Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
har äntligen fått hem demot nu och det var minst sagt grytm! Härlig atmosfär, grym stämmnig! Får jag hur folk mäter sin fps?

Mvh Jack

Fraps funkar bra.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

Jag är imponerad över hur optimerat spelet är faktiskt. Snyggt och kul är det också. Fantastiskt stämningsfullt!

Permalänk

Hur fan ska man kunna installera spelet när man inte fick nån exe-fil med? :S

http://img53.imageshack.us/img53/4746/vafaneh5.jpg

Permalänk
Avstängd

fan vad fula dom är....Dom jämnförde PC och 360 på bioshock i hd så hade dom höjt ljuset uber mycket så det såg fulare ut på PC :S......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Hur fan ska man kunna installera spelet när man inte fick nån exe-fil med? :S

http://img53.imageshack.us/img53/4746/vafaneh5.jpg

Har du någon virusscanner igång? Jag har hört att AVG (och kanske andra) hittade några false positives.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Testat tanka igen?

För mig verkar installen aldrig vilja fungera, första gången blev Windows korrupt efter att installationen hängt sig, efter formatering så hänger windows sig med blir i alla fall inte korrupt. Detta har enbart hänt med Bioshock, aldrig någonsin tidigare.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Inaktiv

AVg hitta inget för mig här iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
[B]o_O Jag har då inte fått AA att fungera varken i Vista eller XP...
Du har inte lust att ta en screen eller två, då vi får se

Har nu testat spelet i DX9 (testade att avaktivera DX10 i Vista och även köra i XP) också, jag tog några screens vid ett par tillfällen. Men det ser inte ut att vara någon skillnad alls, iaf inte vad jag kan se...

Härligt att se att jag inte missar något speciellt med mitt DX9-kort.

Visa signatur

http://www.bioshock.se
Nystartat bioshock-forum, kom in och hjälp till med snöbollseffekten!

Permalänk

Nu när jag hittade filen, som hade missats att packas upp av nån anledning, står det att jag inte har någon behörighet till filen programmet eller sökvägen :s

Permalänk
Medlem

vart kan man hitta demo?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
vart kan man hitta demo?

www.google.se borde funka

Annars finns de lite olika länkar tidigare i tråden.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Sötast

Coolt demo måste jag säga :]

Funkade ganska bra på högsta inställningar också. Nöjd med både spelet och burken :]

Permalänk
Medlem

Ni med ws skärm, det finns en fix nu:

http://dl.tocaedit.com/bioshockdFOV.zip

Ställ in Width FOV till 0.84 och Height FOV till 0.82. Detta funkar fint för 16:10.

Tycker själv att det blir stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Vsync av, nu flyter allt som smör

Iaf, nu kan amerikanerna spela fullverisionen :|.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII

Iaf, nu kan amerikanerna spela fullverisionen :|.

På PC? Eller... Det kanske redan har släppts på 360?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Har provat demo nu.

Måste säga att jag är besviken. Hoppas fullversionen blir bättre, men ska klaga på vissa saker i demot, men troligen är (iaf några) lösta till fullversionen!

Det börjar med att man kommer in i menyn som känns uråldrig, väldigt tråkig, musen är jobbig att röra, Quicksave knapparna går inte heller att ändra...

Sen efter att ha ändrat upplösning som man vill börjar man spela.
Musen kändes lite hög, drog ner den till 1:a läget, nu blev den rätt bra men den hänger inte med för 5öre...(enligt mig, vet inte vad ni har för krav men....) Provade att dra den jätte jätte sakta och JA denb hänger inte med. Drar man jättesakta så far musen....men siktet rör sig inte, helt värdelöst!

Sen tycker jag grafiken kändes både ful och snygg, vet inte vad det är men ja...svårt att förklara helt enkelt!
Sen var det ingen känsla då man döda någon (nej jag är inte psykiskt sjuk...hoppas någon fler känner såhär ) nämen man brukar ju känna woho jag tog en woho en till! kände verkligen inte så...

Sen var fysiken jättebuggig, man rörde en grej den flög in i väggen studsade lite "inne i väggen" sen försvann den...massa sådana saker...

Visst det kanske känns som småsaker att klaga på men det är ofta småsaker som gör att spelet går över gränsen till att vara bra eller dåligt! i detta fall blev det dåligt betyg från min sida :/

Jag vet att många kommer att klaga på mitt uttalande men bara att klaga så mycket ni vill...eller diskutera är kanske bättre

OBS: Vet ju självklart inte hur fullversionen blir så ska självklart prova det också för idén är hur grymt som helst tycekr jag, roligt att dricka vodka och bli rund under fötterna och plocka saker och olika magier och skit
Så jag hoppas dom fixar speciellt musstyrningen störde mig på den som fasen.

AJA mycket coolt koncept och jag hoppas på fullversionen att dom har fixat ett bra spel av detta, för det kan verkligen vara ett bra spel!

Permalänk
Medlem

Tror spelet kan bli underhållande för min del om ja håller mig borta från vista och dx10. Har inte testat demot sen ja körde in xp igen, men förhoppningsvis fungerar AA och det där angående vsync. kanske lite bättre prestanda?

Orkar inte dra ned demot igen. Sen vill ja inte köpa det i handeln om det ska vara så där med "2 aktiveringar" Och kreditkort har ja inte orkat skaffa genom åren så genom steam kan ja inte köpa det heller. Suck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
På PC? Eller... Det kanske redan har släppts på 360?

Både och tror jag.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Quicksave knapparna går inte heller att ändra...

Sparning är helt borttaget ur demot, därför du inte kan binda dom.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

vad är det för för-nackdelar med att harvest eller rescue the little sisters? jag brukar harvesta dom, men vad för nackdelar har det i framtiden? Med alla tonics och så har jag blivit mycket starkare och tar en big dady ganska snabbt och kan harvesta en till sister.

och kommer man alltid bara kunna ha 500 dollar i plånkan? grymt jobbigt.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII

Testa med att stänga av bloom.... betydligt snabbare och skarpare i mitt system...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Testa med att stänga av bloom.... betydligt snabbare och skarpare i mitt system...

Var hittar man bloom i inställningarna? :S

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Var hittar man bloom i inställningarna? :S

Ja, jag säger detsamma!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
vart kan man hitta demo?

http://www.speltorrents.se/details.php?id=568

Visa signatur

http://www.bioshock.se
Nystartat bioshock-forum, kom in och hjälp till med snöbollseffekten!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralle174
Ja, jag säger detsamma!

Har inte demot installerat och kan förstås inte spela hela spelet...men det finns bland grafikinställningarna...heter något annat, minns tyvärr inte vad.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Wiho, drog igenom spelet omkring midnatt igår, för tredje gången. Helt kär i det här spelet, ser fram emot fullversionen!

Mätte även FPS:en med Fraps. Fick allt från 80-140 med allting på högsta, burken finns i sign. Väldigt bra optimerat, nyfiken på att se hur det blir med HDR, AA osv.

Permalänk
Medlem

Har köpt spelet nu genom att direct2drive.com genom att använda en proxy så går det att köpa till priset det kostar i USA och börja spela direkt. Några timmar kvar av nedladdningen bara

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Har inte demot installerat och kan förstås inte spela hela spelet...men det finns bland grafikinställningarna...heter något annat, minns tyvärr inte vad.

Är det möjligtvis distortion?

Visa signatur

Permalänk

Någon som beställt från Discshop.se och fått sitt spel iväg skickat? Seg rövarna har inte skickat mitt än och eftersom man bor ute i skogen så lär man väl missa release dagen och vänta en hel helg på spelet, helvete också!

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Någon som beställt från Discshop.se och fått sitt spel iväg skickat? Seg rövarna har inte skickat mitt än och eftersom man bor ute i skogen så lär man väl missa release dagen och vänta en hel helg på spelet, helvete också!

De skickar väll på eftermidagen idag och har snabb frakt sen så man får det imorgon. Vet dock itne hur det ligger till för folk som bor på landet men maila de och fråga.