SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Skall köpa laptop idag.

Hallå sweclockers!

Har lite panik och måste ha en laptop omgående.
Har kikat på olika tillverkare och nu fastnat för Zepto.
Optisk sp/dif är jävligt bra då jag använder sådant till mitt hemmabioljud, kommer att använda datorn till photoshop, musik, film och eventuellt kanske spela lite på den.

Zepto Znote 6024W

Tänkte konfigurera med intel w-lan och 2gb ram.
Nu undrar jag om det är värt med en T7250 istället för en T5250?
Är det värt 1000kronor och vart kommer jag märka den prestanda skillnaden? Jag tänkte streama film till mitt xbox360, klarar T5250 det?
Och bussen på 800mhz i T7250 kan jag väl iaf inte använda med minnen på 667mhz? Blir upgraderingen 500mhz menlös då?

Och angående grafikkretsen X3000 hur står den sig? Vad kan man jämföra den med? Ati x600 som satt i värstinglaptopsen för 2-3 år sen? Eller är det knappt marginellt bättre än gma 950?

Tänkte skippa Vista tills vidare, såg att det fanns för 999 på webbhallen (home premium) men tycker att det fortfarande är lite för "färskt" så kör på xp pro så länge.

Tack på förhand, alla tips mottages varmt. Lägg gärna till om jag missat något.

Permalänk
Medlem

Re: Skall köpa laptop idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sterling
så kör på en gammal piratad xp pro så länge.[/B]

Smart skrivet.....

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skall köpa laptop idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
Smart skrivet.....

Trodde inte att det spelade någon roll, får ursäkta min dumhet då. Ändrade mitt inlägg.

Har du något svar på mina frågor?
Har även blivit tipsad om Macbook, det blir ungefär samma pengar. Men blir inte övergången väldigt stor?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7.
Om du skapar ytterligare trådar om samma ämnen så kommer dom också bli låsta och varning/avstängning kommer delas ut.