Ultramon det enda som gäller för dual monitors?

Permalänk

Ultramon det enda som gäller för dual monitors?

Jag bara undrade om programet ultramon är det enda som finns?

Det är så att jag skulle vilja ha att start menyn är på monitor 1 och klockan på slutet av monitor 2 så det blir en enda lång taskbar.

Ultramon har inte denna featuren än men dom kommer att lägga till den senare.

Permalänk
Medlem

Det stöds väl av nvidias drivrutiner att man sträcker ut skrivbordet över 2st skärmar. så kör vi på vissa datorer här på jobbet.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Jag körde något gratisprogram tidigare men har glömt bort vad det hette.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Det stöds väl av nvidias drivrutiner att man sträcker ut skrivbordet över 2st skärmar. så kör vi på vissa datorer här på jobbet.

Jepp jag har hört att nvidia har support för det I win XP. Men nvidia för vista har ej någon sådan funktion

Permalänk
Medlem

Jag har dubbla skärmar
Har inget specielt program för att detta ska funka bara drivrutinerna till mitt grafik kort (7900gtx sli).

dock kör jag XP
Vänta me vista tills de börjar flyta på bättre imo.
Har många som whinar om varför funkar det inte men för dig funkar det
wähhhhhhhhhhh wähhhhhhhhhhh

wäh

Visa signatur

Anima67

Permalänk

Jag bara hoppas denna featuren kommer till på något sätt. Om det är ett program vid sidan om eller nvidias egna det spelar ingen roll men man vill ju ha en enda lång taskbar precis som jag skrev längst upp

Permalänk
Medlem

vem vil ha en taskbar i huvudtaget? (använder objectdock)

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

För att jag vill veta vad jag har igång osv kanske

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaveZtream
För att jag vill veta vad jag har igång osv kanske

Om du använder Ultramon så kan du ställa in så att du har en taskbar på varje skärm.
Med mina tre skärmar, så ser jag på varje skärm vad för program som är igång.
Vet inte om det går att fixa så att du får klocka på varje? Jag har endast på monitor 1, dvs huvudmonitorn.

Visa signatur

Dell 31,5" 4K på photoshop maskinen, 950 Pro systemdisk, 950 Pro scratchdisk, 2x8tb, 2x2tb, 2x500gb
1st Dell 30" + 2st Dell 20" på surfmaskinen, ocz systemdisk, 2x2tb
Origen chassie till HTPC:n med ocz systemdisk, 3x2tb
Synology NAS 1817+, Synology NAS 1813+, Synology NAS 1813+, IBM SAN, 24x300gb SAS 15K
Infinity fantast och nästan lika glad i Audio Research

Permalänk

Jepp det vet jag. Och nej det går ej att ha klockan på skärm två den featuren finns inte i programet än men det finns på deras lista, utvecklarna av programet altså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaveZtream
Jepp det vet jag. Och nej det går ej att ha klockan på skärm två den featuren finns inte i programet än men det finns på deras lista, utvecklarna av programet altså.

det löste jag med samurize. byggde en custom clockconfig som jag kör istället för klockan, sen la jag ut samma config på monitor 2 i hörnet.
enda problemet var att tasksen på den baren kunde hamna under klockan då man inte kan docka samurize på en taskbar tillagd av ultramon. men prova dig fram lite, så hittar du nog ett acceptabelt alternativ.

Visa signatur

Legitimerad stofil