"-War is coming home" World in Conflict Officiell Tråd

Permalänk
Medlem

Mitt spel landade nyss i brevlådan, här ska spelas!

Visa signatur

Stationär | P4 2.8@3.2GHz | ASUS P4P800 Deluxe | 4 x 512Mb PC3200 DDR-RAM | 1 x 500Gb Samsung SpinPoint T166 | 2 x 200Gb Maxtor Hårddisk | Radeon X1950PRO 512MB | NEC ND-2500 | Samsung SyncMaster 913B |
Bärbar | MacBook 2.2GHz Santa Rosa |

Permalänk
Medlem

mitt me tack farbror webbis:) synd att de inte finns skirmish hade vart roligt o slakta amerikaner som ivan men man får väl nöja sig me online

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som tycker det laggar, eller är det något fel på min dator.
Jag har e6300 at 2.8ghz och ett gts 320mb lite överklockat. Ändå laggar det som fan när jag kör på 1280x1024 Very High , och High.

Tycker inte det borde lagga alls. Jag har kört drivercleaner och installerat om drivrutiner etc men det blir inte bättre.

Permalänk
Medlem

webbhallen kopierna kommit ut?

Bara en timme tills jag kommer ifrån kontoret och närmar mig brevlådan för att kolla min,

___

Jockeydhal. Läste faktiskt en post på massgate ang just det problemet du har. Är tyvärr som så att 320mb kortern inte klarar very high, typ bara gtx 768mb som gör. 680mb gts me. Men inte like bra.

Very high textures är verkligen very high textures.

kolla in massgate.com - bugs section på forumet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
mitt me tack farbror webbis:) synd att de inte finns skirmish hade vart roligt o slakta amerikaner som ivan men man får väl nöja sig me online

Skirmish finns väl visst det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockedahl
Är det bara jag som tycker det laggar, eller är det något fel på min dator.
Jag har e6300 at 2.8ghz och ett gts 320mb lite överklockat. Ändå laggar det som fan när jag kör på 1280x1024 Very High , och High.

Tycker inte det borde lagga alls. Jag har kört drivercleaner och installerat om drivrutiner etc men det blir inte bättre.

Som nån annan sa, det går inte med ett 320MB kort, utan du måste ha mer VRAM. Alt. får du väl slå av AA.

OMG ja vill spela!! Får vänta tills imorrn innan ja kan hämta ut mitt..

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
grafiken är rätt så grym i nivå med coh, men tyckte inte om gameplayen.

har varit osäker på detta ganska länge, men säg inte att detta spel använder speedtree!? för speedtree suger (se oblivion för mer info)

´

Varför suger SpeedTree, och varför nämner du just Oblivion? Jag tycker nämligen gräset/träden i Oblivion är underbar och slår tex grönskan i Gothic 3, som också använder SpeedTree.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel, Riktigt snyggt!
Synd bara att det är så sjukt prestandakrävande. Hoppas det kommer en fix eller nått som fixar fps:en lite...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Imorgon smäller det

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

dyker det inte upp imorgon så smäller jag av... jag BEHÖVER WiC

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Men det verkar ju som nvidia har klantat sönder sig med drivrutinerna igen.
Du kan lira i 5 min med dom nyaste sedan dör grafiken (ljudet funkar), så tabbar spelet ner och windows säger att nån nvidia drivurin har slutat funka.
Sen blir skärmen svart och så säger den samma sak igen sedan blir det blåskärm.
Har en q6600 4 gig ram och et 8800gtx. Rätt besviken för storyn har fängslat mig.
Har alla inställningar på max.

Nån som har nån lösning till detta? Det vore mycket uppskattat.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Grymt spel verkligen, kräver en rejäl dator dock ^^. Kan spela på High (har inte vågat mig på very high än) 1680x1050 men då med textures på medium och 2xAA. Får då runt 25-60fps.

Detta @ E6750, 2 gig ram och 8800GTS 320mb.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
´

Varför suger SpeedTree, och varför nämner du just Oblivion? Jag tycker nämligen gräset/träden i Oblivion är underbar och slår tex grönskan i Gothic 3, som också använder SpeedTree.

ja G3 och TES4:O använder i princip samma grafikmotor... därför är det rätt så intetsägande att jämföra de båda två. far cry fuskar inte med vegetationen, och inte crysis heller. speedtree är ju billboards som är alignade med kameran vilket ser löjligt ut på nära håll.

Permalänk
Medlem

Har ett jobbigt problem, när datorn är nystartad så startar spelet hur fint som hälst, men har jag inte spelat ett tag och ska starta det igen så står det
"En obligatorisk säkerhetsmodul kan inte startas (5024).

Se http://www.securom.com/message.asp?m=module&c=5024&l=sw för mer information" vad i hel*vete ?

Jag har originalskiva ! nu blir jag lite besviken! Någon som har någon aning ?
Mvh

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Ser fläskigt ut... Men man kan väl välja sida i konflikten hoppas jag?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

självklart sid
sitter nu och funderar på att beställa collectors

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
självklart sid
sitter nu och funderar på att beställa collectors

Skönt att höra, läste någonstans att man bara kunde spela som USA.
Avskyr när tillverkarna bestämmer sida åt mig.

Men då blir det nog ett köp detta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Man kan bara spela som USA i singleplayer.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Man kan bara spela som USA i singleplayer.

Tack för varningen, läste precis samma sak i DN:s recension.

Då blev det inget köp trots allt... Tillbaka till gamla Dune 2 där man åtminstone fick välja sida.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Tack för varningen, läste precis samma sak i DN:s recension.

Då blev det inget köp trots allt... Tillbaka till gamla Dune 2 där man åtminstone fick välja sida.

Höjden av att vara fjantig och dum? I think so

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Höjden av att vara fjantig och dum? I think so

Ursäkta? Jag vet inte riktigt vad jag gjort dig, men jag skulle uppskatta att slippa bli förolämpad här på forumet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

SID 6.7 ville väl spela ryss. Men är spelet bra så tycker jag inte det är något hinder att man inte kan spela båda sidorna i kampanjen. Ett favoritspel som t.ex. CoH är likadant, där kan man inte spela tysk. Fast nu i CoH: Opposing Fronts så är det 2 kampanjer en för varje sida. Så kanske blir så i en eventuell expansion till WiC då.

Permalänk
Medlem

Ja tyvärr kanske singel player är som sakt bara us and aa. Some gäller.

Men sid, låt dig inte blir skrämd över det, multiplayern är det absolut bästa med wic. Spen är jäkligt bra "så långt jag kommit" men multin är det jag köpte spelet för. Singeln var mest än bonus om jag ska vara riktigt ärlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
Ja tyvärr kanske singel player är som sakt bara us and aa. Some gäller.

Men sid, låt dig inte blir skrämd över det, multiplayern är det absolut bästa med wic. Spen är jäkligt bra "så långt jag kommit" men multin är det jag köpte spelet för. Singeln var mest än bonus om jag ska vara riktigt ärlig.

Möjligt, men jag brukar aldrig lira multiplayer i RTS spel, jag brukar enbart lira kampanjen och skirmish när det finns, och därför uppskattar jag när man kan spela med samtliga stridande parter, det blir bättre hållbarhet då.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRA SPEL!

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Möjligt, men jag brukar aldrig lira multiplayer i RTS spel, jag brukar enbart lira kampanjen och skirmish när det finns, och därför uppskattar jag när man kan spela med samtliga stridande parter, det blir bättre hållbarhet då.

Samma här, aldrig riktigt bryt mig om rts online. För segt o för samma jämt. Det här kan inte jämföras. Gör det lätt för dig, dra ner demot o testa det online =).

Ge det några omgångar

Permalänk

Damp ner i brevlådan idag från discshop.se. Mitt första fullprisspel på flera år. Man fick med ett headset i collectors editon. Det var en trevlig överraskning. Tyvärr så var det inget fodral till de två skivorna man fick extra.

Permalänk
Medlem

Jag håller med SID 6.7, ogillar att man kan bara spela en sida av en konflikt (även i COD). I Command And Conquer spelen så kan man ju spela på den "onda" sidan (beror ju naturligtviss på sin egen synvinkel).

Men som alla vet så är det segrarna som skriver historien och man kan ju anta att om SSSR hade vunnit det kalla kriget så hade man troligtviss inte kunnat spela som USA i WIC.

Jaja, fick hem spelet nu i brevlådan från Discshop och nu får vi se om singleplayer kampanjen är en ända stor amerikansk flagg viftar fest.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel!!! Årets spel, helt klart.

Permalänk
Medlem

har problem med instalationen i vista? fler som stöter på problem som att inte kunna spela med dx 10 osv?

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.