Permalänk

Rayman (1995)

Jag har nu börjat spela detta underbara spel utvecklat av den franska spelutvecklaren Ubi Soft (uttalas Ubisoft) till Playstation år 1995.

Ubi Soft gjorde underbar musik till detta spel, vilket ger en mycket speciel känsla över hela spelet

Någon som spelat Rayman från 1995?

Permalänk
Medlem

Erm vet inte om det var från 1995 men spelade ett rayman på PS ifall för länge sedan, blev jävligt frustrerad när jag dog på bossarna haha

Permalänk
Medlem

japp det är riktigt kul, spelade det på ps. var så jävla svårt bara:P

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

jo visst gjorde man det visst gjorde man det...

Permalänk
Medlem

spelade det på Jaguar

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Ja, det har man spelat några gånger. Håller just nu på med Rayman - Raving Rabbids, till Wii.

Permalänk
Medlem

Jodå. Har tom köpt Rayman triple pack då dem hade det billigt för ett tag sedan. Har inte installerat det dock ännu utan köpte det mest för nostalgin. Spelade det riktigt mycket när det kom ut på playstation. Men jag har för mig att spelet var riktigt svårt efter ett tag. har för mig att jag hade problem med någon saxofon boss eller något sånt?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Det var det där då man besegrade en boss som var hummla eller geting och sedan fick man flyga på den?
Iallafall var det skoj, man var ju runt 7 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Det var det där då man besegrade en boss som var hummla eller geting och sedan fick man flyga på den?

Det stämmer tror jag! Gud va mycket minnen man har från det spelet som kommer upp när folk snackar om det. Har för mig att den banan när man skulle flyga på humlan var grymt svår!?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan

- Det är faktiskt en mygga!

skitkul är det iallafall, ladda ner en simpel Playstation Emulator om du har kvar orginalskivan och sedan är det bara att köra

Permalänk
Medlem

det jobbiga är att för att komma till sista banan måste man ta ALLA burar på banorna, så jag har adrig klarat det, det är skitenkelt till sista, men sen när man måste ta alla burar orkar man ju inte btw musikvärlden är roligst

Visa signatur

"Chewing gum is really gross, chewing gum I hate the most."
It´s only funny until someone gets hurt, then it´s hilarious.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RinBin
det jobbiga är att för att komma till sista banan måste man ta ALLA burar på banorna, så jag har adrig klarat det, det är skitenkelt till sista, men sen när man måste ta alla burar orkar man ju inte btw musikvärlden är roligst

Ja, precis, samma här... jag klarade aldrig spelet heller när jag var liten, jag är inte ens säker på att jag fick möta Mr. Dark

Jag ska väll plöja igenom spelet med min tvillingsyster, för akustikens skull.

Permalänk
Medlem

Snackar du om det där gamla Rayman då det är typ Trollgubbar med svampar på huvudet eller vad de var? Svagt minne av det.

Isåfall har ja lirat det, asballt

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Ojoj, har för mig att jag hade kvar både rayman och mitt PS Det var häftigt.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.