Permalänk
Medlem

Jag testade nyss bioshock med högsta allt coh det fungerade utmärkt. Får testa emd vista snart så jag kan kolla hur det är med directx10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
kollat tempen? går kolla gpu tempen med nvidias control center..
annars kan du ju bara lägga en termometer vid luft utblåset om det känns spännande.. för övrigt är det ganska normalt med 70c~ vilket känns varmt.

(hur ere man gör celsius 'bubblan'?)

Är det den här celsiusbubblan ° du menar?
Isåfall håller man in Alt medans man skriver 0176 på Numpaden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norskel
Jag testade nyss bioshock med högsta allt coh det fungerade utmärkt. Får testa emd vista snart så jag kan kolla hur det är med directx10

vad är din dators spec? för kan inte tro att det fungerar på högsta i bioshock med ett 8600M GT med minst 30fps, 10 kanske kan jag tro för det stämmer..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det verkar vara förvirring med upplösningen, folk kör spelen på lägre upplösning och sen säger de att de kör "högsta på allt" ...

Men det är ju bra att det fungerar att spela öht.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Det verkar vara förvirring med upplösningen, folk kör spelen på lägre upplösning och sen säger de att de kör "högsta på allt" ...

Men det är ju bra att det fungerar att spela öht.

Ja antagligen är det så.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Installerade just Stalker på min Zepto 6224w (med 8600M GT 512 Mb) och provade att spela lite.
Hade väntat mig det värsta, men blev riktigt positivt överraskad.

Jag valde "maximum settings" och körde på min maxupplösning 1440x900.
Det såg mycket snyggt ut och var fullt spelbart.

Finns nog hopp om att Bioshock ska funka hyfsat på någorlunda goda inställningar då också.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Jag har testat bioshock på min nya zepto 3415 och det flyter på bra. Allt godis var påslaget.
Spec: Duo 2.2/4mb, 8600GT 512(enligt rivatuner är det 512mb ddr3), 2gb ram.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Bioshock fungerar bra på min G1S.
Kör 1280x800 det mesta på high (disabled shadows + global light påslaget).

I 3dmark06 pro 1.0.2 får jag 3941p med 163.44 drivers (oklockat - 475/700)
http://www.imageupload.se/files/070906/7215163.44.jpg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lederhaiff Klüff
Bioshock fungerar bra på min G1S.
Kör 1280x800 det mesta på high (disabled shadows + global light påslaget).

I 3dmark06 pro 1.0.2 får jag 3941p med 163.44 drivers (oklockat - 475/700)
http://www.imageupload.se/files/070906/7215163.44.jpg

lägg ut ORB-länk istället......så kan man göra en riktig jämförelse mot andra resultat. (ett screen shoot säger inte så mycket).

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
lägg ut ORB-länk istället......så kan man göra en riktig jämförelse mot andra resultat. (ett screen shoot säger inte så mycket).

kan inte lägga ut ORB-länkar som sagt.
Får felmedelande som säger att jag har för gammal version.

Permalänk
Medlem

Vadå orb-länk? På bilden står ju allt som man behöver veta..

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Installerade just Stalker på min Zepto 6224w (med 8600M GT 512 Mb) och provade att spela lite.
Hade väntat mig det värsta, men blev riktigt positivt överraskad.

Jag valde "maximum settings" och körde på min maxupplösning 1440x900.
Det såg mycket snyggt ut och var fullt spelbart.

Finns nog hopp om att Bioshock ska funka hyfsat på någorlunda goda inställningar då också.

Hmm, det har jag också lirat på min 6224w men det gick absolut inte på max.
Kör du xp eller vista ? 32, 64 ?

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
8600M gt och 8700M gt är 2 separata kort. (dessutom är det inte bara endast en högre klock på 8700M gt. den har bättre kylning (p.g.a. av den höga orginal klocken), högre Texture fill rate, högre minnes-bandwidth, osv, (se spec nedanför). dessutom lanseras korten helt separat av Nvidia. så nej, 8700M gt är inte "enbart" ett klockat 8600M gt. (det kommer visa sig i Benchmark tester att det är stor skillnad mellan korten. ca 3600 mot +5000 i 3dmark06 vad jag har läst).
http://img129.imageshack.us/img129/2553/ddle6ir7.jpg

När du ökar minnes freq så ökas "memory bandwitch", när du ökar core klock så ökar du "texture fillrate". Så det är inte omöjligt att det är samma kort ( bortsett ifrån kylning och sånt ). Korten har trottsallt samma mängd stream processors

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem

feffes:
Jo jag tog upp det i en annan tråd, men blev helt ignorerad
Det är ganska mycket samma kärna, men det ska visst ha stöd för SLi (något 8600M GT tydligen inte har).
Att man använder bättre kylning för kretsen, är inte något som har med 8700M GT i sig att göra, det är helt upp till tillverkaren.
Jag kommer köra 3DMark06 på min MacBook Pro när den väl hamnar i mina händer igen (är på service), så skriver jag gärna i den här tråden vilket resultat jag får.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Hmm, det har jag också lirat på min 6224w men det gick absolut inte på max.
Kör du xp eller vista ? 32, 64 ?

Jag kör 32 bits Vista med den sk. "Bioshockdrivern" till grafikkortet.

Dock har jag inte allt helt på max utan valde datorns "maximum settings".
Då är tex "shadows on grass" avstängt och "lighting distance" på rätt lågt.
Dock är de flesta mätare i topp och jag kör i 1440x900.

Är också lite småöverraskad att det flyter på såpass bra. Börjar nästan betvivla om det verkligen är 1440x900 trots att det står så och ser ut så...

Patch 1.0004 snabbade också upp spelet en del. Dock har den patchen samtidigt introducerat en stor bugg på vissa system med ulticore CPUer (bla mitt) som gör att många fiender spawnar för sent eller inte alls.
Därför väntar jag just nu på nästa patch som förhoppningsvis rättar till det.

Vill ogärna gå tilbaka till version 1.0003.

Visa signatur

Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag kör 32 bits Vista med den sk. "Bioshockdrivern" till grafikkortet.

Dock har jag inte allt helt på max utan valde datorns "maximum settings".
Då är tex "shadows on grass" avstängt och "lighting distance" på rätt lågt.
Dock är de flesta mätare i topp och jag kör i 1440x900.

Är också lite småöverraskad att det flyter på såpass bra. Börjar nästan betvivla om det verkligen är 1440x900 trots att det står så och ser ut så...

Patch 1.0004 snabbade också upp spelet en del. Dock har den patchen samtidigt introducerat en stor bugg på vissa system med ulticore CPUer (bla mitt) som gör att många fiender spawnar för sent eller inte alls.
Därför väntar jag just nu på nästa patch som förhoppningsvis rättar till det.

Vill ogärna gå tilbaka till version 1.0003.

Vilken är denna biochock-driver? nr? för jag har kört stalker på min 6224 (patch 1.0004) o det flöt verkligen inte med så höga inställningar, antar att du menar med full dynamic lighting. detta kanske beror på min överhettning visserligen...

får även ordentliga grafikfel med linjer hit o dit ibland...

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem

Min driver har beteckning 163.44 Mobileforce M6 (stock).
Det var en redan anpassad driver som passade utan att man behövde krångla med kopiering av .inf filer.

Hur ser det ut när ni kör egentligen ?
Tycker också att det verkar mysko att det flyter på såpass bra för mig.
Jag kan få mindre grafikfel ibland, som vissa skuggor som kommer lite fel på vissa ställen, men inget direkt allvarligt (vet dock inte om det är någon bugg i spelet eller drivrutinen..).

Ja, jag har också full dynamic lighting påkopplat.

Vet inte varför det skiljer mellan datorerna. Eller så har ni mycket högre krav på mig på antal fps innan ni skulle säga att det "flyter".
Jag kan iallfall säga att det inte är hack som det blir när fps:en är tillräckligt låg.
Kan man skriva något i konsollen för att se hur många fps man har ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror det finns ett kommando för det... men annars kan man köra fraps för att se fps

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010116078

Vad tror ni om denna datorn på tal om Zepto? :D. Skall definivt köpa till mer RAM-minne, men vilket slags RAM-minne skall jag då köpa? Har ni några tips? Skall nog köpa Vista Premium till den, något tips om det?
Skall jag köpa samma dator fast med bättre processor? Hur tror ni den funkar om man kör Orange Box, Just Cause, Bioshock m.m. och musikprogram som Reason?
Är ny här på Sweclockers så...
Tack på förhand:)

- Skumgodis