Permalänk

Bra Low Profile kort?

Är på jakt efter ett bra pci-e kort som är low profile och som har möjlighet till low profile bracket. Köpte i somras denna dator: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010107701

Var vid köpet fullt medveten om datorns begränsningar vad gäller spel, men fick ett bra pris och slog till med planen att sätta i ett grafikkort. Sagt och gjort...köpte mig ett GF 8400 GS som jag satte i igår och blev ganska besviken. Visst...det är ett budgetkort och inte ämnat för spel egentligen, men jag trodde nog att det skulle prestera lite bättre än vad det gjorde. Det funkar absolut att köra exempelvis BF2 på 1024x768 om man drar ner inställningarna på spelet i övrigt, men det ser f-n inte kul ut. Ska kanske lägga till att jag inte har datorn i första hand till spel, men det skulle vara kul att kunna spela nyare spel på åtminstone medelinställningar.

Har sett att MSI har följande LP kort i Geforce familjen:

7600GS
8500GT
8600GT

Kan nåt av dem vara ett alternativ? F.n lutar det mest åt 7600GS, men jag har för dålig koll och frågar därför efter råd.

Radeon-kort är också av intresse om det finns bra kandidater.

Tacksam för hjälp!

//P

Uppdaterat:
har kört lite mer BF2 för att testa lite olika inställningar och faktum är att jag nog tillsvidare nöjer mig med detta kortet iaf. Hittade en mix av low och medium inställningar som tillsammans med 1024x768 såg helt ok ut. Som ni förstår är jag ingen hardcore gamer...haha.

Får väl ta en ny funderare när jag är sugen på att spela nåt som är mer krävande än BF2 och om utbudet på low profile kort är desamma då så blir det nog ett 7600 GS. Vad jag lyckats läsa mig till är det nog det bästa alternativet f.n. Rätta mig gärna om jag har fel...