Författaren Robert Jordan är död

Permalänk

Författaren Robert Jordan är död

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Jordan

Det finns säkert andra källor om någon inte litar på wikipedia.

Sorgligt att han gick bort innan han fick avsluta sin serie "Wheel of time", en serie som jag läst sedan 1995. Någon kommer säkert att bli anlitad för att avsluta serien. Vem tror du att det blir?

Permalänk
Medlem

Har följt hans blogg ett tag http://www.dragonmount.com/RobertJordan/?p=90, och när det skrevs att han hade berättat om hur allt slutar i böckerna för sina närmaste anade man att hans sjukdom hade övertaget.

Riktigt tråkigt, läser om serien nu för 3dje gången och gillar den ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt att han inte klarade igenom sjukdomen.

Har läst mycket Fantasy i mitt liv och måste säga att Wheel of time är det serie
jag har haft mest nöje att läsa, inte många fantasy böcker har berört mej så mycket som Wheel of time serien har gjort.

Permalänk
Medlem

Jag slutade läsa Wheel of Time för många år sedan. Nu lär det vara onödigt att återuppta läsandet.

Går det ens att slutföra serien? Finns det någon annan som vet hur det slutar?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Ja, en del av sista boken är redan skriven och författaren berättade för sin familj hur den var tänkt att sluta.

Permalänk
Medlem

Fy *** va synd! =( Han var en så otroligt bra författare!

Permalänk
Medlem

På ett fantasyforum där jag hänger spekuleras det i att hans fru kan ta över skrivandet av sista boken. Hon är troligtvis den som vet mest om planerna, och hon jobbar i bokbranschen. Däremot har hon inte givit ut några böcker själv vad jag vet. Eventuellt kanske en mer okänd författare hyrs in - däremot kan vi nog glömma att något mer känt namn kommer ta över. Alla stora författare har fullt upp med sina egna verk.

Förvänta er dock en rejäl försening. Efter att ens man har dött så har väl inte färdigställandet av boken någon högre prioritet.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Ush detta va inte något jag ville höra på kvällsvisten, bästa författaren och den enda författaren man till en viss grad hade lite känslor för. Riktigt sorglig nyhet, närmsta jag varit gråt på länge! =(

Permalänk

Säkert går Gerorge RR Martin och dör imorgon. Då blir jag ledsen, till skillnad från Robert Jordan.

Permalänk
Medlem

Har bara läst lite grann av en bok han gjort, och tyvärr var det inte första så jag fattade itne så mycket, men av vad jag läste så var den väldigt bra. Har sett att han har gjort ganska många bökcer om "wheel of time" så det är synd att han inte kunde avsluta serien.

Permalänk
Medlem

Väldigt trist

Förutom hans kända Wheel of Time så skrev han ju en hel del nytt om Conan också. Absolut en av de mest kända moderna fantasyförfattarna.

Permalänk
Medlem

Det här var ju trist...
Crap också... jag gillade ju honom, eller ja, hans verk i alla fall.

Det här suger ju stenhårt rent ut sagt.
Fail...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Säkert går Gerorge RR Martin och dör imorgon.

Då lägger jag ner det här med att läsa ofärdiga serier.

Man blir ju lite purken. Gillar inte Jordans böcker speciellt mycket - men har man harvat av alla hittils vill man ju fan veta hur det slutar.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Boken kommer att bli färdig och kommer publiceras.

Han kommer bli saknad. Känner människor som kände mannen personligen, och han var tydligen trevlig, öppen såväl som en underbar författare. Få böcker har lyckats fängsla mig som Wheel of time (Möjligen Jaqueline Carey).

Citat:

He was well into the final book. The ending has been written before the series even started. His wife knows *everything*, everything is outlined, and the book will be finished.

I do not know who will finish it, but my money is on his wife (who has been his editor all of these years, is an accomplished writer in her own right, and would do an exceptional job).

The story will be finished.
It is also likely there will be companion material created (this has been discussed as a future project for Harriet for years) that further explains the world (think the world book, only a lot lot better).

Detta var sagt på seriens största fansite www.tarvalon.net av "Amyrlintronade" Eleyan Al'Landerin/Melissa Craib (personen som hade personlig kontakt med Robert Jordan under många år).

Serien kommer att bli färdigskriven, och mer.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Nu vet jag minst två bekanta som med största sannolikhet har slagit sin knogar blodiga av förtvivlan..
Well.. tur för serien och fansen att han orkade jobba till sista stund.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Amen fy fan! Jag som just köpte Knife of dreams på tradera för 99 spänn

Tråkigt att han skulle dö, han var en duktig författare. Undrar hur många böcker till han hade tänkt skriva i serien?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Amen fy fan! Jag som just köpte Knife of dreams på tradera för 99 spänn

Tråkigt att han skulle dö, han var en duktig författare. Undrar hur många böcker till han hade tänkt skriva i serien?

Memory of Light (12:e) skulle avsluta serien, kosta vad det kosta ville. Dvs, om det krävs 2000 sidor skulle den bli 2000 sidor.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

En av de bättre fantasyförfattarna. Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Trist att han var så dålig att han gick bort , dock bra att serien iallafall får ett slut.
Hela serien var det bästa jag läst fram tills den blev så stor och rörig efter en 4-5 böcker så jag lade ner det hela.
Nu då man vet att serien iallafall blir avslutad så kan man se fram emot att läsa om hela rasket och få ett avslut också!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Nej!=/

Hur har jag kunnat missa detta? En av mina absoluta favorit-författare, även om han skriver lite sega böcker har det aldrig varit något problem med att läsa dom. Tur att den sista kommer ut i alla fall. Även om han inte skriver slutet själv.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.