Vinn nätagg från Seasonic

Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Jag tycker att ni ska sätta ut lite mer info de delar ni säljer. t ex så tycker jag det ska stå på processorerna vad detär för artikelnummer så man ser vad för revision steppin etc..

Denna information, med undantag för specifika steppings (läs mitt inlägg tidigare i tråden) finns redan angiven på produktsidorna.

Vi kan som exempel ta AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz Socket AM2,
där anger vi "Tillverkares artikelnr: ADO4000DDBOX".

En snabb googling på "ADO4000DDBOX" leder mig till AMDs web där du kan se specifika detaljer om modellen.
AMD anger faktiskt steppingen här: "Stepping G1" .
http://www.amdcompare.com/us-en/desktop/details.aspx?opn=ADO4...

Good enough?

--
Med Vänliga Hälsningar
Josef, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josef/KPS
Denna information, med undantag för specifika steppings (läs mitt inlägg tidigare i tråden) finns redan angiven på produktsidorna.

Vi kan som exempel ta AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz Socket AM2,
där anger vi "Tillverkares artikelnr: ADO4000DDBOX".

En snabb googling på "ADO4000DDBOX" leder mig till AMDs web där du kan se specifika detaljer om modellen.
AMD anger faktiskt steppingen här: "Stepping G1" .
http://www.amdcompare.com/us-en/desktop/details.aspx?opn=ADO4...

Good enough?

--
Med Vänliga Hälsningar
Josef, Komplett.se

Jag är lite osaker, men han kanske var så kräsen att han ville veta den ännu mer ingående steppingen man kan få av att läsa på processorns egen IHS som även anger tillverkningsvecka. Vilket är ganska relevant för pålästa överklockare.

Nu vet jag att det är väldigt svårt att tillhandahålla den informationen eftersom man nog måste bryta upp några förpackningar varje leverans för att få ut den informationen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Password
Jag är lite osaker, men han kanske var så kräsen att han ville veta den ännu mer ingående steppingen man kan få av att läsa på processorns egen IHS som även anger tillverkningsvecka. Vilket är ganska relevant för pålästa överklockare.

Nu vet jag att det är väldigt svårt att tillhandahålla den informationen eftersom man nog måste bryta upp några förpackningar varje leverans för att få ut den informationen.

Nej det står på processorlådans kartong vilken version det är...

T ex denna som nu är en B3 "SL9UM"
Om det hade varit "SLACR" istället för SL9UM så hade det varit en G0

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Nej det står på processorlådans kartong vilken version det är...
http://img2.zol.com.cn/product/10_450x337/9/ceY8dmGLKof3o.jpgT ex denna som nu är en B3 "SL9UM"
Om det hade varit "SLACR" istället för SL9UM så hade det varit en G0

Jag är medveten om att det är denna typen av info som det syftas på.
Gav kort förklaring tidigare i tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=759...

--
Med Vänliga Hälsningar
Josef, Komplett.se

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag köpte en dator på komplett, komplett gamer i30 med en annan konfiguration.
en av dom 4st 1gb stickor jag köpte fungerare inte.
3st fungerar perfekt men sätter jag in den trasiga så blir det bluescreen efter 5min. (i memtest blir det fel också)
Vad ska jag göra nu ?

men kommer nog ringa till supporten imorgon iaf.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miffow
Jag köpte en dator på komplett, komplett gamer i30 med en annan konfiguration.
en av dom 4st 1gb stickor jag köpte fungerare inte.
3st fungerar perfekt men sätter jag in den trasiga så blir det bluescreen efter 5min. (i memtest blir det fel också)
Vad ska jag göra nu ?

men kommer nog ringa till supporten imorgon iaf.

Tråkigt att höra att din Gamer i30 inte fungerar som den skall!
Givetvis ringer/mailar du supporten på måndag för en lösning.

Lite tips sålänge;
1) Se till att moderkortets bios är av senaste version.
2) Kontrollera så minnesinställningarna i bios är korrekta.
3) Korstesta/utesluta vilken minnesmodul som inte fungerar korrekt - om möjlighet finns, testa gärna i en annan dator.

Det är alltid smidigare att byta ut ett defekt minnespar än att ta in hela datorn för service.

Mvh.
Josef, Komplett.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svaret
Är 99% säker på att allting är uppdaterat, men ska kolla upp det innan imorgon då.

Permalänk
Avstängd

Man borde kunna köpa Solaris.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Jag tycker eran sida är bra, men jag saknar enkel åtkomst till 'Logga ut knappen' jag skulle vilja ha den där uppe intill 'Konto' så man alltid kommer åt den utan att behöva gå in under 'Konto'.

För övrigt så är det enkelt att hitta på eran sida och bra design. Trist bara att ni bygger om lr vad det stog så inte mitt grafikkort+minne blivit levererat än

EDIT: En sak till jag skulle vilja se är att det finns möjlighet att filtrera/söka med text, t.ex. om man letar grafikkort så finns det redan nu möjlighet att filtrera med pris men det skulle vara trevligt om man kunde skriva in t.ex. 8800gts för att bara hitta grafikkort med den texten/chippet.

EDIT-2: Hittade nu att dett redan finns en 'Logga ut' knapp uppe i högra hörnet som doldes pga. att min webläsare inte visade tillräckligt mycke på bredden.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Beställde cpu, minne och moderkort från komplett på tisdagkväll, och beställningen är fortfarande "bekräftad". Hoppas de skickar det imorrn. Jag betalade med visa, och pengarna drogs och allt verkade som vanligt vid dylika beställningar.

Men.
Märkte idag att pengarna nu är tillbaka på mitt konto och det "prel.kortköp" är borta, men beställningen finns fortfarande kvar när jag loggar in på komplett.se...vad är det frågan om? Har inte fått något email heller där de förklarar vad de håller på med. Gör de bara såhär för att de inte vet när de kan skicka mina grejer och istället låter mina pengar stanna på kontot för att priset kanske kan ändras eller liknande, eller kan de säga upp mitt köp utan att meddela mig?

Får nog ringa komplett imorgon, eller på tisdag om jag inte hinner, för att fråga vad som står på.

(postade meddelandet i en annan tråd också, men tänkte att man kanske kan få ett "officiellt" svar här.)

Visa signatur

Datorer är kul men ibland är dom jobbiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trailen
Beställde cpu, minne och moderkort från komplett på tisdagkväll, och beställningen är fortfarande "bekräftad". Hoppas de skickar det imorrn. Jag betalade med visa, och pengarna drogs och allt verkade som vanligt vid dylika beställningar.

Men.
Märkte idag att pengarna nu är tillbaka på mitt konto och det "prel.kortköp" är borta, men beställningen finns fortfarande kvar när jag loggar in på komplett.se...vad är det frågan om? Har inte fått något email heller där de förklarar vad de håller på med. Gör de bara såhär för att de inte vet när de kan skicka mina grejer och istället låter mina pengar stanna på kontot för att priset kanske kan ändras eller liknande, eller kan de säga upp mitt köp utan att meddela mig?

Får nog ringa komplett imorgon, eller på tisdag om jag inte hinner, för att fråga vad som står på.

(postade meddelandet i en annan tråd också, men tänkte att man kanske kan få ett "officiellt" svar här.)

Har också detta problem, men nordeas internettjänst är nere så jag kan inte kolla om pengarna är tillbaka, skickade ett mail till supporten, fick svaret att de hade ett nytt system till lagret eller något åt det hållet, men han sa att de skulle skicka det så fort de kunde har väntat nu 8 dagar (varav 2 helgdagar) sitter hemma med en väldigt, väldigt gammal skärm och ett dansk tangetbord^^

hoppas på en prisreducering eller liknande...

Edit länk: https://www.komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=f...

Permalänk
Medlem

Kommer det helsvarta Cooler Master Centurion-chassit finnas som val till Komplett Gamer i30 eller i35 när det kommer in på lager igen?

Permalänk
Medlem

Hur länge hade ni tänkt att det ska stå 675 MHz om Corsair TWIN2X på startsidan? Länken leder till några med 800 MHz...

Mer korrekt information!

Jag skulle förresten gärna se att man kunde rensa ut borttagna artiklar ur en köplista, så man slipper ha en massa överstrukna rader. Att lägga allt i en ny sabbar ju prisförändringsvisningen.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Inaktiv

56k varning ;)

Jag tycker att allt från det att man går in på er webbsidan till att man har grejorna hemma går förvånansvärt fort. Priserna är ok, utbudet bra vilket ger ett högt betyg om man nu skulle ge ett sådant. Hämtbutiken i Malmö är en höjdare!

Det enda riktigt negativa jag har att säga är något jag råkade ut för i veckan - vad kommer till lite längre ner är att kommunikationerna mellan er central & utlämningställe kanske inte är det bästa tänkbara.

I måndags, 3/9 kl 11.00, när nya möss kommit in till kompletts lager lämnade jag efter instruktioner in den trasiga Logitech G5 Laser Mouse 2007-musen. Jag hade skrivit ut mailkorespondensen jag haft med supporten inkl. RMA-nummer samt "gulat" (med överstrykningspenna) mitt RMA-nummer, samt följande text från supporten: " ... Du går till hämtbutik och lämnar den där, du ser till att de meddelar oss detta så kan vi skicka ut en ny direkt." Killen bakom disken skulle ordna det och sa att ordrar lagda före 13.00 kan komma redan nästa dag, alternativt dagen efter.

onsdag kväll den 5/9 mailade jag följande till supporten (med tidigare trackingnumret från all tidigare mailkorrespondens i subjectraden såklart):

Citat:

Hej, så fort jag såg att ni fått in nya möss på lager lämnade jag in musen till er hämtbutik i malmö, närmare bestämt i måndags, 3/9 ca kl 11.00.
Har sedan dess inte fått något besked.

[RMA-info]

Jag undrar över det supporten skrev i mailet nedan:
" ... Du går till hämtbutik och lämnar den där, du ser till att de meddelar oss detta så kan vi *skicka ut en ny direkt*."

Jag bad killen i kassan meddela er snarast samt lämnade över vår mailkorrespondens med Andreas text, RMA-nummer mm "gulat". Han skulle meddela er och med lite tur skulle den nya musen komma redan på tisdag eller onsdag, eftersom "ordrar före kl 13.00 bör komma in nästa dag".

Eftertsom jag inte kan vara muslös längre samt att det verkar ta tid att få den nya musen skulle jag uppskatta om ni kunde kreditera mig kostnaden för musen så jag kan gå in i en lokal databutik och köpa en ny i morgon bitti? - ej besvarat ännu.

Jag kan heller inte se status för mitt supportärende på mina sidor/konto? - ej besvarat ännu.

MVH

fredagen den 7/9 kl. 12.30 har jag inte fått något svar, så jag skickar onsdagens mail igen.

fredagen den 7/9 kl. 18.00 får jag följande svar:

Citat:

Hejsan

Bad du dem i hämtbutiken att kontakta oss när du lämnade in den? För de gör
det inte per automatik tyvärr.

Skall försöka finna en snabb lösning på din retur trotts detta.

--
Med Vänliga Hälsningar
Komplett.se

- Varpå jag svarar med att det framgått klart och tydligt i de 2 andra mails jag skickat samma vecka.

Idag, måndag den 10/9 fick jag följande mail:

" Ovanstående retur har nu blivit mottagen på vår returavdelning i Göteborg.
Returen är lagd i kö och kommer att behandlas inom kort.
Behandlingstiden för lösa komponenter är ca 4 arbetsdagar."

Suck!
Dessutom har jag stält flera frågor som jag inte fått besvarade, bl.a. om jag kan få köpet hävt eftersom inte kunnat vänta längre och därmed blivit tvungen att köpa en ny mus.

Jag drar slutsatsen att kommunikationen mellan hämtställe och central inte har fungerat i mitt fall, dessutom har epost varken lästs eller besvarats ordentligt.
Efter att ha gett en omfattande felbeskrivning (inklusive kameravideoklipp som visar att ena musknappen ibland fastnar till) och fått ett solklart intryck att en ny produkt ska skickas inom några dagar är det här lagom irriterande.

Klart att problem uppstår ibland, det ska man ju ha förståelse för. Men det är aldrig kundens fel, även om han/hon alltid är den som blir lidande. Det intressanta i det här fallet är ju vart jag kommer gå med mina 25.000:- när det är dags att köpa quad core!

//

edit:

Här är vad som hänt efter 10/9:

fredagen den 14/9 kom vi överens om att komplett skickar mig en annan musmodell när den kommer in till lagret.

tisdagen den 18/9 får de in musen!

onsdagen den 19/9 mailar jag och ber komplett, nu när de fått in varan på lager, att skicka musen till mitt arbete alternativt utlämningstället i Malmö stället för min hemadress då det blir smidigare för mig att hämta den isåfall.

...inget svar ännu.

Idag, tisdag den 25/9 klockan 10.00 mailar jag och frågar vad statusen är på min mus nu när de haft +30 st på lager i en vecka?

...inget svar ännu.

onsdagen den 26/9 Har inte hört någonting från dem alls så jag mailar dem igen (inkl. full historik som vanligt, denna gången till samtliga epostadresser på deras kontakta oss-sida med förhoppning om att någon behörig ser det och kan ta tag i ärendet).

Citat:

Från det editerade inlägget en bit ner
torsdag den 27/9
Inget svar eller kontakt överhuvudtaget från komplett.se ang. ärendet några inlägg upp. I morgon fredag 28/9 är det två veckor sedan de sa att de skulle skicka mig en mus när den kom in till lagret - som de nu har haft på lager i över en vecka OCH som jag redan har betalat för! Ska ringa upp dem i morgon eftersom jag har tröttnat på det här. Men ska man behöva? Det börjar verkligen bli dags att ta kontakt med konsumentvägledaren i min kommun och se vad de har att säga. Ser inte fram mot att sammanställa all mailkorrespondens!

fredag 28/9
5 sekunder efter att jag slagit nummeret till kundtjänst och höll på att navigera telefonmenyn ringde *samma* nummer på min mobil! Hur sannolikt är det!?

Efter diverse anledningar till varför jag inte fått den nya musen inom rimlig tid fick jag besked om att en ny mus kommer snarast. Toppen! Ett steg i rätt riktning! Inväntar bara mailbekräftelse nu vilken borde dyka upp när som helst. edit: Fått bekräftelsen!

Permalänk
Medlem

Hej nu har det blivit poppis med NAS-Serverar men hittar inte den jag vill ha.
Qnap Turbo Station TS-109 har allt man kan tänka sig.
Tycker att ni ska ta in den i sortimentet!!

Visa signatur

Dyslexi är mitt problem, jag kan inte se om jag stavar rätt lr fel, så ha överseénde

Permalänk
Medlem

Till alla som tänkt beställa från Komplett.se:

Just nu verkar dom ha MYCKET stora leveransproblem. De säger att de bygger om lagret mm... För min del är det 3½ vecka sen jag beställde, och 2 veckor sedan de skulle skickat sakerna, men än har inget hänt. På mail svarar de att det ligger 2-3veckor efter, så jag får hoppas att det stämmer, det känns lite surt att ligga ute med pengar så här länge, skulle inet beställt därifrån om man vetat detta.

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=fb...

Hoppas de reder ut detta snabbt, men för min del blir det dustin i fortsättningen.

// erik

Permalänk
Medlem

Tycker att det borde finnas en slags datakonfigurerare så att man kan välja vilka komponenter man vill ha och sedan få ett buntlat pris för det, så att om man köper ett visst antal komponenter så kan man tjäna kanske några procent på att man köper alla komponenterna hos er.
Vet att det finns datapaket men det är inte alltid de uppfyller önskemålen, tex kanske man vill ha ett paket men inte vill ha det ingående grafikkortet så kan man bara byta ut det och ändå få ett lite bättre pris än om man bara köpt komponeneterna löst, var för sig....

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ereg
För min del är det 3½ vecka sen jag beställde, och 2 veckor sedan de skulle skickat sakerna, men än har inget hänt. På mail svarar de att det ligger 2-3veckor efter, så jag får hoppas att det stämmer, det känns lite surt att ligga ute med pengar så här länge, skulle inet beställt därifrån om man vetat detta.

Samma här.. Jag missade tyvärr nyhetslänken på startsidan när jag beställde. Så efter en veckas väntande så fick man svaret att de låg minst 3 veckor efter, vilket inte står i nyheterna då jag trodde att de var några dagar försenade bara.

Avbeställde och det tog en dag att få pengarna överförda till mitt konto igen. Det gick iallafall smidigt så om du vill avbeställa så är ju det en möjlighet ifall du vill ha grejerna i tid.

I övrigt tycker jag Komplett är en bra hemsida och det är otroligt smidigt med rescensionerna och att man kan spara önskelistor o så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moai
Samma här.. Jag missade tyvärr nyhetslänken på startsidan när jag beställde. Så efter en veckas väntande så fick man svaret att de låg minst 3 veckor efter, vilket inte står i nyheterna då jag trodde att de var några dagar försenade bara.

Avbeställde och det tog en dag att få pengarna överförda till mitt konto igen. Det gick iallafall smidigt så om du vill avbeställa så är ju det en möjlighet ifall du vill ha grejerna i tid.

I övrigt tycker jag Komplett är en bra hemsida och det är otroligt smidigt med rescensionerna och att man kan spara önskelistor o så.

Detta är igentligen lite OT, men jag tar det ändå:

Igår avbeställde jag från Komplett. Hade beställt för nästan 9500.- La en ny beställning från Inet kl 16:03, de skickade grejerna kl 18:01, och kl 10:00 idag kunde jag hämta paketet på OK!! Mycket bra jobbat av både INET och POSTEN!!!

Dessutom blev det hela 900.- billigare, pga fri frakt och lägre priser överlag.

Permalänk

jag tycker inte om att det kommer upp "Rekommendationer" och "Kundrekommendationer". Kan ni inte göra så man kan sortera efter betyg istället?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Jag beställde en a20 gamer (http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180) häromveckan.

Det jag tycker var dåligt var att det stog ingenstans om hur lång leveranstid ni har vid själva köpet.
Det får man veta när man får leveransbekräftelsen via mail och då känns det ju lite sent påkommit. Jag antog ju att det fanns i lager när det inte stog något.

Att det ska ta 11 dagar för er att få sakerna, och därtill ihopbyggning osv tycker jag är alldeles för lång tid att vänta. När man sedan även får ett mail där det står att min order "kan" försenas ytterligare gör ju inte saken bättre.

Satt sen och räknade på alla prylar i själva ordern och kom fram till att delarna i sig skulle gå på ca 500 kr mindre hos annan butik, för att inte tala om påslaget på ca 1500 kr som ni tar för att bygga datorn åt mig.
Orsaken till att jag tyckte det skulle vara ett bra köp var pga att jag förra sommaren köpte en a20 gamer (med naturligtvis äldre hårdvara) och då vill jag minnas att det var prisvärt relativt vad sakerna kostade på andra ställen när man räknade med ihopbyggning (det var någon hundring i påslag ni hade)
Köper man en bulk prylar borde man rimligen få lite rabatt, men det känns tvärtom att man är straffad för man köper en paketlösning.

Jag satte ihop en egen dator istället, med mycket bättre prestanda och ca 1000 kr billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -roo-
Jag beställde en a20 gamer (http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180) häromveckan.

Det jag tycker var dåligt var att det stog ingenstans om hur lång leveranstid ni har vid själva köpet.
Det får man veta när man får leveransbekräftelsen via mail och då känns det ju lite sent påkommit. Jag antog ju att det fanns i lager när det inte stog något.

Att det ska ta 11 dagar för er att få sakerna, och därtill ihopbyggning osv tycker jag är alldeles för lång tid att vänta. När man sedan även får ett mail där det står att min order "kan" försenas ytterligare gör ju inte saken bättre.

Satt sen och räknade på alla prylar i själva ordern och kom fram till att delarna i sig skulle gå på ca 500 kr mindre hos annan butik, för att inte tala om påslaget på ca 1500 kr som ni tar för att bygga datorn åt mig.
Orsaken till att jag tyckte det skulle vara ett bra köp var pga att jag förra sommaren köpte en a20 gamer (med naturligtvis äldre hårdvara) och då vill jag minnas att det var prisvärt relativt vad sakerna kostade på andra ställen när man räknade med ihopbyggning (det var någon hundring i påslag ni hade)
Köper man en bulk prylar borde man rimligen få lite rabatt, men det känns tvärtom att man är straffad för man köper en paketlösning.

Jag satte ihop en egen dator istället, med mycket bättre prestanda och ca 1000 kr billigare.

Skyll dig själv. Det är ditt eget jobb att hålla reda på priser. Priser som är över ett år gamla...jösses..

11 Dagar är inte särskilt länge det heller.

Permalänk
Medlem

Självklart är det mitt fel att jag köper något jag trodde var mer värt.
Men den här tråden var väl till för komplett att veta vad jag tycker, och om man tänker lite längre i samma bana så kan man komma till slutsatsen att Jag tycker att värdet på deras a20 har sjunkit jämnfört med hur mycket hårdvara man fick för ett år sen för samma peng.

Sen respekterar jag att du tycker det är okej att vänta 11 dagar på en vara du trodde skulle finnas inne redan, själv tycker jag det är dåligt och att det finns rum för förbättringar.

Permalänk
Medlem

Ert nye svenskläreret uppmärksammar:

Orderstatus: Delleverat

Sist jag kollade hette det leverera, inte levera.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Inaktiv

edit: flyttat inlägget upp en bit.

Permalänk
Medlem

Det är ju elände hur det kan bli...

Beställde cpu, mobo och chassi för ett bra tag sedan. Chassit fanns inte i lager, men väntades komma in i onsdags. Det gjorde det inte, så igår bad jag Komplett skicka cpu och mobo omgående, och visst skulle de försöka skicka det "direkt". Jo, tjena. Det verkar som att mitt paket ligger färdigpackat på Kompletts lager i väntan på bättre tider. Förväntas nu anlända till hämtbutiken i början på nästa vecka. Sk*t, jag hade ju tänkt bygga dator i helgen när jag är ledig... Men det är väl de på Komplett också antar jag. Någon som vet hur de agerar om man går in på sidan och returnerar produkterna i det här läget? Jag har förresten inte betalat något än, och försäljningsvillkoren känns inte helt anpassade för hämtbutikerna. (Antar att de inte kommer svara här själva förrän tidigast måndag.)

Lådan vill jag ha, så jag törs inte testa knappen för att avbeställa hela ordern. Moderkortet känns osäkert då 16x-porten tydligen körs i 4x, och prollen har hunnit bli billigare på Dustin Home.

Tips till Komplett: tydligare information om orderns status. Att det är färdigpackat säger mig inte så mycket, när det varit det i över ett dygn. Med postpaket finns ju kollisökning som ger en liten hint, men nu svävar jag i ovisshet. Fick förresten ett mail som bara ökade förvirringen ytterligare, där "Förväntat på lager" är allt möjligt framåt och bakåt i tiden.

Edit
Nu har jag hämtat moderkort och cpu, efter att ha mailat Komplett igen och de sa att grejerna var framme. Bör jag inte få veta det utan att fråga? Måste ju vara mer effektivt... Alltså: mail/sms till kund även på en delleverans av order. Vore snyggt om det stod på ens konto vad som skickats/hämtats också. Kan ju vara värre att hålla koll på om man beställer ett flertal grejer.

Och så var det detta med varor som inte finns på lager. Låt sidan hålla reda på vilka datum som passerat, så det inte står "Lagerstatus: Inte i lager. 1 st. 2007-09-29 (Preliminärt)" nu den andra oktober. Har datumet passerat och varan inte inkommit kan man ju helt skippa delen med X st. YYYY-MM-DD.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i datorbutikens tråd. Det som avgör var jag handlar är priserna och om grejjerna finns i lager. Och paketeringen/frakten måste va grymmt snabb

Jag är helnöjd med komplett hittils, har aldrig haft några problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle gärna vilja ha någon funktion där man kan kolla igenom ALLA fyndvaror på en och samma sida (scroll).

En "begränsad sökfunktion" när man är inne i någon underrubrik skulle va bra. Datorbutiken.com har tex en bra sådan funktion.
Tex om man vill söka på "hiper" under:
Nätaggregat > 400 - 499W

Cookies verkar inte minnas hur man vill ha produkterna sorterade. Kanske kan fixa någon sådan inställning under ens profil?
När man tex valt sortera efter pris o sedan klickar på en annan flik/rubrik, så ändras den automatisk tillbaks till default: "sortera efter namn". Lite irriterande, åtminstonde någon funktion som kan hålla kvar samma sorteringsinställningar medans man surfar på sidan.

Kan va bra med meddelande på hemsidan om ni bygger om lagret osv, så ni inte får massa arga kunder efter er.

Trevlit med SMS funktion för frakt.

När man kommer till kassan:
"Postförskott" borde kanske ändras till:
"Postförskott/Betala i hämtbutik"

Måste påpeka som privatperson att vissa av komplett.se representanter från företaget gjort en del mindre lämpliga uttalande på Sweclockers forum. Om ni inte vill att ert fina rykte åker neråt, måste ni nog styra upp lite tror jag.

Om ni inte misstycker så ändrar jag rubrik på tråden från:
Komplett.se – vi vill veta vad du tycker – belöning utfärdas! till
Komplett.se – vi vill veta vad du tycker!
Det var ett tag sedan ni delade ut belöningen nu, så inga rookies blir missledda ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
[B
Om ni inte misstycker så ändrar jag rubrik på tråden från:
Komplett.se – vi vill veta vad du tycker – belöning utfärdas! till
Komplett.se – vi vill veta vad du tycker!
Det var ett tag sedan ni delade ut belöningen nu, så inga rookies blir missledda ;). [/B]

Också funderat på var belöningen tagit vägen :D?

Permalänk
Medlem

Hej!

Fördelar:
*Snabb leverans
*Bra med recensioner, dock bör man använda det sunda förnuftet till att avgöra om den är trovärdig eller inte.
*Bra sortiment, saknar dock "entusiast"-grejor som redan är diskuterat här i tråden, samt somliga produkter från tillverkare finns inte alls.
* Bra Support

Nackdelar:
* Om man vill ångra ett köp; beställde fel moderkort häromdagen, tio minuter efter kom jag på att det moderkortet inte alls skulle funka med min andra gear, jag hade svårt att hitta "ångra-order"-knappen (om där finns nån?), så jag skickade ett mail, men tyvärr hann er personal inte läsa detta mail förrän efter att paketet skickats iväg. Det ligger nu på posten och väntar på att returneras, vilket betyder att jag får betala frakt(?).
Så anyway, till skillnad från t.ex. datorbutiken syns din order-lista mycket tydligt och man kan snabbt ångra köpet utan att exempelvis behöva få "problemet" jag fått nu.
Jag önskar att det blir lättare att använda denna funktion på komplett!
* Sorry, men frakten Behöver inte förklara nåt eftersom det redan är en stor topic i tråden.
* Belöningar, jag känner att jag lagt ganska mycket pengar, 10k + iallafall, utan att det medfört några fördelar för mig i mina senare köp, vilket det hade varit bra att ha; ger er nöjda kunder som lär beställa fler än en gång!
* Recensionerna, skitbra med kundrecensioner, behåll! MEN, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=329410 exempelvis denna, här skulle jag genast litat på alla belöningar detta moderkort fått, men tittar man sedan på kundrecensionerna? Så, en viss osäkerhet kan detta ge.
* Många produkter innehåller nästan inte nån information alls! Se gärna till att länka någon recension från någon annan källa till de produkter som inte har några kundrecensioner!

Vill också ta upp en grej, beställde: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323784 men istället för en Core 2 Duo E4500, 2.2GHz, fick jag en E4400 2.0GHz, undrar varför?

I övrigt, är jag j*vligt nöjd med komplett, och kommer beställa fler gånger från er! Tack

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D