Permalänk
Medlem

Jag spelar BF2 med P4 3ghz, 1gb minne och ett 7300LE. Det går att spela helt utan lagg dock med all grafik på Low och siktavstånd på max. Anser ändå att spelet är snyggt och helt okej för ögonen att spela.

Permalänk
Medlem

Har inte lirat på länge nu men gillade BF2 ganska hårt senast. Spelas det mycket online fortfarande?
Hur mycket snyggare är det nyare BF spelet grafikmässigt? Spelas det mycket där? Allså många online..
mvh Cyn

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynic
Har inte lirat på länge nu men gillade BF2 ganska hårt senast. Spelas det mycket online fortfarande?
Hur mycket snyggare är det nyare BF spelet grafikmässigt? Spelas det mycket där? Allså många online..
mvh Cyn

Har heller inte spelat det på ett tag, laddade dock hem ett mod till bf2, POE och spelat det några dagar nu. http://www.pointofexistence.com/ Kanonkul mod, kan bara rekomendera.

Permalänk
Medlem

Ingen som lirar Project Reality?

Riktigt skoj när man kommer in i det.

Framförallt så är det riktigt seriösa snubbar som lirar det på Thors-Brigade servern.

Vi borde dra ihop en Squad någon kväll och lira.
Men läs manualen innan ni lirar det

Permalänk
Medlem

Hej!!

Någon som vet om man borde köra bf2 på 1 core eller kan man köra det normalt på alla 4 kärnor ?

Har en quad core.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Hej!!

Någon som vet om man borde köra bf2 på 1 core eller kan man köra det normalt på alla 4 kärnor ?

Har en quad core.

1 core. Du märker att det ej är spelbart om du kör på alla 4.

Permalänk
Medlem

Fungerar det verkligen så? Jag har inte ändrat något alls med min dual-core, båda kärnorna är ikryssade på processen... Däremot så är det väl så att spelet inte utnyttjar mer än en kärna?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Fungerar det verkligen så? Jag har inte ändrat något alls med min dual-core, båda kärnorna är ikryssade på processen... Däremot så är det väl så att spelet inte utnyttjar mer än en kärna?

Japp... den är inte uppdelat. Oset kanske körs på ena och resten på andra.
För dom flesta så krashar spelet om man inte talar om att den får bara använda en kärna.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Key... I så fall har både jag, min pappa och alla mina kompisar som kör Dual-Core en väldig tur, ingen har talat om att BF2 enbart ska köras på en kärna

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tja.

Jag hade tänkt köpa bf2, men bara det ursprungliga versionen isf, inga expansions. Jag undrar om der är många som spelar online på detta?
Eller måste jag köpa alla expansions för att det ska vara kul?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gutttta
Tja.

Jag hade tänkt köpa bf2, men bara det ursprungliga versionen isf, inga expansions. Jag undrar om der är många som spelar online på detta?
Eller måste jag köpa alla expansions för att det ska vara kul?

Det är fortfarande ett populärt och roligt spel, så det är inte mycket att fundera på

Den enda expansionen som är intressant (i mitt tycke) är Special Forces. Med den expansionen får du även en dubbel uppsättning vapen till när du spelar grundspelet. (Fultipset är att be en kompis med SF spela 30 minuter på ditt konto för samma fördelar...)

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Fultipset är att gå in på en SF server med ditt konto i ungefär 2 minuter, det räcker...

För övrigt är det flest människor som spelar originalspelet, och de upplåsta vapnen är bara skit i vilket fall, förutom G36E som är ett jävla fuskvapen som jag vägrar använda p.g.a. moraliska spärrar

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Så om en kompis med SF spelar på mitt konto, får jag alla saker som ingår i SF då på mitt vanliga konto?lr ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Ingen som lirar Project Reality?

Riktigt skoj när man kommer in i det.

Framförallt så är det riktigt seriösa snubbar som lirar det på Thors-Brigade servern.

Vi borde dra ihop en Squad någon kväll och lira.
Men läs manualen innan ni lirar det

jag blir utslängd efter 10 minuter varje gång jag försöker lira PR. Surt som fan. Har kollat dera forum och det är en del som har samma problem men ingen lösning verkar finnas. Så jag avinstallerade modden.

Körde lite Desert Conflict innan med men nu när jag installerade får jag "unmodified content" varje gång jag ska joina en server. Helsjukt.

Förut funkade båda moddarna felfritt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nej, du får inte alla grejerna, men däremot får du möjlighet att låsa upp vapen som du måste ha spelat SF för att få... Du får inga banor eller liknande...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Ok ok, tack för upplysningen!

En annan fråga, nu har jag köpt spelet, det funkar att spela och så.

Men när jag letar servrar så hittar jag max 70 st, då har jag alla rutor urbockade. När jag har de nödvändiga bockade så hittar jag typ 20 servrar, varför?? :S

Permalänk
Medlem

har du patchat spelet till den senaste versionen, 1.41?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Aa, jag tror det iaf. Jag´har ju laddat ner den och sedan installerat den genom att klicka på den. Måste man kopiera in den nånstans eller så?

Permalänk
Medlem

Nej, det ska du inte behöva... Då kan det vara så att din brandvägg blockar portar eller så..?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har norton, hur kollar man det?

Permalänk
Medlem

Det tror jag någon annan får svara på... Alt. sök på google...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Okej, men du vet inte om det finns någon annan möjlig anledning till att jag inte hittar så många servrar? Det kan tilläggas att jag har samma problem på cs, kan ju vara något med brandväggen isf...

Men det finns väl en brandvägg i routern också, hur kommer man åt den? Och sen skulle jag gärna vilja veta VILKEN/VILKA port/portar är det jag ska ändra?

Permalänk
Medlem

Kolla på EA's BF2 forum vilka portar du ska öppna i brandväggen i routern. Det är ganska många. Och det är troligast att det är just routerns brandvägg som gör att du inte får full kontakt.
Hur man gör för att öppna portarna är lite olika beroende på vilken router det är. Enklast är att du kollar i manualen till routern.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Det var portarna i routern som var problemet, nu hittar jag massa servrar:D:D

Fan vad glad jag är ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Fultipset är att gå in på en SF server med ditt konto i ungefär 2 minuter, det räcker...

För övrigt är det flest människor som spelar originalspelet, och de upplåsta vapnen är bara skit i vilket fall, förutom G36E som är ett jävla fuskvapen som jag vägrar använda p.g.a. moraliska spärrar

spela SF istället då där är det mest orginal vapen som gäller!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Haha, ja, för där är dom jävla fuskvapnen standard istället

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Varenda gång jag försöker spela för jag "Service abnormality" av punkbuster.
Har googlat,uppdaterat bf2 och punkbuster.

Har installerat om det tre ggr.

Någon som kan hjälpa?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Varenda gång jag försöker spela för jag "Service abnormality" av punkbuster.
Har googlat,uppdaterat bf2 och punkbuster.

Har installerat om det tre ggr.

Någon som kan hjälpa?

testa stäng av ditt virusprogram eller brandvägg (testa med virus först)

Permalänk

Här om dagen råkade jag ut för något konstigt. Jag kunde varken springa eller hoppa. Jag kunde endast gå i slowmotion. Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
testa stäng av ditt virusprogram eller brandvägg (testa med virus först)

Fungerade inte tyvärr. =/

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.