Permalänk
Medlem

Så lite enklare om folk har lite tid Inge spoiler bara lite slakt.
Helt enkelt skit snyggt spel man blir helt inne i spelet ju!

http://www.youtube.com/watch?v=6_sYy3dbHFI

Tipsar att ni inte ser den och upplever spelet, in på steam nu!!! Eller sitt och vänta på fz.se detta spelet får man inte missa!

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt spelbart med 30 fps, lyckades få det så att det ser snyggt ut och någorlunda fps så nu e jag nöjd.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

*Väntar på att få se en screenshot-jämförelse mellan DX9 och DX10, båda på max*

Permalänk
Medlem

Spelat igenom demot. Härlig atmosfär, men det känns mycket som en korridorshooter utan nån som helst frihet att traska där man vill, och som några har sagt så tröttnar man snabbt på fiendena.

Vad gäller det tekniska är jag lite besviken, och nu börjar man ana vad UE3-motorn går för (och inte går för). Oerhört snygga texturer och rätt schysst ljus, men det har ju inget som känns riktigt "next gen" - 3D-modellerna innehöll få polygoner, volymetrisk rök/dimma o sånt var inte alls snyggt och vatten/eld var ibland uppbyggt av fula 2D-sprites.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Men ack vilka rysningar man får när snubben presenterar Rapture...

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Spelat igenom demot. Härlig atmosfär, men det känns mycket som en korridorshooter utan nån som helst frihet att traska där man vill, och som några har sagt så tröttnar man snabbt på fiendena.

En till hädare...

...samma sak med hl2, men om det har alla bara 100% betyg att slänga över det. Jisses.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
En till hädare...

...samma sak med hl2, men om det har alla bara 100% betyg att slänga över det. Jisses.

Va e du då? Orka klaga, liksom.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Va e du då? Orka klaga, liksom.

Typ, va, asså... liksom: vad har du emot då ba att jag kommenterar på ett forum?

Gud vad jag hatar "har du inget bra att säga så säg inget" typen.

Vidare så brukar användandet av ord som "hädare" betyda att man är mer skämtsam än seriös. Kom tillbaka när jag är aggresiv på riktigt i min framtoning.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Avstängd

x1950xtx, dual core conroe 6600 3.1ghz, 2gb ram, demot flöt med max i 1600x1200 helt utmärkt.

bring on unreal 3

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
En till hädare...

Heh, nämn inte ens HL2... Fast det var just HL2 man kom att tänka på angående korridorer, osynliga hinder och tråkiga fiender. HL2 förtjänar ca 85% i min bok, så jag är kanske inte rätt person heller att anmärka på Bioshock. Fast Bioshock verkar klart bättre tack vare mycket starkare filmkänsla än i det f.ö. apfula HL2.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Avstängd

Nu har jag bara spelat demot men spelet ska inte vara linjärt rakt igenom. Det är så i början för att man ska lära sig spela och kommer att öppna sig mer ju längre man spelar

Måste säga att jag är rätt besviken på demot. Det är klart mer arkadmässigt än System Shock 2, väldigt mycket nerskalad på typ allting.
Man märker att en konsol har varit inblandat i utvecklingsarbetet...grafiken flyter på bra i 1680x1050 när man har stängt av bloom som det finns för mycket av och som gör grafiken mer suddig än nödvändigt.

Texten i demot är inte korrekt synkat med talet och musen känns inte helt hundra. Bra ljudkvalité och härligt med utnyttjande av EAX men känns inte som det är riktigt lika intressant ljud som de av Eric Brosius mästerligt producerade SS2 och Thief spelen...den riktiga stämningen finns inte riktigt där.

Blir att köpa det billigaste paketet jag hittar och eventuellt vänta ut till första patchen kommer ut så att man kanske får äkta widescreen stöd.

GOTY material? - förmodligen. Men inget nytt SS2 eller Deus Ex 1.

Har f.ö. inte speciellt höga tanker om utseendet i Unreal baserade spel, och inte heller doom3/quake4 motorn.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Prestandan var klart över förväntan. Hade typ 60fps konstant i 1680*1050 med allt på högsta. Inte en fps dropp tyder på att det är väloptimerat till skillnad från exempelvis Splinter Cell:DA och R6:Vegas.

Spelet då, jag fastnade direkt..men det är min typ av genre. Tror detta lever upp till sin hype.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Entusiast

Var lite orolig för prestandan, men vafan. körde nyss demot, och den ställde in sig automatiskt med allt på high. Dom har då lyckats att optimera det sjukt bra även för äldre datorer.

Kolla min dator vilken e rätt gammal, och allt var flytande! i 1440x900! Nästan shockad av hur snyggt det var och hur bra det gick på min dator

I början efter krashen och man var i vattnet undrade jag varför man var stilla så länge, Jag trodde det var en del av intro filmen eftersom det var så ohyggligt snyggt å min dator kan väl inte visa sån här grafik tänkte jag. Tills man efter 30 sek testade WASD knapparna.

Klart värt ett köp

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tankade ner dom senaste drivrutinerna 163.44 och testade med AA. Oj oj oj, vad snyggt det blev. Tyvärr blev det för tungt för burken så ställde ner på 1440*900 och kör 8*AA Supersampling och 16*AF. Det ser riktigt bra ut och fpsen ligger runt 40-50 vilket får ses som bra.

AA fungerar bara med XP vad jag vet. Flopp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boomer84
Tankade ner dom senaste drivrutinerna 163.44 och testade med AA. Oj oj oj, vad snyggt det blev. Tyvärr blev det för tungt för burken så ställde ner på 1440*900 och kör 8*AA Supersampling och 16*AF. Det ser riktigt bra ut och fpsen ligger runt 40-50 vilket får ses som bra.

AA fungerar bara med XP vad jag vet. Flopp?

o_O Jag har då inte fått AA att fungera varken i Vista eller XP...
Du har inte lust att ta en screen eller två, då vi får se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
*Väntar på att få se en screenshot-jämförelse mellan DX9 och DX10, båda på max*

Har nu testat spelet i DX9 (testade att avaktivera DX10 i Vista och även köra i XP) också, jag tog några screens vid ett par tillfällen. Men det ser inte ut att vara någon skillnad alls, iaf inte vad jag kan se...

Här är bilderna (tagna i 1920x1200 med allt maxat)...

Vista DX10

XP DX9

Vista DX10

XP DX9

Vista DX10

XP DX9

Vista DX10

XP DX9

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
[B]o_O Jag har då inte fått AA att fungera varken i Vista eller XP...
Du har inte lust att ta en screen eller två, då vi får se

Är för slö så jag lånar bilder från ett annat forum.
8xAA with Supersampling/16AF i XP.

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo3.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo4.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo5.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo6.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo7.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo8.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo9.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/mr.andersen/bioo10.jpg

Visa signatur

Permalänk

enda jag har att klaga på för tillfället i spelet är att gubbarna rörde sig lite fort imellanåt, va svårt att få in siktet m.m
Kanske ska vara så, vet inte men det kändes som dom rörde sig lite för fort ibland, kanske bara jag som upplevt det

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk

Jag förstår inte riktigt vad det är, många klagar över att siktet är jobbigt och att spelet har på mouse accelerate. Jag tycker att det ger en superb kick att man får det lite svårare att sikta.

Stort tack för alla screens Rool82.

Verkar inte alls vara särskilt märkvärdig skillnad mellan DX10 och DX9. Är nu fullt övertygad att inte byta tillbaka till Vista för Bioshock i DX10.

Edit: Läste att UT3 ska ha HDR och AA (samma motor ju), men endast i DX10-mode? Men det verkar som om vissa inte kan få det att fungera i DX10 heller. Fast vi har ju screenshots här med bevis... hur gick det till? Är det DX10 eller 9?

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle vara mer grafikkrävande. Men jag maxade ut spelet i 1280x1024 med mitt x1950PRO =). Måsste säga att det var ett helt okej spel

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Spelet stöder inte AA eller motorn då, så jaa det kan inte finnas en sådan inställning.. Har stått hur mycket som helst om det i tråden..

Tror ni man kan gå i Nvidias kontrollpanel å ställa in AA'n och AF?

Aja sry men jag pallade inte läsa igenom alla inlägg i denna tråden ;).

Permalänk
Medlem

Hmmm.... va fan jag kör ju med force AA i drivarna men får ändå inte AA i spelet :/
Måste ta och testa lite mer, såg ju bra mycket snyggare ut med AA. ^^

Citat:

Stort tack för alla screens Rool82.

Lungt hade ändå inget bättre för mig

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Då majoriteten av folk faktiskt tycker att HL2 är ett av världens bästa spel, samt i princip alla recensioner så har spelet fått kanonbetyg, så kanske vi borde ignorera dig. Eller vad tycker du?

Eller också kanske bara alla hade gått och fått uppskruvade förväntningar i fyra år eller vad det tog att utveckla spelet (jag minns hur det var) också fick de spontan utlösning när de äntligen satt med det i sin hand.

Jag tyckte också att det var jävligt bra och kul, men det var ingen knapp 10:a på min skala om man ska se lite kritiskt på det och i synnerhet inte om 10 ska föreställa det betyg man ska spara till det spel som är i princip fulländat på alla punkter - helt enkelt verkligen världens bästa spel. Och det tycker jag folk som recenserar spel ska tänka på. Ett mer linjärt spel än HL2 - i förhållande till det superbetyg det fick - har jag nog aldrig spelat. Och det fanns spel redan när HL2 släpptes som sparkade bakdel på den fronten.

Således: börjar man strössla spel med superbetyg som de inte förtjänar så tappar ju betyget till slut sitt värde. Och vad får recensenten då för trovärdighet - i slutändan?

(Därmed inte sagt att inte även jag har höga förväntningar på det här spelet, jag med!)

Visa signatur

---------------------------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sylt
Eller också kanske bara alla hade gått och fått uppskruvade förväntningar i fyra år eller vad det tog att utveckla spelet (jag minns hur det var) också fick de spontan utlösning när de äntligen satt med det i sin hand.

Jag tyckte också att det var jävligt bra och kul, men det var ingen knapp 10:a på min skala om man ska se lite kritiskt på det och i synnerhet inte om 10 ska föreställa det betyg man ska spara till det spel som är i princip fulländat på alla punkter - helt enkelt verkligen världens bästa spel. Och det tycker jag folk som recenserar spel ska tänka på. Ett mer linjärt spel än HL2 - i förhållande till det superbetyg det fick - har jag nog aldrig spelat. Och det fanns spel redan när HL2 släpptes som sparkade bakdel på den fronten.

Half-life 2 har fått 96% i betyg i snitt baserat från 95 recensioner. Självklart är alla dom förblindade av förväntan för spelet och betygsätter fel och du är en av dom få som vet vilket betyg det skall ha.
Eller så är spelet bra fast du inte uppskattar det på samma sätt, alla kan inte gilla samma spel lika mycket.
Sen vet jag inte ifall någon tidning säger att 100% i betyg i deras tidning = perfekta spelet. Betygen är ju någon slags mätbar skala på hur mycket vi rekommenderas att köpa produkten, vilket betyder att högsta betyget blir den högsta rekommendationen ett spel kan få.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Hmmm.... va fan jag kör ju med force AA i drivarna men får ändå inte AA i spelet :/
Måste ta och testa lite mer, såg ju bra mycket snyggare ut med AA. ^^

Får det fan inte att fungera
Har testat installera om drivarna (163.44), har testat med alla det olika slag av inställningar som kan tänkas få igång AA men icke...
Har även testat göra samma inställningar med nHancer, utan framgångar...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Half-life 2 har fått 96% i betyg i snitt baserat från 95 recensioner. Självklart är alla dom förblindade av förväntan för spelet och betygsätter fel och du är en av dom få som vet vilket betyg det skall ha.

Jag står fast vid att jag tycker att det blev ett överdrivet bra betyg med tanke på innehållet.

Om ett modernt spel (i detta fall: HL2) saknar vissa aspekter som spel av den kalibern borde ha och som betydligt mindre avancerade spel haft lång tidigare, så får själva graderingen sig en törn. Det motsätter inte att de kan rekommendera spelet, men att ge det nästan högsta betyg gör lik förbannat att det går inflation i betygsättningen.

Citat:

Sen vet jag inte ifall någon tidning säger att 100% i betyg i deras tidning = perfekta spelet. Betygen är ju någon slags mätbar skala på hur mycket vi rekommenderas att köpa produkten, vilket betyder att högsta betyget blir den högsta rekommendationen ett spel kan få.

Det ligger i sakens natur att förvänta sig att det som får i princip full pott ska vara vansinnigt bra, och det som faktiskt får full pott ska vara i princip perfekt - även om det inte är explicit uttalat. Det är ju lite det som är tanken med ett betygsystem. Sedan så kommer givetvis "perfekt" att variera med vad man har att jämföra med. Perfekt igår är inte perfekt idag, men man måste ju ändå se på vad folk gjorde igår och prestera bättre på alla i sammanhanget relevanta punkter om det ska kunna ge full pott idag.

Visa signatur

---------------------------------------------------

Permalänk

Kanske vore kul om vi diskuterade vad för händelser vi älskade med demot?

Personligen blev jag störtkåt i och med att man kraschlandade, sedan flöt upp ur vattnet (och just effekten på halsbandet man såg som kom ut ur väskan) och såg det stora tornet där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske vore kul om vi diskuterade vad för händelser vi älskade med demot?

Personligen blev jag störtkåt i och med att man kraschlandade, sedan flöt upp ur vattnet (och just effekten på halsbandet man såg som kom ut ur väskan) och såg det stora tornet där.

Själv höll jag på att skita på mig när man går upp för trappan i början och man får en brinnande möbel eller vad det nu är mot sig. Helt oväntat!
Sen så älskar jag den där tanten som står och pratar vid barnvagnen. Fick rysningar av det.
Sen när man går på våningen ovanför den där flickan som har en egen text på broder jakob melodin....

Helt jäkla underbart demo!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Citat:

Jag står fast vid att jag tycker att det blev ett överdrivet bra betyg med tanke på innehållet.

Jo, men det är som sagt din åsikt och den har du helt klart rätt att ha. Jag opponerar mig mot att du verkade hävda att alla recensioner av hl2 var överdrivna och spelet inte förtjänade det betyg det fått. Alla har ju en egen åsikt om saker och ting, men jag anser att man får nog ändå se att den åsikt som majoriteten av alla människor har får anses som den normen eller "mest korrekt". Vilket inte betyder mer än att det är mer troligt att en person som inte har någon åsikt i frågan troligen kommer ha samma åsikt som den grupp som är i majoritet.
Ett exempel för att förklara vad jag menar. Låt oss säga att 80% av alla som äter en viss godissort säger att dom gillar den medan 20% inte gillar den. Sannorlikheten att en person som inte testat denna godissorten kommer att gilla den är då större eftersom statistiskt sett så gillar fler personer godiset än dom som inte gillar det. (Nu är jag inte särskilt bra på mattematik eller sannorlikhets lära så vi behöver inte fördjupa oss i detta exempel mer, tror det går att förstå vad jag försöker säga även om min "matematiska" slutsats kanske är helt fel.

Citat:

Det ligger i sakens natur att förvänta sig att det som får i princip full pott ska vara vansinnigt bra, och det som faktiskt får full pott ska vara i princip perfekt - även om det inte är explicit uttalat. Det är ju lite det som är tanken med ett betygsystem. Sedan så kommer givetvis "perfekt" att variera med vad man har att jämföra med. Perfekt igår är inte perfekt idag, men man måste ju ändå se på vad folk gjorde igår och prestera bättre på alla i sammanhanget relevanta punkter om det ska kunna ge full pott idag.

Betyg kan betyda väldigt mycket olika saker. Inget som säger att full pott i ett betyg betyder ett perfekt spel eller liknande.
Det gjordes en undersökning på fz för ett tag sedan där man kollade hur folk tänkte när dom betygsatte filmer, och det finns tydligen många olika sätt att tänka när man gör det.
Allt från att jämföra alla filmer man sett med varandra till att betygsätta hur roligt man hade just när man såg filmen.

Det normala är dock troligen att ett högt betyg också betyder ett bättre spel men olika recensenter tycker olika om betygsstegen. Det finns dom som anser att inget spel förtjänar det högsta betyget pga inget spel som gjorts har varit perfekt än. Men det finns också dom som tycker man skall utnyttja hela betygsstegen.
Jag håller mig till den gruppen som tycker man skall få utnyttja hela betygsstegen, tycker det vore konstigt att reservera en del av stegen bara för att inget spel kan anses som "perfekt".

----

Får också säga att det var snygga bilder du fixade Boomer84. Försökte tvinga spelet att köra AA tidigare själv men lyckades inte få det att fungera. Nu vet jag hur det ser ut i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Således: börjar man strössla spel med superbetyg som de inte förtjänar så tappar ju betyget till slut sitt värde. Och vad får recensenten då för trovärdighet - i slutändan?

(Därmed inte sagt att inte även jag har höga förväntningar på det här spelet, jag med!)

Men nu får du väl ändå ge dig? Är du verkligen så dum som du skriver? Tror du att spelrecensenterna ger betyget så fort dom sitter med spelet i handen eller?

Visst det är linjärt, men spel som har lyckats bra med det kan vara extremt trevliga också, vilket HL2 bevisar. HL2 har förtjänat sitt betyg vilket alla recensioner har visat, att du tycker annorlunda är helt ok, men att börja skriva att alla ha fel, snälla, tänk efter lite.

Som sagt, jag litar mer på majoriteten av spelrecensenterna än enstaka individer som påstår att alla andra har fel.