också vilja veta hur man får bort den vanliga castbaren!

Permalänk
Medlem

Nytt ui.

Inte i combat

Slakt dags.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! vad heter din actionbar, chat/combatlogg osv?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Riktigt snyggt! vad heter din actionbar, chat/combatlogg osv?

Simplecombatlog och bongos2+cycircled med onyx skinnet.
Sen har du dart som man lägger till bakgrunds texturerna.
Pitbull som unitframes.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Simplecombatlog och bongos2+cycircled med onyx skinnet.
Sen har du dart som man lägger till bakgrunds texturerna.
Pitbull som unitframes.

Måste ju bara höra vad det är för mod du har för att visa guld och mail och sånt? Själv använder jag titanpanel, har gjort sen... tja... världens födelse, men nya infall är alltid välkomna

EDIT: Ah, ja just det... schysst att kartan byts ut mot en 3d-modell där, nåt särskilt addon eller en unik och innovativ lösning från din sida?

Permalänk
Medlem

blaze101: Det var ganska snyggt. Men jag måste ju säga att jag är allergisk mot UIn som har tar upp så mycket utrymme.

Men snyggt var det, coolt med kartan som byttes mot gubben i combat faktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan dra upp en addon list när jag kommer hem idag men..
Darkmoon:
Jag använder fubar, bytte från titan till den och den är bara helt underbar. Och att nästan alla ace addons använder den för menyer osv är ett plus också.

Jag kom på att man kan ju fasen lägga små fubars vart man vill ha dem med den.
Så jag har 3 fubars som syns. En till vänster, en till höger där nere. Och en pytteliten ovanför minimapen med locationFU.
Om någon vet hur man väljer viljen fubar som ska vara standard för nya addons är jag tacksam btw.

Guild: GuildFU
Mail: MailFU
Friends: FriendsFU
Quests: QuestFu
ja det mesta är ungefär.. namnFU ace addons hela bunten typ.

Det med att kartan byts mot modellen är ja, snott från en annan addon men det funkar så att jag använder Discord Art för att lägga en textur ovanpå minimappen och sen har jag znånting model citizen som ploppar fram target som liggerovanpå den.

Skitsimpelt men funkar finnemang

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fubar är verkligen <3

ångrar inte en sekund att jag sparkade ut titanbar

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Massa trevlig text

Alright, får nog kolla upp fubar då. Titanpanel är väl det enda addon jag aldrig klarat mig utan när jag väl upptäckte det, så det känns lite som att vara otrogen men det kan j vara gött det med... errr....

Hursomhelst, 3d-modellerna är egentligen nånting jag tycker är ren bloat, men det hindrar ju inte att man kan vara nyfiken på en fräck lösning. Så thumbs up!

Permalänk
Medlem

Var kan jag tanka hem denna dart addon? Eller likande...

Permalänk
Medlem

http://www.rogueshaven.com/Forums/index.php
Det är den jag har mekkat lite me

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har problem med Chronometer
Får inte skiten att funka alls, det är som att den inte ens är aktiverad (fast den är det). Tankade genom AceUpdater, har senaste Standalone Libraries - testade att installera Chronometer både med och utan Externals. Inget funkar.

Tänkte att det kanske var en konflikt med ElkBuffBar så jag disablade den också, men händer fortfarande inget.

HALP! t_T

edit: f5f5f5f5f5f5f5f5f5f5

ingen annan som har samma prob? ;/

Permalänk
Medlem

Hmmm använde Do timer jag som verkar typ vara samma sak som chrono o den funkar de.

Byggde om mitt ui igen lite.
Ville ha det renare.

Om ni har tips eller hur man ska kunna få det renare så är det gärna välkommet.
Dock vill jag ha allt ute samtidigt (profs, alla skills, potions osv).

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Hmmm använde Do timer jag som verkar typ vara samma sak som chrono o den funkar de.

Ville ha det renare.

http://img54.imageshack.us/img54/6206/wowscrnshot071507020802...

Riktigt riktigt riktigt snyggt, jag är en stor fan av renhet och ser hellre miljön och karaktären än 350st olika mods som cirkulerar information från alla håll och kanter.

Är grymt intresserad av din addon och WTF mapp!

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Citat:

Ville ha det renare.

http://img54.imageshack.us/img54/6206/wowscrnshot071507020802...

riktigt snyggt och cleant UI om du vill ha det ännu lite mindre kanske du skulle kunna skaffa addon (glömt namn tyvärr ) som visar cooldowns när det är på cooldown, på så sätt behöver du inte ha alla cooldowns framme utan gömda och sen en smart key-binding istället

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

@Jare
Kan pilla ihop nåt åt dig sen.
Det är typ, bongos, autobar, simple minimap, pitbull.

@Ingemansson
ska kolla på det, gillar bongos men fattar inte om det går att få bars att gömma sig när man inte har musen över dem.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

@Jare
Kan pilla ihop nåt åt dig sen.
Det är typ, bongos, autobar, simple minimap, pitbull.

@Ingemansson
ska kolla på det, gillar bongos men fattar inte om det går att få bars att gömma sig när man inte har musen över dem.

undrarns hur det går med detta tro ?

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

ah shit glömde bort det
skickar ett pm med min msn så kan jag zippa ned mitt interface

Visa signatur

Permalänk

Kom ihåg att när jag körde med Photek så hade jag en Addon som visade min damage av spells/abilities via Actionbarsen, nån som har nån koll på vad den heter?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk

Theorycraft?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Theorycraft yes box.
Men tror den e lite halvoutdated.

Körde med DrDamage senast jag. Riktigt bra ace2 addon.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Finns det möjligheter att vissa både minerals samt flowers på minikartan i wow. Lite tråkigt när man är både miner och herbalist

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Finns det möjligheter att vissa både minerals samt flowers på minikartan i wow. Lite tråkigt när man är både miner och herbalist

Det är tyvärr inte möjligt att visa veins och blommor samtidigt

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Kopierar det jag skrev i http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=296660948&po... rakt av.

Just finished a new Ui, it is not 100% complete yet, have some minor stuff to fix.

Passive, nothing targetted;
http://orange.quickshareit.com/share/bild179c6e.jpg

Bank and bag opened;
http://orange.quickshareit.com/share/bild26cccd.jpg

In Combat;
http://tangerine.quickshareit.com/share/bild37488f.jpg

My unitframes is only visible when I'm in combat. If I use shift + scroll the single-bar has 2 "stages". One for healing and one for damage.
Above it I have 3 bars that appear on mouseover with blessings, seals and pots/water.

Permalänk
Medlem

Super snyggt. Fan att jag inte orkar få det så snyggt.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Wow UI

Hejsan, Jag söker efter en bra UI eller mods för att hjälpa mig som priest.
Några tips?

Permalänk
Medlem

grid är bra för raid-healing.

Permalänk
Medlem

Japp, lätt Grid.