Permalänk

Trasig Tuniq Tower skruv..

Jaha.. Då har man varit dum igen då.. Skulle byta kylpasta på min Tuniq Tower och kom inte riktigt åt en av skruvarna, den låg för nära nordryggans kylare helt enkelt... Ahh tång tänker jag, SMART! Kanske om man tittar på vad man gör, men inte om det är ngt intresant på TV samtidigt.. Så jag trog för hårt och popp så hade skruven inget huvud längre.. Nu är det så att jag har kommit på hur man kan lag den med plastic padding, eller hur det nu stavas, metal.. Som alltså är väldigt likt metall.. Nu är det tyvärr så att jag skulle ju ta med mej en av skruvarna för att visa för webhallen, fråga inte varför, dum idé. Den har jag såklart tappat, altså har jag nu bara två hela skruvar och en halv. Är det ngn som har en idé på hur man kan göra en skruv? Funtade på hur man skulle kunna göra en fungerande skruv, kanske med en gängstång? Kanske ngn som har en Tuniq Tower till en AMD och inte behövet intel skrvarna mer?! ^^ Skämt o sido.. Börjar bli lite frustrerad över att inte ha ngn dator!

Permalänk
Medlem

Testa att maila tillverkarn, kan gå

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

tar inte det typ dem månader då?!

Permalänk

Jag tycker att de ska kunna sälja skruvarna löst ifall man råkar knäcka nån av dem.

Vad tycker ni?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Köppte du den på webhallen så testa att gå tillbaka med hela kylaren inkl. skruvarna och reklamera det. Brukar inte vara några problem. Webhallen har grym service.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

tyvärr var det ju komplett.. palla skicka hit och dt.. men nu verkar det som jag kan få en ny skruv svarvad.. skulle ju var skönast igentligen..

Permalänk
Medlem

Det borde väl finnas skruvar som passar på närmaste järnhandel?

Visa signatur

Core 2 Duo E8500 @ 3.8GHz | Gigabyte EP45-DS3 | XFX 8800GT 512MB | Corsair XMS2 2x2GB | 1210 GB HDD | Antec P182 + Corsair HX520 | Viewsonic VX2025WM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmo
Det borde väl finnas skruvar som passar på närmaste järnhandel?

Tvivlar fakrist på det, men det är ju möjligt..

Permalänk

Hörde om en snubbe som mailade noctua i österrike och han fick nån del till sin kylare skickad inom några dagar så jag tror inte det tar flera månader.

Nu var det ifs Österrike och Noctua men det borde inte vara stor skillnad med Sunbeam ( tillverkar Tuniq tower )

Permalänk
Medlem

Hej.

Är det s775 du har? Eller, du har nog det.

Skitsamma, leta reda på en m3 skruv, jag tror att det är den storleken.

Sen letar du reda på små fjädrar och en bricka.

Vips så har du en skruv som funkar lite pilligt att få dit men det funkar..

(du sätter alltså på fjädern på skruven och brickan längst ner och skruvar fast som vanligt.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Köppte du den på webhallen så testa att gå tillbaka med hela kylaren inkl. skruvarna och reklamera det. Brukar inte vara några problem. Webhallen har grym service.

finns nog inte många oavsett butik som tar tillbaka en kylare som någon själv förstört delar av fästanordningen till.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
Hej.

Är det s775 du har? Eller, du har nog det.

Skitsamma, leta reda på en m3 skruv, jag tror att det är den storleken.

Sen letar du reda på små fjädrar och en bricka.

Vips så har du en skruv som funkar lite pilligt att få dit men det funkar..

(du sätter alltså på fjädern på skruven och brickan längst ner och skruvar fast som vanligt.)

M3 säger du? jag funtade på att köpa en gängstav oc sen kapa rätt längd... men det kanske finns färdiga i rätt längd, för övrigt har jag kvar fjädern så detska väll gåbra..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
finns nog inte många oavsett butik som tar tillbaka en kylare som någon själv förstört delar av fästanordningen till.

nej, det säger sej lite själv tycker jag..tänkte klaga på porduktions fel.. säga att det bara poppa loss finns inga direkta märken på den..

(Sorry för alla särskrivningar, gillar inte laptop)

Permalänk
Medlem

Ähh, man går till en liten butik (typ levitech odengatan 36 där jag jobbar) och frågar om dom har nåra löst liggandes. Har dom (vi/jag) inte det så ringer man bara sin leverantör och hör efter. En skinande ny skruv borde i så fall komma på nåra dagar

Skicka ett meddelande om du vill att jag ska kika runt efter det.

Visa signatur

E6600 @ 3,3 Ghz, Asus P5W DH Deluxe, 2GB Patriot 800Mhz CL4, X1900XT, 2x250 GB, Cooltek 600W, P182, Fläktkylt

Vaio T5500, 2GB 667Mhz, 120GB, GeForce Go7400

Permalänk

jag tog åt mej det som ivy sa och inhandlade idag fyra m3 skruv med brickor.. och ja.. de funkar ju, men tar typ 20 minuter extra att byta pasta nu men det går..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
jag tog åt mej det som ivy sa och inhandlade idag fyra m3 skruv med brickor.. och ja.. de funkar ju, men tar typ 20 minuter extra att byta pasta nu men det går..

Håller du på och byter kylpasta stup ett då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Håller du på och byter kylpasta stup ett då?

Mja.. Har inte riktigt kommit fram till vad som är bäst än faktist ^^