Permalänk
Medlem

nån som har Vh1?

Ganska meningslös fråga...
Har viasat här hemma och gillar kanalen vh1 mycket.
Men tyvärr sänder nickelodeon barnprogram hela dagen, bara på kvällen som vh1 kommer igång.
Finns det nåt sätt att slippa se det under dagen?
Vet andra som har samma kanal, dock annat abonemang som slipper se de tecknade under dan.
Ide?

Permalänk
Medlem

När jag skaffade Boxer fanns VH1, men sen sände den bara på kvällar eller helger eller hur det nu var. Håller med om att det är en riktigt bra musik-kanal. Hur det ser ut numera vet jag inte, då jag gav bort boxen och abonnemanget till min bror.

Mvh Magnus

Visa signatur

Asus P5Q Pro - Core2 Duo E8400 3ghz - Kingston 2gb 667mhz DDR2 - Asus 8600GT 512mb - 400gb WD + 1,5tb WD Elements - 22" Samsung Syncmaster - Win7. | Dell Dimension 8400: P4 3,4ghz - 2gb - ATI X300 - 150gb WD - 32" Samsung TV - Win7. | FujitsuSiemens Lifebook S7010D: Centrino 1,7ghz - 1gb - 80gb WD - Win7/Ubuntu. | 3 x Dell Poweredge 2300: 2 X PII400mhz - 512mb - 4 x 36,6gb SCSI PERC.

Permalänk
Medlem

Enligt Viasat's hemsida så sänds VH1 bara från 18.00 till 06.00 i alla deras abonnemang.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Avstängd

Jag har Canal Digital och vh1 sänder Heeeeeeela dagen (Tyvärr - mtv är fan myyyycket bättre)

Permalänk
Medlem

Jag tror VH1 sänder hela dagen för mig med, har Com hem's digital TV.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Jag har Canal Digital och vh1 sänder Heeeeeeela dagen (Tyvärr - mtv är fan myyyycket bättre)

Jag gillar inte mtv, bara en massa hiphop och r'n'b
Tacka vet jag mtv2, om man bortser från reklamen >_<

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Jag har Canal Digital och vh1 sänder Heeeeeeela dagen (Tyvärr - mtv är fan myyyycket bättre)

är du trasig eller? mtv var bra på 80-talet, nu är det ett skämt.

mtv2 och vh1 är okej även om det är rejält med skit även på de kanalerna.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Har vh1 som sänder 24/7. Har prabol med Viasat gold och Cannal digital Gold eller vad det nu heter. Båda dom största i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Jag har Canal Digital och vh1 sänder Heeeeeeela dagen (Tyvärr - mtv är fan myyyycket bättre)

MTV var en musikkanal en gång i tiden, då dom spelade nästan bara musik. Nu är det ju 99% skitprogram och 1% musik.

The Voice är den bästa kanalen för musik just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
The Voice är den bästa kanalen för musik just nu.

Helt klart.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Är jag väldigt efter nu eller, men...mtv2?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
MTV var en musikkanal en gång i tiden, då dom spelade nästan bara musik. Nu är det ju 99% skitprogram och 1% musik.

The Voice är den bästa kanalen för musik just nu.

Mtv spelar musik mellan 06.00 till typ 15-16 sedan är det program till typ 23-00 sedan musik igen...

Duger för mig då jag gärna har ett liv på dagen också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Mtv spelar musik mellan 06.00 till typ 15-16 sedan är det program till typ 23-00 sedan musik igen...

Duger för mig då jag gärna har ett liv på dagen också...

The Voice spelar musik 22 Timmar om dygnet. MTV kommer aldrig att kunna slå det.

Permalänk
Medlem

Alla musikkanaler suger hårt. Finns ingen mening att sitta framför tven o lyssna på musik. Sen spelar de bara mainstream musik och aldrig den musiken man är sugen på just då.

Permalänk

City (tror den bara heter så, uttalas "Citi") har jag sett hos min faster, hon har Canal Digital. Det är en bulgarisk kanal som är gratis om jag inte fått det helt fel, självfallet är den mesta musiken västerländsk men lite inhemska låtar hade de också.
Det var den musikvideokanalen jag fastnade för i alla fall, hemma har jag bara MTV (1) och ZTV. MTV är ju fan helt värdelös, visar de nåt annat än reklam? ZTV lite mindre dåliga men knappast bra.

Har ni med Viasat den också eller?
Nån som får in belgiska/holländska TMF btw? Antar att det inte går med de svenska leverantörerna men skadar ju inte att fråga.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Är jag väldigt efter nu eller, men...mtv2?

Där finns 3 MTV. Sen är där med olika språk ochså, dom sänder oftast olika.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
City (tror den bara heter så, uttalas "Citi") har jag sett hos min faster, hon har Canal Digital. Det är en bulgarisk kanal som är gratis om jag inte fått det helt fel, självfallet är den mesta musiken västerländsk men lite inhemska låtar hade de också.
Det var den musikvideokanalen jag fastnade för i alla fall, hemma har jag bara MTV (1) och ZTV. MTV är ju fan helt värdelös, visar de nåt annat än reklam? ZTV lite mindre dåliga men knappast bra.

Har ni med Viasat den också eller?
Nån som får in belgiska/holländska TMF btw? Antar att det inte går med de svenska leverantörerna men skadar ju inte att fråga.

City TV lyssnar jag också på regelbundet riktigt bra musikkanal...
The Voice tittar jag nog bara på Fredag/Lördag när dom kör sin "The voice in the mix"

TMF ligger på satteliten Astra men är krypterad i Seca2 & Irdeto2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Alla musikkanaler suger hårt. Finns ingen mening att sitta framför tven o lyssna på musik. Sen spelar de bara mainstream musik och aldrig den musiken man är sugen på just då.

Jag brukar spela in MusikVideos i hög upplösning, därför är The Voice bäst för min del för man behöver bara slå på kanalen så spelar de förmodligen en bra låt.

Permalänk
Medlem

The Voice är bara mainstream och Hiphop/R'n'B dynget runt. Palla.

Permalänk
Medlem

Är det en europeisk kanal man kan få in här? Har amerikanarna en egen?
Jag kollar dagligen i tablån (har ej kanalen)
"I love the 80s" Har den serien gått nångång "här"?

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

VH1 fanns på Boxer förut, men har nu slocknat..

Visa signatur

Ge oss tillbaka det ni tog från oss, ÖÄ
Edit: Ja, nu vare tillbaka. Vilken lycka!

Permalänk
Medlem

VH1>TheVoiceInTheMix>MTV

Riktigt duktig dj som mixat på the voice, dock väljer han dåliga låtar (nästan bara mainstream hiphop och RnB) ´. Rent DJ tekniskt är han bra

F.ö. så är ju Vh1 bäst

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD