Få kompis att sluta spela WoW

Permalänk
Medlem

Säg som min far alltid gjorde innan jag slutade ; )

"Vill du komma ihåg din ungdom framför en hoppande gubbe?

Man vill ju inte tänka tillbaka till sin ungdoms tid och bara komma ihåg att man spelade WoW hela tiden?

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Vet inte om du läste ordentligt, men han skrev att killen inte träffar sina irl kompisar längre. Kanske ringer en klocka att man borde försöka hjälpa till då?

Det KAN ju vara så att han tröttnat på sina polare...

Men va fan, slit med honom ut det kan väl inte vara så svårt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi

Man vill ju inte tänka tillbaka till sin ungdoms tid och bara komma ihåg att man spelade WoW hela tiden?

Precis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi

Lätt

Visa signatur

| Q6600 @ 2.4GHz | Asus P5N-E SLI | 3gb Corsair 800MHz | Geforce 275 GTX |1TB & 500GB Samsung | Corsair 520W | Scythe Katana | Logitech G15 | Mx518 | 3DMark -06 11000p -01 44000p |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det KAN ju vara så att han tröttnat på sina polare...

Men va fan, slit med honom ut det kan väl inte vara så svårt?

Troligaste isåfall är väl att wow har fått honom att tröttna på sina polare... man glömmer liksom bort hur viktigt det verkliga sociala umgänget är.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Dra med honom någonstans och säg att ni bjuder honom på sprit. Massor med sprit!

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

dra med han till nån festvial med fullt med folk och alhohol, garanterat att det blir kul och han får en tankeställare

Permalänk
Avstängd

Tror många bygger sina liv i spelet och tappar allt irl. Sen får man vänner i spelet och det blir en familjkänsla i tex guilden. Jag tror även att många blir någon helt plötsligt. Från att inte vara någon IRL så blir man någon som folk ser upp till och det tror jag är livsfarligt för folk som har lite taskig självkänsla & är blyga IRL. Sen har man halkat efter IRL och orkar inte ta tag i det igen så man sitter i WOW fast man tröttnat på det. Man har tryggheten i wow.

Jag började spela WOW förra året och pratade varmt om det för en polares lillebror. Han började samtidigt med mig då. Jag märkte direkt att detta var livsfarligt för honom. Jag sov kanske 6 timmar per natt för jag ville lira wow. La mig före han och när jag steg upp satt han där ändå. Efter en månad så la jag av för jag halka efter irl så mycket. Han fortsatte och hoppade av skolan, tappade kompisar. Sitter som en knarkare på rummet. Kommer inte ner till maten utan dyker upp som hastigast och tar en macka. Enda gången han är trevlig är när han vill ha ett nytt gamecard. Sen när han får det springer han in på rummet sen hör man hur det skrapas och så var han borta en månad igen.

Känner igen det där i mig själv när jag spelade "Finns ju inget annat att göra iaf". Jo man hittar annat att göra och man mår bättre pyskiskt av att göra olika saker om dagarna. Dock har jag insett att jag är rätt beroende av att sitta vid datorn och skriva på forum, titta på tradera, icq mm. Kan vakna och sätta mig vid datorn och sitta tills kvällen. När jag lägger mig vet jag inte vad jag gjort under dagen. Bara forum, tradera, icq. Mest meningslösa saker. Måste skaffa lite disciplin på mig själv där.

Vart en jäkla röra här

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Ye Lakan, tror dock att argumentera och snacka på forum är fem trilljoiner gånger bättre än att vara WOW-addicted. Om en polare kommer förbi när du sitter på forum är det inte 'Jag ska bara' eller 'Kan inte nu', eller hur :)?

Är lite internetberoende själv, men lär mig också grymt mycket om allt och inget tack vare det.

Vill understryka att man ska göra olika saker, då blir allt roligare. Precis som du sa. WoW, eller vilket spel som helst, blir mycket roligare om du jobbar/går i skolan och gör andra saker.

Permalänk
Medlem

Försök fixa en tjej åt honom

Permalänk
Medlem

Det som jag finner mest intressant är att ungefär alla tycker att man istället för att spela dator så ska man supa, att det är väldigt mycket bättre.
Det är samma som när folk påpekar på att man kanske sitter lite för mycket framför datorn, och vad gör de själva varje kväll? Jo de glor på TV, hur mycket bättre är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin
Det som jag finner mest intressant är att ungefär alla tycker att man istället för att spela dator så ska man supa, att det är väldigt mycket bättre.
Det är samma som när folk påpekar på att man kanske sitter lite för mycket framför datorn, och vad gör de själva varje kväll? Jo de glor på TV, hur mycket bättre är det?

poäng till dej:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heroux
Ye Lakan, tror dock att argumentera och snacka på forum är fem trilljoiner gånger bättre än att vara WOW-addicted. Om en polare kommer förbi när du sitter på forum är det inte 'Jag ska bara' eller 'Kan inte nu', eller hur :)?

Är lite internetberoende själv, men lär mig också grymt mycket om allt och inget tack vare det.

Vill understryka att man ska göra olika saker, då blir allt roligare. Precis som du sa. WoW, eller vilket spel som helst, blir mycket roligare om du jobbar/går i skolan och gör andra saker.

Jo det är ju sant. Man kan ju göra annat. Typ svara i telefonen och gå ut och laga mat ;).. Vill bara bryta mönstret lite. Har kommit in i att göra precis samma sak varje dag.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
Skaffa nya vänner skit i han

lol?

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
Skaffa nya vänner skit i han

Tycker det är lite dumt att skämta om sådant här. Killen slutar umgås med kompisar för att istället förstöra livet med att bara sitta still och antagligen bara går ut när han behöver mat och dricka. Antar att han sitter och dricker öl eller cola när han spelar också och det är kanske inte den bästa kombidationen när man sitter still.

Så som sagt. Sluta larva er och ta det lite seriöst istället.

Permalänk
Medlem

Kanske inte alltid så lätt att dra ut en svullen polare utan självförtroende till pubben bara sådär. Borde finnas någon sport han tycker om, t.ex basket,fotboll som man kan lira med polarna runt hörnet.

PS: Studerar han, jobbar han för tillfället?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heroux
Om en polare kommer förbi när du sitter på forum är det inte 'Jag ska bara' eller 'Kan inte nu', eller hur :)?

Jo. "Jag ska bara..." sker rätt ofta när man är mitt i en tråd eller ett inlägg.

Anyway så lät strandidén rätt bra. Inget jävla alkohol och krogen bara. Det kommer inte funka för en som är van att sitta vid WoW. Man måste börja i små steg, och krogen är ett stort med många farliga människor.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Broder!
Jag lider med dig, vi har en polare också som har samma problem. Han är väl inte lika extrem, han brukar faktis hänga med oss och se film ibland. Men det är alldeles för mycket WOW för hans del.

Vi har inte gjort så mycket åt det, men hans rumskompis börjar också bli orolig, menar det ser inte bra ut om båda inte har samma beroende.
Är själv väldigt beroende av datorn (samma med min inneboedne) att man ibland bara kan sitta ner och glömma bort att man faktis kan gå ut och...ja, sparka på en boll och uppleva riktiga känslor.
Vi människor behöver detta, vi behöver fysisk/psykisk kontakt, annars isolerar vi oss bara (typ WOW).

Jag har funderat på vad vi ska göra åt vår polare, men än så länge är det inte så att han dissar oss jämt, bara ibland. Men jag tycker att man ska vara ärlig och säga att man saknar kompisens sällskap, vilket du verkar göra. Var lite känslig och visa att du verkligen bryr dig, det enda som funkar. Om han inte vill lyssna på dig då så har ni ett kraftigt problem.

Lycka till och du ska se att det löser sig när även hans polare på WOW börjar droppa.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Också blivit fast i WOW sen jag började ca 4 mån sen. Har dock jobbat nästan 3 av dessa och jag tycker det funkar rätt bra med att dra ut nån gång varannan vecka och hitta på nåt med en kompis lite då och då. Eller e det bara mig det funkar för?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Funkar ypperligt för mig också Spax0

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin

Man behöver ju inte supa, man kan ju ta någon pilsner eller inte dricka alls, vad det flesta menar med att "dra ut och supa" är att dra ut och träffa vänner/ nytt folk osv. Bara umgås bland folk och inte sitta instängd på rummet och lukta..

Det är ju inte det att man sitter framför en skärm som är problemet, det är ju att man väljer bort andra aktiviteter för att kunna sitta framför skärmen så som att dra ut och umgås med vänner eller gå till skolan.

Förövrigt är det ju oftast bara skit på tv:n så det är väll inte så svårt att dra sig från den som det är att dra sig från datorn