Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Sådana här som förtjänar de högre poängen Riktigt fint

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut! Det är synd att damm existerar och att det fastnar så j*dra bra på elektronik! Jag tror nämligen att allt damm i ditt hem kommer att sitta i processorkylaren inom 2 timmar tack vare den där bjässefläkten du har där, hehe. Annars är det bara fint, kul med lite ovanliga projekt tammefanken! 8)

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att se till att fläktarna inte motarbetar varandra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoppoz
Kom ihåg att se till att fläktarna inte motarbetar varandra.

tänkte just likadant hade vart bätre med en FET passiv fläckt

Permalänk
Medlem

Hur kan en fläkt vara passiv? Då är den ju avstängd, och gör ingen nytta...

Permalänk
Medlem

Tänkte mera på att utblåset från grafikkortet inte blåser mot den stora fläkten, samma med cpu-kylningen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoppoz
Tänkte mera på att utblåset från grafikkortet inte blåser mot den stora fläkten, samma med cpu-kylningen.

Alla fläktar blåser bakåt dubbelkollade det när jag gick igenom min CAD modell för en månad sedan. ^^ Men tack för tipset.

Visa signatur

"Keep your feet on the ground!"

Kolla gärna in mitt chasie: Airshaft.

Permalänk

gammla 19" skulle bara bli glad om jag hade en sån hemma på den stationära kör jag på en 17" crt, fick den gratis så för det är den bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jorak de More
Alla fläktar blåser bakåt dubbelkollade det när jag gick igenom min CAD modell för en månad sedan. ^^ Men tack för tipset.

Bra! ^^

Permalänk

snyggt bygge=) Men om du byter DVD till slim så fåru väll in front panelen?

Permalänk

detta bygge gillar jag

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk

nice

synd med kontakten bara.. dock så är du händig så ta bort plastbiten som hålelr ledarna separerade. sedan böjer du de 6? piggarna rak ut och sedan trä över plastbiten igen. du kan behöva klippa av 3 ledare ´lite för att alla ska ha samma längd..

sen orkar verkligen en vanlig fläkt driva den stora fläkten?

köp ett relä istället som driver igång fläkten när datorn startas. även någon form av tempsensor kan ju monteras för att den inte alldis ska snurr apå max

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

varför vänder du inte cpu fläkten 180 grader.. så alla fläktar blåser åt samma håll??

//korven

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
varför vänder du inte cpu fläkten 180 grader.. så alla fläktar blåser åt samma håll??

//korven

Kanske den här bilden hjälper till med förståelsen? www.diworx.com/cu/Temp/CPU%20fan.jpg

Tack för alla trevliga och konstruktiva kommentarer!

Visa signatur

Permalänk

Riktigt häftigt!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

gillar det här bygget
lite sff med stora fläktar är vad jag vill ha!
ska bli kul o se hur det slutar..

ps, bak fläkten, den enorma, åt vilket håll blåser den åt btw?
trodde först att den skulle sitta i fronten men jag hade visst fel, ultimata vore la om den blåste ut allt ur chassit

riktigt fett bygge iaf =D kmr nog o va en riktig blickfångare om du brukar lana ibland ^^

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Såg att du klagade på kablarna. Fixa till dem med att korta av dem bara
Klippa och tejpa ^^ du hajar nog vad jag menar

Visa signatur

Intel® Core i7-12700 @ 4.6GHz | ASUS ProArt Z690 Creator WiFi | Kingston Fury Beast DDR5 4800MHz 32GB | WD Black SN850X 4TB SSD M.2 PCIe 4.0 | Nvidia GeForce GTX 1070 | RMi Series™ RM750i — 750 Watt 80 PLUS® Gold Certified Fully Modular PSU | Alienware 27 Gaming Monitor - AW2723DF | Noctua NH-D15S Chromax | CoolerMaster Cosmos II | Windows 11 x64 Professional

Permalänk

Fan vad läckert!!

Visa signatur

/j
http://jonk.pirateboy.net
there is no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten

Sålänge han är nöjd med sina passiva fläktar är det väl lungt?

Visa signatur

[E2140@3,3Ghz] [P5N-E SLI] [7950gt silent] [2GB TWIN2X CL5] [P182] [Corsair HX520W]
LG 37"LP1R

Permalänk

Det senaste problemet med den här datorn: Det går inte fram någon signal till skärmen när jag sätter igång den... Har provat att byta skärm, byta kabel, köra på moderkortets inbyggda grafikkort... men inget funkar...

Någon som har en idé?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Minnen? "Input Source" på skärmen?

Permalänk
Avstängd

Vad har du för temp da?:P

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shnira
Sålänge han är nöjd med sina passiva fläktar är det väl lungt?

passiva fläktar? nu är ni allt ute o snurrar eller?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Temp? Jo under tiden jag hade den igång ca. 5-10min kom den upp i 23,9 grader, det va ca. 21 grader i rummet. Men datorn hade ingen belastning eftersom jag inte kunde göra något utan bild!

Om någon har någon idé om vad som kan va fel titta in den här tråden jag lagt upp: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

är tacksam för alla förslag!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Temp? Jo under tiden jag hade den igång ca. 5-10min kom den upp i 23,9 grader, det va ca. 21 grader i rummet. Men datorn hade ingen belastning eftersom jag inte kunde göra något utan bild!

Om någon har någon idé om vad som kan va fel titta in den här tråden jag lagt upp: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

är tacksam för alla förslag!

Okej det var ju bra temp. Min e runt 29-44. Då menar ja disken å mobo var 39 och cpu:n 44 eftersom jag kör vista!

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

Du har ju satt cpu-fläkten åt fel håll. Nu kommer ju den och 30cm fläkten blåsa mot varandra

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Har han ju inte alls, den stora fläkten blåser ut luft... -.-

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Det senaste problemet med den här datorn: Det går inte fram någon signal till skärmen när jag sätter igång den... Har provat att byta skärm, byta kabel, köra på moderkortets inbyggda grafikkort... men inget funkar...

Någon som har en idé?

det enda jag kan komma på just nu är om du glömt någon kabel? eller om instikskortet inte sitter helt i.

men jag har råkat ut för liknande fel. ett av mina grafikkort "Gv-R9200Nf 256mb har bara slutat skicka ut signaler helt till skärm. det går inte att byta skärm eller något alls. och jag har också vga på moderkortet. och då detta nu har lagt av helt.

*nu fungerar vga på moderkortet* så jag gav bort moderkortet men behöll grafiken. och testade i en annan dator. tyvär så är det samma sak där. inga singnaler till monitorerna. så jag är nu utan grafikkort i ena stationära datorn. kan det vara detta fel på ditt grafikkort med?
testa ett annat grafikkort. om det inte går så vet jag inte. men om det går så skicka tillbaka det du har.

kan vara att en lödning gått sönder eller så har det fått stryk av leveransen.

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Har han ju inte alls, den stora fläkten blåser ut luft... -.-

Jaha, så skulle iaf inte jag ha gjort

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sladge
det enda jag kan komma på just nu är om du glömt någon kabel? eller om instikskortet inte sitter helt i.

men jag har råkat ut för liknande fel. ett av mina grafikkort "Gv-R9200Nf 256mb har bara slutat skicka ut signaler helt till skärm. det går inte att byta skärm eller något alls. och jag har också vga på moderkortet. och då detta nu har lagt av helt.

*nu fungerar vga på moderkortet* så jag gav bort moderkortet men behöll grafiken. och testade i en annan dator. tyvär så är det samma sak där. inga singnaler till monitorerna. så jag är nu utan grafikkort i ena stationära datorn. kan det vara detta fel på ditt grafikkort med?
testa ett annat grafikkort. om det inte går så vet jag inte. men om det går så skicka tillbaka det du har.

kan vara att en lödning gått sönder eller så har det fått stryk av leveransen.

Grafikkortet funkar nu så datorn kommer att monteras ihop de närmaste dagarna då jag monterade om det i en vanlig dator för att lättare se vad som va fel. Men som sagt det funkar nu så en montering kommer att ske närmaste dagarna!

Visa signatur