Permalänk
Medlem

Nya soilwork skivan...

...ska tydligen heta Sworn to a Great Divide.
Detta är mitt absoluta favorit band, å nu snart kommer nya skivan. 19 oktober för att vara mer exakt. Någon mer som ska boka den? Hur tror ni den kommer vara?
Själv antar jag den kommer va bäst hittils, deras skivor har bara blivet bättre å bättre med åren. Hoppas de inte sviker mig denna gång

http://www.soilwork.org/
http://en.wikipedia.org/wiki/Sworn_to_a_Great_Divide

Permalänk
Medlem

Nice.

För dem som inte känner till Soilwork så finns här en musikvideo som några på min gamla skola har gjort. http://www.youtube.com/watch?v=a733LewgmD0

Permalänk
Medlem

Soilwork är grymma.
Jag undrar lite hur skivan kommer låta, om dom kör samma stil som på Stabbing the Drama, eller om dom har utvecklats mer, och isåfall ifall om det blir bra eller dåligt.

Finns ju band som försökt utvecklats mer men sen skiter det sig bara till slut, Metallica - St Anger och In Flames - Come Clarity är 2 exempel
Iofs mycket handlar väl om tycke och smak också men.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

Synd bara att texterna är så förbannat dåliga att de är plågsamma att lyssna på. Rent musikaliskt är det ju förstås väldigt bra.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Rent musikaliskt är det ju förstås väldigt bra.

Haha, ja det är la därför man lyssnar på soilwork? ^_^ Det låter så förbasskat bra helt enkelt. Texterna hör man ju knappt ändå i allt skrik Eller ja... lyrics på Overload är rätt fet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Haha, ja det är la därför man lyssnar på soilwork? ^_^ Det låter så förbasskat bra helt enkelt. Texterna hör man ju knappt ändå i allt skrik Eller ja... lyrics på Overload är rätt fet

Jo, men jag kan inte låta bli att störa mig på texterna. Det är ungefär som om man skulle ta ett riktigt jävla skönt varmt bad, och så står det någon brevid och chockar än med elpistol lite random. Det går liksom inte att njuta av badet.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=bN9VZV3bRHM

Ett stycke trummor från den ny skivan. Den låten verkar ju grym som fan i alla fall.
Annars tror jag inte vi kommer bli besvikna men dom får gärna ta bort lite smör från sången den här gången. Men bara lite, det måste fortfarande vara Soilwork

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Jag längtar så skägget håller på o trillar av efter nya skivan. Har faktiskt inte hört mycket om den, men jag hoppas verkligen att de fortsätter på stabbing the drama stuket utan synthar. Men de blir nog jävle bra ändå.

Permalänk
Medlem

Oooh, det har undgått mitt öga att en ny skiva släppts, har nog lyssnat för mycket på Sonic Syndicate på sista tiden.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Oooh, det har undgått mitt öga att en ny skiva släppts, har nog lyssnat för mycket på Sonic Syndicate på sista tiden.

Sonic Syndicate = Soilwork light

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Sonic Syndicate = Soilwork light

Jasså det säger du? Har nog aldrig hört dem, får la ta å lyssna lite på lastfm.

Permalänk
Medlem

Men njuuuuut, thx för att du sare

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror den kan bli riktigt riktigt bra. Om jag inte minns fel så är Devin Townsend med och producerar. Han har varit med på en tidigare skiva, och ställde även upp med lite röst i låten Mindfields.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&...

Videon till Exile.

Hmmm, den där kyrkan ligger i götet om jag inte tar helt fel.

Har nog inte hört senaste skivan tyvärr, men jag hoppas att den inte låter helt som den där låten. Känns lite väl... the haunted över det. Och visst, the haunted är bra, men soilwork hade sin egen grej på de tidigare plattorna, synd om de ska bli mer mainstream

Permalänk
Medlem

Soilwork är rätt nice, speciellt låten Distortion Sleep som är en av mina absoluta favoritlåtar alla kategorier. Resten känns som rätt average metal, helt ok när man är på det humöret men inget som lockar för det mesta
Får ta en titt på nya skivan när den släpps iaf

Edit: ok Exile var väldigt... bland :/ Förstår inte heller hur du kan säga att det där låter som The Haunted darkmoon, som ju är såå mycket hårdare och råare än det där. Och Soilworks sound har väl alltid varit lite mer mainstream än just The Haunted?

Aja som sagt, distortion sleep i mitt hjärta x)

Visa signatur

hmm

Permalänk

http://www.myspace.com/soilwork

Där kan ni lyssna på ännu en ny låt; Pittsburgh Syndrome. Riktigt bra tycker jag så här efter en gång.

Så, vad tycker ni nu när skivan är släppt. Var inne och köpte den i stan idag, tog Limited Edition-utgåvan. Är inne på andra genomlyssningen nu och vad säger man. Inga överraskningar direkt, några riktigt bra spår, några lite mer anonyma tyvärr. Men vem vet, de kanske växer?

Så här direkt måste jag säga att bonusspåret "Martyr" satte sig bäst. Riktigt bra låt!

Visa signatur