Permalänk
Medlem

Hur är spelet egentligen uppbyggt, är det banor efter varandra eller ligger det lite frihet bakom var man beger sig? Demot gav en stark känsla av levlar, vilket inte måste vara något negativt förstås i det här fallet.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Hur är spelet egentligen uppbyggt, är det banor efter varandra eller ligger det lite frihet bakom var man beger sig? Demot gav en stark känsla av levlar, vilket inte måste vara något negativt förstås i det här fallet.

Banor som är efter varandra är det, med lite backtracking

Sedan är man fri att utforska kartorna hur man vill, spelar man det endast för att klara det så fort så möjligt kommer man att missa mycket av storyn då den berättas av bandspelare som återfinnes i rum/områden som man inte behöver besöka för att klara spelet

Permalänk
Medlem

Analoga lagringsmedier i en digital värld, det är nästan så man inte tror det är sant

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk

Fast kändes inte bandspelare ganska rätt på 50-talet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangler

Sedan är man fri att utforska kartorna hur man vill, spelar man det endast för att klara det så fort så möjligt kommer man att missa mycket av storyn då den berättas av bandspelare som återfinnes i rum/områden som man inte behöver besöka för att klara spelet

Ok då verkar det vara ungefär som jag föreställt mig. Det blir absolut ett köp, vilket toppenlir det verkar vara!

Bandspelare och radioapparater verkar stämma in på miljön väldigt bra, även 50-talets jukeboxar verkar spelskaparna ha hämtat inspiration från (http://www.motorcyclecollectibles.com/JD_NOSTALGIC_BUBBLER_CD... - nej jag hittade ingen större, ursäkta reklamen för whiskey..), tänker på formerna, mycket valv, och just den fina blandningen av trä, glas och metall. Bättre blir det inte, så länge man inte befinner sig på en söderhavsö bland en massa fällbar skog förstås.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Skulle vilja köpa det till 360n men har den inte i stan nu.. =/ Vill inte köpa det till PC för upplevelsen skulle bli bättre på 360n.. står inte ut..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
även 50-talets jukeboxar verkar spelskaparna ha hämtat inspiration från (http://www.motorcyclecollectibles.com/JD_NOSTALGIC_BUBBLER_CD... - nej jag hittade ingen större, ursäkta reklamen för whiskey..)

Det är okej, med tanke på att det är en god whiskey.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Har man spelat System Shock 2 så känner man igen uppbyggnaden. Även där hittade man inspelningar i olika former från människor som försvunnit och/eller dött. Att lyssna på deras röster när dem pratar och berättar får en att känna sig riktigt ensam. Det slutar att man tittar en extra gång över axeln för att inte sluta som det skrikande offret på bandet.

Permalänk
Medlem

Funkar aktiveringen bra nu? Tänkte om man skulle köpa det till PCn iaf, då jag inte har 360n hemma just nu..

EDIT: Bytte in några spel i en butik, men de hade inte Bioshock till PC inne så jag tog det till 360 istället. Fan att man ska göra förhastade grejer.. Känns som det skulle varit vettigare att köpa det till PC så skulle jag kunnat spela nu.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du säkert att det verkligen var han,

mot slutet säger han ju över radion att han ångrar att han aldrig splicade upp sig tidigare

Dold text

hm nä var inte honom, hörde bara fontain å nå annat ord jag kände igen i samma mening, men fontaine var inte namnet på patienten dock :<

Dold text
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Sorry att det blir lite halft Off-topic men kände att detta kan vara värt att ta upp.

Jag har orginal skiva av Bioshock så att alla vet det och utgå från det.

Jag installerade Bioshock bara för några dagar sedan och sedan dess har jag upplevt datorn skum, både i Xp pro och i Vista Ultimate. När jag skriver så stannar texten upp samtidigt som jag håller på att skriva och bara några hundra delar efter så kommer resterande texten som jag skrev. Jag har skannat datorn med Kaspersky IS 07, inga virus eller liknande. Jag har provat med Symantecs senaste, inga virus eller liknande. Jag har även prövat Nod32's senaste, nada. Vad kan vara problemet? Jag kollade alla hårddiskarna och provat diskarna i tjejens dator, inga problem. Har tittat i alla processer, inga problem där så jag tar och tankar hem Process explorer men då får jag bluescreen när jag drar igång programmet. Jag startade om datorn och då fungerade allt men kunde ej starta programmet denna gång. Provade att starta Bioshock och det fungerar inte heller, HMMM??

Jag formaterade C:\ och installerat om både Xp och Vista. Nu så fungera det utmärkt. Jag misstänkte Bioshock och installerade bioshock från orginalskivan både i Xp och i Vista och när jag rebootar datorn så dyker problemet upp igen i båda OS. Jag började använda språk jag aldrig hört förr och den mörka sidan kom fram. Efter ett tag när jag lugnat ner mig så googlar jag upp Bioshock och hittade detta:
http://www.guildcafe.com/blogs/viewblog.php?entry=1197&highli...

Kan det vara så att det är till exempel rootkits som ställer till det? SecuROM??

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Jag har också upplevt att datorn beter sig konstigt de senaste dagarna...

Permalänk

Ja alltså jag fick storspel på skiten. Jag vet inte men är detta resultatet av piratkopiering? Jag tycker det är fruktansvärt frustrerande och arg blir jag att oskyldiga ska få skit på grund av att andra inte betalar för sig även om jag inte direkt är någon ängel online. Denna gång har jag en orginal skiva för fasiken, om nu detta är problemet vilket jag tror.

EDIT: Jag har avinstallerat Bioshock och ska dra igång process explorer inom kort och återkommer med svar och bild.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

Folk säger att spelet ska hålla på med datorn, läste nått om nått "Sony skydd".
Eller har jag fell?.

Jag är rädd för StarForce och dess vänner.
Kan någon bekräfta att detta spel verkligen inte mixtrar med datorn?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Jag har tyvärr läst för mycket nu om att 2k tillsammans med SecuROM ställer till det. Skriv [B]+Bioshock +Securom +problem[/B] på google så får ni fram massor med information.

Här är min lista på processer i Process Explorer men där hittar jag inget väsentligt. Jag vet inte riktigt heller vad jag ska söka efter:
http://aycu06.webshots.com/image/27765/2005502319409044535_rs...

EDIT: Nu när jag tittar närmare så har jag något som heter "Rundll32.exe" men nu börjar jag inbilla mig saker och vet ej om den ska vara där. Jag öppnade msconfig och ser att Rundll32.exe existerar i listan under autostart och där har aldrig något vid namnet rundll32 existerat. Jag har till och med provat att plocka bort Rundll32 ifrån System32 mappen men det tar 2 sekunder och hamnar återigen i processlistan. GAH!

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Installerade just spelet (ja jag har köpt det) men jag ser ingen musmarkör? Nån annan som har det problemet?

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Installerade just spelet (ja jag har köpt det) men jag ser ingen musmarkör? Nån annan som har det problemet?

Ibland. Jag vet inte men den försvinner lite när den vill känns det som. Det är precis det jag snackar om. Markören när man skriver bara försvinner och är du mer uppmärksam när du skriver kanske du ser att allt står stilla en liten stund.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ibland. Jag vet inte men den försvinner lite när den vill känns det som. Det är precis det jag snackar om. Markören när man skriver bara försvinner och är du mer uppmärksam när du skriver kanske du ser att allt står stilla en liten stund.

Vet inte om jag har fått problem med datorn än. Det jag har problem med är att jag inte ser nån musmarkör i spelmenyn. så jag kan inte ställa in nått eller ens starta new game. Ska ta hem nyaste grafikdrivarna och se om det blir lite bättre.

Visa signatur

Permalänk

Ah okej. Då har vi inte samma problem.

UPDATE: När jag har Bioshock installerat och Process Explorer igång så får jag fram detta felmeddelande:
http://aycu14.webshots.com/image/24853/2005913399457998470_rs...

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Problemet med ingen muspekare.. har du ett grafikkort med endast shader model 2? Dvs ett ATI x800 eller likande. Bioshock kräver shader model 3 och folk som inte har det får ingen muspekare i menyn, och sen när de lyckas hitta rätt för att starta nytt game så laddas allting bara helt svart med vita prickar.

Permalänk

Jag har även avinstallerat SP2 samt SP3 till XP utan resultat. Jag installerade SP3 i samma veva nämligen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Tänkte mer på Obbe, hans symptom stämde överrens med vad jag har läst och hört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiSA
Problemet med ingen muspekare.. har du ett grafikkort med endast shader model 2? Dvs ett ATI x800 eller likande. Bioshock kräver shader model 3 och folk som inte har det får ingen muspekare i menyn, och sen när de lyckas hitta rätt för att starta nytt game så laddas allting bara helt svart med vita prickar.

Du gissade ganska rätt. ett x850xt närmare bestämt.
Hänger inte med i grafikvärlden nu för tiden. Men skulle en laptop med ett x1800 duga då?

[Edit]
Skulle ett sånt här kort duga att spela med?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=78677&ref=Prisjakt

Vill egentligen inte lägga ut så jävla mycke pengar på en dator som bara har agp.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

[Edit]

Vill egentligen inte lägga ut så jävla mycke pengar på en dator som bara har agp.

Hm, svårt detta då alla ser på saker olika. Ditt befintliga X850XT presterar betydligt mycket bättre i spel än vad ett 2400PRO gör. Ska du däremot titta på film så är 2400pro ett bättre val. Jag gissar på att ett X1800GTO presterar bättre än ett 2400PRO också men jag är inte säker. Någon annan får svara på frågan också.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Du gissade ganska rätt. ett x850xt närmare bestämt.
Hänger inte med i grafikvärlden nu för tiden. Men skulle en laptop med ett x1800 duga då?

[Edit]

Köp då hellre det här.
http://www.multitronic.se/index.php?prod=NX7600GT-TD256Z

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

En sida jag hittade om ämnet: http://bioshocksm2.blogspot.com/

Permalänk
Medlem

Precis spelat igenom spelet. Oj oj oj säger jag bara. Länge sen jag var så här fäst vid ett spel. Ska spela igenom spelet igen och utforska lite mer.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever hackande ljud. Har testat att byta ljudkort och hackandet kvarstår. spelet flyter på hur bra som helst för överigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Prova sänk maskinvaruacceleration.