Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Kan inte låta bli att slänga in en bil-jämförelse.

Läste igenom tråden av ren nyfikenhet och egentligen är det ju skrämmande. Jag menar för det första ska saker och ting fungera som det är tänkt, kan man inte garantera det så får man helt enkelt lägga utvecklingskostnad så att den gör det. För det andra så ska företag som livnär sig på att reparera saker se till att ha en minimal felmarginal, det är det man tjänar pengar på. Slit och släng samhället börjar visa sig oerhört ohållbart.

Ja tillbaka till bilen. Tänk dig själv om du lämnar in din bil, och informerar återförsäljaren om att ibland så startar den inte. Det tar fem veckor för bilen ska skickas till en specialverkstad någonstans. Du får tillbaka bilen och när du ska köra därifrån så startar den inte. Verkstaden har då bytt framrutan, uppdaterat databoxen och konstaterat att det finns en fuktskada i sätena bak så nästa gång blir det jävlar mig inte reparation!

Tjing!

haha rolig jämförelse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
- Där anser jag snarare att Anovo gjorde en vänlig hand. Det de skulle gjort om de följt reglerna är att direkt returnera den utan åtgärd med samma fel. Normalt räcker en rengöring och telefonen kan hålla dess "livslängd" ut och de gjorde alltså ett försök i detta fall och troligen fick de inte en krona betalt för detta arbete? Att lämna garanti på fuktskador är omöjligt. Skulle bli alldeles för dyrt. Och försäkringsbolagen skulle inte kunna kränga försäkringar i samma skala

På vilket sätt då? Det enda vi fick var en kund som givetvis ville ha en reparation till när den krånglade precis likadant som innan reparationen. Dessutom är det ju inte helt lätt att försvara att garantin inte gäller fuktskador när kunden precis fått en service trots detta. Bara att leende lämna ut en ny telefon...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Mår illa av att tänka på Anovo. Jobbar själv som ÅF och Anovo är alltid en pina att hållas med. Hade ett fall nyss när en kund skickade in en S500i där Anovo bytte displayen, bara det att dom hade lyckats repa den nya displayen som dom hade monterat. Well Done!

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
På vilket sätt då? Det enda vi fick var en kund som givetvis ville ha en reparation till när den krånglade precis likadant som innan reparationen. Dessutom är det ju inte helt lätt att försvara att garantin inte gäller fuktskador när kunden precis fått en service trots detta. Bara att leende lämna ut en ny telefon...

Knepig situation det där, jäkla sits att hamna i, men det verkade som att du skötte det snyggt.

Permalänk
Medlem

Jag hade en gång en Nokia N70 som jag skickade in för det tjöt om displayen när den var tänd. Inget litet tjut, utan det tjöt rejält. Efter 3 veckor kommer telefonen tillbaka och felet kvarstår. Det enda som dom hade gjort var att de hade uppdaterat mjukvaran.

Nu har jag en Nokia N95 inskickad sen en månad tillbaka och jag har fortfarande inte fått tillbaka den. Enligt Anovo har dom skickat den till Tjeckien för reperation. Man blir ju smått orolig när man läser den här tråden. Jag räknar med att den inte kommer fungera när jag får tillbaka den. Ändå så skrev jag ner ett helt A4 papper med de problem jag upplevt och la ner det i kartongen när jag skickade in telefonen.

Fungerar den inte är det synd, men inte bryr jag mig speciellt mycket då jag köpt en P1a istället som passar mig betydligt bättre.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Jag hade en gång en Nokia N70 som jag skickade in för det tjöt om displayen när den var tänd. Inget litet tjut, utan det tjöt rejält. Efter 3 veckor kommer telefonen tillbaka och felet kvarstår. Det enda som dom hade gjort var att de hade uppdaterat mjukvaran.

Nu har jag en Nokia N95 inskickad sen en månad tillbaka och jag har fortfarande inte fått tillbaka den. Enligt Anovo har dom skickat den till Tjeckien för reperation. Man blir ju smått orolig när man läser den här tråden. Jag räknar med att den inte kommer fungera när jag får tillbaka den. Ändå så skrev jag ner ett helt A4 papper med de problem jag upplevt och la ner det i kartongen när jag skickade in telefonen.

Fungerar den inte är det synd, men inte bryr jag mig speciellt mycket då jag köpt en P1a istället som passar mig betydligt bättre.

hur passar dig P1a bättre?

hoppas de löser sej med n95an

Permalänk
Medlem

P1an har för det första touch-skärm vilket gör den betydligt smidigare och skönare att använda. E-posthanteringen är smartare och bättre upplagd. Man kan ha totalt 15 genvägar i standbyläget på skrivbordet, jämfört med N95ans fem.

Telefonen känns mycket robustare och baksidan har en gummi-touch vilket gör att den ligger bra i handen. Hela telefonen känns helt enkelt betydligt mer genomarbetad än N95. Dessutom har den QWERTY-tangentbord samt digitalt tangentbord. Den har mer ram-minne än N95 och den är dessutom aningen rappare än N95. Sen har jusåklart Nokia N95 många fördelar som inte P1i har, exempelvis så har inte P1 en suck mot N95 vad gäller bildgalleri, kamera och för att inte tala om inbyggd GPS.

Generellt så är det en smaksak såklart vad man föredrar. Det går inte riktigt att jämföra dessa telefoner. Men P1i passar mig betydligt bättre.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Enda grejen med P1:an är att den startar sjukt långsamt! Men den har grym kvalitetskänsla, jag blir sugen på att byta ut min N73

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle

skickat den till tjeckien? de lär ju göra världens förlust på det, borde det inte vara billigare att byta allt innehåll i den då

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Usch har en telefon inne på reparation just nu och trådar som denna gör en ju inte glad direkt... Om just Anovo är så hemska då hur kommer det sig att ÅF inte slutar använda sig av dem, borde ju finnas mer seriösa konkurrenter? Om inte kanske man borde starta en firma
Telefonen var inne innan, fick displayen utbytt, kostade 800 spänn. Några veckor efter jag fått tillbaka den blev plötsligt alla färger konstiga och text hamnade på flera ställen på skärmen. Känns som något som kan bli jobbigt för dem att fixa :/ Får se hur det går.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brigante
Mår illa av att tänka på Anovo. Jobbar själv som ÅF och Anovo är alltid en pina att hållas med. Hade ett fall nyss när en kund skickade in en S500i där Anovo bytte displayen, bara det att dom hade lyckats repa den nya displayen som dom hade monterat. Well Done!

Säker på att displayen var repad och inte displayglaset?

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Har funderat på k850i men blir ju mer sugen på P1 när alla säger att den har en kvalitetskänsla och det har jag saknat i mina mobiler tidigare

Jag ringer, smsar och fotar ibland med mobilen
mest ringer/smsar

Ibland gps med extern puck

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
skickat den till tjeckien? de lär ju göra världens förlust på det, borde det inte vara billigare att byta allt innehåll i den då

Det är inte anovo som bestämmer det. Nokia bestämmer var sakerna ska lagas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Usch har en telefon inne på reparation just nu och trådar som denna gör en ju inte glad direkt... Om just Anovo är så hemska då hur kommer det sig att ÅF inte slutar använda sig av dem, borde ju finnas mer seriösa konkurrenter?

Skulle gladeligen göra det. Grejen är att Anovo har högsta auktorisation i Sverige så lurarna brukar hamna där för eller senare ändå.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Problemet är egentligen inte Anovo just, utan det är tillverkarna som ger aldeles för låg ersättning per lagad telefon, den är så löjligt låg att en tekniker knappt hinner öpppna telefonen för att det ska vara lönsamt, snart kommer nog alla lurar att skickas ner till typ polen eller nått av de baltiska länderna då arbetskraft är sjukt mycket billigare där. Allt för att spara 5 kr per lur...

Edit: nu säger jag inte att Anovo är klåpare, jag menar, kom igen, omlödning av bga krets, yeh right :P.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Problemet är egentligen inte Anovo just, utan det är tillverkarna som ger aldeles för låg ersättning per lagad telefon, den är så löjligt låg att en tekniker knappt hinner öpppna telefonen för att det ska vara lönsamt, snart kommer nog alla lurar att skickas ner till typ polen eller nått av de baltiska länderna då arbetskraft är sjukt mycket billigare där. Allt för att spara 5 kr per lur...

Edit: nu säger jag inte att Anovo är klåpare, jag menar, kom igen, omlödning av bga krets, yeh right :P.

vissa nokia telefoner skickas ju till danmark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
Säker på att displayen var repad och inte displayglaset?

finns inget displayglas som skyddar displayen på s500,precis som n95.Repar du den så är det bara att byta display.

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka min N95a idag från Anovo. Till min förvåning fick jag den utbytt mot en helt ny. Den finns nu för försäljning på marknaden.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buran
finns inget displayglas som skyddar displayen på s500,precis som n95.Repar du den så är det bara att byta display.

Ahh ok, då är det som på en del av de nyare samsung modellerna där displayglaset sitter klistrat och levereras med displayen.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Det är så att jag har lämnat in min N95 2ggr tidigare för reparation. (kass telefon för övrigt)

Nu har den gått sdönder rejält efter att jag tappade den från skaplig höjd på jobbet.
Lullar in på affären där jag köpte den och allting verkar gå som det ska, tills killen i kassan säger att jag inte har någon försäkring på den telefonen. IMEI numret stämmer inte överens med det som står på försäkringspapperet.
Då har nötterna på anovo skickat ut fel telefon till mig efter senaste servicen.
Självklart går det inte att komma i kontakt med anovo på en lördag.(ringde deras support nummer som kostar 20:-/minut bara för att få lyssna på en röst som säger att jag ska återkomma vardagar mellan 08-17.

Har skickat iväg ett mail till anovo som var på gränsen till hotbrev, får se vad dom har att säga på måndag morgon.

Det här hände mig idag när jag skulle lämna in telefonen.

Permalänk
Inaktiv

Jag skickade in min Nokia 6288 till Anovo för en vecka sedan. Det är något mjukvarufel och dålig batterititid. Kameran startar inte, den är allmänt slö och försöker man spela upp film så startar den om. De började reparera den igår, så något händer iallfall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fugge
Det är så att jag har lämnat in min N95 2ggr tidigare för reparation. (kass telefon för övrigt)

Nu har den gått sdönder rejält efter att jag tappade den från skaplig höjd på jobbet.
Lullar in på affären där jag köpte den och allting verkar gå som det ska, tills killen i kassan säger att jag inte har någon försäkring på den telefonen. IMEI numret stämmer inte överens med det som står på försäkringspapperet.
Då har nötterna på anovo skickat ut fel telefon till mig efter senaste servicen.
Självklart går det inte att komma i kontakt med anovo på en lördag.(ringde deras support nummer som kostar 20:-/minut bara för att få lyssna på en röst som säger att jag ska återkomma vardagar mellan 08-17.

Har skickat iväg ett mail till anovo som var på gränsen till hotbrev, får se vad dom har att säga på måndag morgon.

Det här hände mig idag när jag skulle lämna in telefonen.

Har du försäkring eller garanti? Har du tappat den i backen och hoppas få det på garanti kan du glömma det.

Kan det vara så att du fått din telefon utbytt på senaste servicen? IMEI-nummer är unika och kanske är det så att du har en ny telefon med annat IMEI än det du hade på din förra telefon? Du fick en servicesedel efter förra reparationen där det bör stå att telefonen är utbytt och vilket IMEI-nummer din nya telefon har. Har du slarvat bort det pappret är du rökt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jag har drulleförsäkring som jag tecknade när jag köpte den, står inget på servicepapperet att dom har bytt ut telefonen. Bara bytt högtalare och uppdaterat programvaran.

Permalänk
Medlem

Hade en Nokia 6288 som tömmde SIM-korten, den skickades via en 3-butik till ANOVO. ANOVO bytte till en "ny" 6288.
På denna 6288 så fungerar det inte att starta kameran. Nu har det visat sig att denna "nya" 6288 är i själva verket begagnad och enligt ANOVOs serviceordersida utbytt för den tidigare ägaren.
Så nu skall det bli roligt att gå ned till 3-butiken och röja lite även om inte dom kan hjälpa det.
Jag antar att man inte skall behöva acceptera en "begagnad" telefon om dom byter ut den man lämnat in för lagning!
Framför allt så om dom byter ut en telefon så får la dom se till så att allt fungerar i telefonen!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk

Vad betyder det när det står detta på servicesidan Status: Produkten kommer att bytas ut mot en utbytesenhet som är beställd. ? Betyder det att jag får en ny telefon eller att en en enhet måste byts (te x kameran).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Vad betyder det när det står detta på servicesidan Status: Produkten kommer att bytas ut mot en utbytesenhet som är beställd. ? Betyder det att jag får en ny telefon eller att en en enhet måste byts (te x kameran).

Du får en swap-enhet, en lur som troligtvis är ihopbyggd av flera defekta.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Du får en swap-enhet, en lur som troligtvis är ihopbyggd av flera defekta.

lät ju inte allt för peppande :/ får hoppas på det bästa.

Permalänk
Hedersmedlem

OJ OJ OJ vilken äcklig dag jag hade på jobbet idag, 3 olika kunder hämtade ut sina telefoner som var lagad enligt anovo, alla 3 kommer tillbaka inom 30 min om att det är nya fel på telefonen, 2 av dom hade samsung x650 och när man startar telefonen så bootar den om hela tiden, och självklart hade anovo copy o pastat "test ok" vid service beskrivningen...

ärligt talat, jag fattar inte vad anovo håller på med, är det inhyrda sommar jobbare som har börjat där eller? dom var ju hur bra som helst fram till våren o sedan gick det lika bra som ericssons aktiekurs...

Permalänk
Medlem
Citat:

[i] Problemet är dock som jag sa inledningsvis inte teknikerns i botten utan ersättningen/tiden man kan lägga på en reparation. Och den styr inte tex Anovo över. Pengar är grunden till allt ont [/B]

Med andra ord säger du att man har tagit på sig ett jobb man vet att man inte kan fullföra.....

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med övriga, anovo är totalt värdelösa. Hade stora problem med en p990 i början av året. För att slippa veckolånga serviceärenden köpte jag en anovoförsäkring för 500kr som gällde i två år. Ett av villkoren var just att de skulle ha reparerat telefonen inom en timme.

Displayen pep hyfsat högt så jag lämnade in telefonen redan efter en vecka. Telefonen fungerade i övrigt helt okej bortsett från de klassiska p990-syndromen.

När jag fick tillbaka telefonen såg jag att de hade givit mig en swap-telefon. Ville från början inte ta emot telefonen då min telefon var sprillans ny. Jag menar, vem vet vilka dolda fel som fanns i denna swaptelefon. En swaptelefon är just, precis som Scalp skrev: en lur som troligtvis är ihopbyggd av flera defekta..

Men efter en lång och tröttsam diskussion men en snorunge vid disken skrev jag under pappret. Det slutade med att jag lämnade in denna, redan begagnade swap-telefon två gånger, för betydligt allvarligare fel. Vid det sista besöket hos anovo hade touch-displayen lagt av. Efter den gången gick jag raka vägen till webhallen och hävde köpet - fick pengarna tillbaka.

Så, för er som få er nyinköpta dyrgrip utbytt mot en begagnad, ihopsatt b-telefon a.k.a swap telefon: godtag inte reparationen. Reparationen skall utföras på er nya telefon och inget annat. Kan de inte fixa det ska ni ha en ny telefon.