Permalänk
Medlem

GeForce 6800 reservdelar

Tjenare!
Har ett geforce 6800 (leadtek winfast) som har gett upp totalt så jag undrar om det är nån som vet vart man kan få tag på en ny originalfläkt nånstans?

Kan förmodligen inte använda någon annan slags kylningen på gkortet eftersom det sitter i en barebone xpc, är precis så att originalkylningen får plats!

Permalänk

Som vanligt har jag inte så mkt vettigt att komma med. Jag tror att det blir svårt att få tag en någon "ny" orginalkylning, det skulle nog vara om någon här i forumet har någon liggandes hemma som har blivit utbytt t ex. Har kikat runt lite lätt och hittade ingen annan kylare som motsvarar storleken som orginalet.

lycka till

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem

Har försökt mäta lite nu hur mkt plats det finns och det blir ungefär 20 mm från kretskortet och till chassit för man tar väl bort kylplattan om man byter till annan sorts kylning?

Permalänk

jag har en orginal kylning kvar från ett gainward geforce 6800LE om du har ngt intresse

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk
Medlem

En rund Zalman borde funka. Lär även vara bättre än LeadTeks original koppar kylare.

Permalänk

Jag har ett 6800le som ger artifakter och ligger nu bara o skräpar. Ett leadtek winfast.
Äru intresserad så kan du säker få köpa kortet och pilla lös fläkten och sätta det på ditt kort.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

LE och GT kortet har vad jag förstått inte samma kylning även om det ser så ut eller nja, kolla man mer nogrant ser man att det inte är samma.

Skillnaden syns när man ser korten från sidan.