Åskiter Dell S2725QC vs P2725QE?

Permalänk
Medlem

Åskiter Dell S2725QC vs P2725QE?

Hej,

Jag är intresserad av era åsikter gällande S2725QC vs P2725QE. Finns det andra alternativ i samma prisklasser som konkurrerar möjligen.

S2725QC
Pris: 4334:-
+ AMD Freesync Premium
+ Priset
+ 120hz
- 65w Power Delivery
+ Inbyggda högtalare
- Snålt med USB på baksidan.

P2725QE
Pris: 5 069:-
- Ej adaptiv synk
- Priset
- 100hz
+ 90w Power Delivery
+ 2st extra USB-A på baksidan

Kontext:
Av anledning av att jag vill ersätta min grumliga gamla Asus VG278H som jag använder med en Macbook Air M1. Jag spelar väldigt väldigt sällan och har en äldre spelburk som är urkopplad för tillfället, så skärmen kommer att användas främst för jobb så som programmering, administration, enklare video- och bildredigering men också en del slö surf så klart samt spela när man får lust.

Tack på förhand.

Permalänk
Bildexpert 📺

Ett par saker:

Du spelar inte spel, men listar detaljer som främst är relevanta för spelande samt är icke-relevanta för en Macbook Air, Likt Freesync-certifiering. Max 100 eller 120 Hz är ofta sak samma om du inte ska spela.

Inbyggda högtalare i en skärm är som regel bland det sämsta som finns i fråga om högtalare. Du har rimligen ett makalöst bättre ljud i din MB Air som jämförelse. Ljud går alltid att lösa på önskvärt vis.

Om jag tittar på länkarna ser jag att båda är IPS:er med 3840x2160 vilket är lämpligt/önskvärt ihop med MacOS. Båda är på pappret i alla fall rätt.

För att få relevant info om en skärm måste man läsa djupare tester. Långt ifrån alla skärmar testas noga och därför är det allmänt rekommenderat att fokusera på de modeller vilka faktiskt är testade och bekräftade fungerar som man önskar. Jämför man olika skärmar baserat på specar blir det mer chansningar vad man än väljer.