Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha
Ah fan brukar se dig tror jag, i allafall någon fläskhora(ok det var första gången i mitt liv jag skrek det ordet). Brukar ligga högt på score listan med.

Brukar lira där jag med.. Har f.ö också sett en del fläskhoror där
Jag heter ThePirateNinja

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Antingen spelar man på det viset eller så försöker man hjälpa alla i sitt lag att överleva så länge det går.
Prova att ha två-tre personer vid liv samtidigt. Då blir det rätt snabbt kaotiskt och extremt utmanande.

Kanske är roligare att köra medic i ett riktigt lag än på en public server. Och är väldigt otacksamt att vara medic i min mening. Däremot körde jag medic till att börja med för att lära mig banorna. Hade gärna sett att medic hade mera saker.

Finns både för och nackdelar med att hela alla runt dig. Om alla blir skadade lika mycket är det jättebra, men om du inte fokuserar på en specific person exempelvis en heavy så kommer han inte få den extra hälsan. Men beror väl helt på situationen antar jag.

Permalänk
Medlem

Javisst är det svårare att spela som medic på en server där de flesta springer runt för sig själva, eller alla spelar som engineer och sniper...
Jag testar gärna olika taktiker när jag spelar med de olika klasserna. Att bara hela en person kan ibland löna sig mer, men det kräver att den personen är duktig och samarbetar bra, men det är enligt mig mycket roligare och mer givande att jäkta runt som en galning och hela alla.
Anledningen är väl för att det är så svårt att hitta personer som spelar heavy att bry sig om den medic som gör allt för att få honom att överleva.

Permalänk
Medlem

Skulle inte vi på SweC kunna sätta ihop en egen server? om det är någon som har en bra lina och en server stående skulle det ju vara extremt uppskattat.

En lösenordsskyddad server där alla Sweclockare är välkommna.

Tycker TF2 är minst lika bra som TFC, men måste hålla med alla om att det inte är något spel anpassat för public (vilket iofs är bra) jämfört med t.ex. CS, börjar lessna på alla lonewolves. Men med ett bra team kan det bli jäkligt bra

Det jag uppskattar med spelet är att alla klasser verkar vara så balanserade och behövda, verkar finnas ett counter för allt. Nu vet jag inte hur det är på en mer proserver, men ser inte ut som att något tar över helt. Många Sentrys+demoman är ju rätt odödligt i försvar men det hänger nog mest på att det anfallande lagen man lirar med aldrig sätter upp en teleport och inte får nytt folk tillräckligt snabbt....osv osv.... jag är helt fast som ni märker

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Kommer lätt medverka om det blir nåt..har dessvärre bara 24/1, så ingen hosting för mig.

Permalänk

Medics är verkligen allt i detta spelet, men TF2 är otroligt mycket bättre än TFC. Speciellt beror det nog på att granaterna är borta, men det känns som att alla klasser är mer användbara än i TFC.

Detta är inte lika grötigt som TFC.

Permalänk
Medlem

Så fort pengarna ploppar in på kontot så blir det nog att köpa mig ett orange box, oj oj vad TF2 verkar vara roligt!

Permalänk
Medlem

Alltså jag blir inte klok på hur visa personer får aphöga poäng.

Körde precis på en server nu och jag fick 13 medans en annan fick 60 poäng. o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Brukar vara inne på alla möjliga servers under samma namn som jag heter här. Spy tycker jag är kul att köra men blir så jäkla nervös av att spela som spy. Jag kör mest engineer och kan hålla med om att man blir paranoid ;).. Jag skjuter nu inte alla i mit eget lag. Jag har börjat skjuta i luften runt omkring mig hela tiden. Om man kör banan fort och så drar man ner till väskan direkt och sätter upp prylarna. Sen ett skott i vänster korridor sen ett i högra. Fram och tillbaka

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Jag har kört det en del nu, men jag är inte imponerad. Får små banor och alldeles för många trånga passager i mitt tycke, samt lite väl mkt kaos/aktion för min smak.

Återgår nog till BF2 faktiskt.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

demoman är ju lätt favorit klassen, man gör ju så grymt mycket skada och kan ta ut dom jävligt irriterande sentry gunsen lätt

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Alltså jag har svårt för att få höga score i spelet.
Man ser visa ligga på 60-80 poäng, hur gör dom? o.O

Man dödar mycket människor, och dör inte så ofta, så man slipper slösa tid på att vänta på respawn. Enkelt va? Sen kan man väl samla poäng genom att ta över områden och cappa flaggan också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Man dödar mycket människor, och dör inte så ofta, så man slipper slösa tid på att vänta på respawn. Enkelt va?

Nja, jag skjuter som en kratta och dör jädrigt snabbt.

Men spelet är väldigt kul iallafall, och med kanske lite övning jag kan träffa en laduvägg med vapnet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det är rätt lätt att få höga poäng faktiskt. Man kan få väldigt mycket poäng genom att köra medic och hela rätt folk. Sen är det vissa klasser som lämpar sig väldigt bra för vissa banor, jag är rätt bra på sniper så kör jag sniper på rätt banor så ligger jag oftast top 3 i slutet av matchen.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Lirat i ett par timmar nu på public servers. Sjukt trist att det är noll kommunikation överallt och alla är loneheroes samt den enda som spelar medic är ofta en själv. Gillar spelet, gillar grafiken, gillar verkligen allt. Men det som förstör är att alla ska vara engineer, spy, eller scout...noll teamkänsla...

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Lirat i ett par timmar nu på public servers. Sjukt trist att det är noll kommunikation överallt och alla är loneheroes samt den enda som spelar medic är ofta en själv. Gillar spelet, gillar grafiken, gillar verkligen allt. Men det som förstör är att alla ska vara engineer, spy, eller scout...noll teamkänsla...

Ärligt talat så föredrar jag faktiskt att ha det så på public, i TF2 räcker det med att 3-4st sammarbetar och dom kan väldigt lätt styra upp sitt lag till vinst på en 12vs12 bana. Antingen ska det vara full hönsgård på public eller ett sammansvetsat lag, det är helt enkelt inte kul när matcher vinns på några minuter tackvare en liten men sammarbetande grupp.

Permalänk

Jag lirar på Sweswat.nets server, 83.233.252.152:27045 , nickar ice från ikväll (tidigare Crewl).

De har stats, och det kan man ju inte vara utan ;> För att inte tala om att servern ligger här i götet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Lirat i ett par timmar nu på public servers. Sjukt trist att det är noll kommunikation överallt och alla är loneheroes samt den enda som spelar medic är ofta en själv. Gillar spelet, gillar grafiken, gillar verkligen allt. Men det som förstör är att alla ska vara engineer, spy, eller scout...noll teamkänsla...

Förstår inte vad problemet är egentligen? Engineer lägger upp turrets, dispensers och teleports? Vad är dom för? Jo laget. En spy är ute efter att sappa motståndarnas turrets m.m, kanske hugga en medic i ryggen eller göra så att fiendens snipers inte vågar stå och campa på samma ställe. Det är väl för lagets bästa? En scout är ute efter att hämta informationen eller ta över områden så ditt lag kan vinna? Det är väl bra?

Förstår som inte din poäng. Jag har kört en väldigt massa. Visst inte mycket kommunikation, men vill du ha det så är det väl bara hitta någon att köra med? Behöver ju inte vara någon klan eller nått. Bara skaffa någon att lira lite med och slänga up en teamspeak server eller ventrilo eller nått.

Så länge inte alla kört sniper har det fungerat väldigt bra med teamwork tycker jag i alla fall.

Permalänk

Snälla kan någon lägga upp en tf2 server?
jag skulle om jag bara hade en 24/7 server =(

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Köpte i svensk butik och fick en rutten svensköversatt version.. Kan man ändra till engelska på något sätt? Jag står inte ut!

Permalänk
Medlem

Gå med i Steam community The Teamwork Movement om ni eftersöker teamwork.

Citat:

The Teamwork Movement (TWM) is not a clan, it's an open group of players that anyone can join, as long as they're interested in utilizing teamwork while gaming. TWM participants are encouraged, but not required, to add <TWM> to the end of their name and play on TWM endorsed servers. By adding TWM to the end of your name you're easily recognizable by other TWM participants, so they can engage in teamwork with you; and by playing on TWM endorsed servers you are much more likely to encounter other TWM participants, and have the best gaming experience as a result.

While we encourage TWM members to engage in teamwork regardless of what server they play on, we maintain a list of recommended servers which TWM players frequent. By playing on TWM endorsed servers you are much more likely to play with other TWM participants, resulting in the best gaming experience possible. All TWM endorsed servers go through a rigorous approval process that ensures they are lag-free, popular and well administered. You can find the most up to date list of TWM endorsed servers at the following link:

http://www.theTWM.com/

In addition to the endorsed server list we regularly use the Steam event system to send out notifications of TWM events. Several times throughout the day we'll issue an event alert with a TWM endorsed server's IP, by joining in on those games you get to join a server filled entirely with TWM players -- you'll experience teamwork like you've never experienced before.

So, to recap, all you need to do is (all of these are optional): Add <TWM> to the end of your name and play on TWM endorsed servers in order to play with numerous other teamwork oriented players. Beware though, you may never be able to go back to regular pubbing after spending time on TWM endorsed servers and playing with other TWM members -- it's just that good!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Köpte i svensk butik och fick en rutten svensköversatt version.. Kan man ändra till engelska på något sätt? Jag står inte ut!

Om du installerar det på engelska så får du ju engelskt, eller var det att man skall installera steam på engelska för att få det rätt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Såg att man kunde ändra språket från steam, hade bara tittat i spelet. Tack! Usch för svensköversättning, man kräks ju nästan.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Såg att man kunde ändra språket från steam, hade bara tittat i spelet. Tack! Usch för svensköversättning, man kräks ju nästan.

jo det gäller alla spelen i steam nu fy fan vad dom har översatt dårligt roligaste var nog sången islutet av Prtal när man får txten på sången o satta o skratta till översättningen.

till nåt annat så själv kör jag nästan bara Healer klass tycker det e skit kul

Permalänk
Medlem

tror ni spelet är okej på:
Intel Duo 2,2ghz
ATI X1950pro 512mb
och 2gb ram.

Har nämligen beställt dessa sakerna till min dator som total pajat. Och vill änna inviga nybygget med något nytt spel

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
tror ni spelet är okej på:
Intel Duo 2,2ghz
ATI X1950pro 512mb
och 2gb ram.

Har nämligen beställt dessa sakerna till min dator som total pajat. Och vill änna inviga nybygget med något nytt spel

samma krav som till HL2 i stort sätt

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra om man får paged pool memory low varning och datorn startar om sig efter ca 20 min? Händer för mig varje gång jag spelar tf2 men har förövrigt inga problem med något annat.

Permalänk
Medlem

Sitter äntligen och tankar TF2! Fan att steam ska vara så segt....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Vad ska man göra om man får paged pool memory low varning och datorn startar om sig efter ca 20 min? Händer för mig varje gång jag spelar tf2 men har förövrigt inga problem med något annat.

Vad kör du för OS? Har aldrig hört talas om det tidigare, men en snabb googling på paged pool gav http://support.microsoft.com/kb/280790
Fanns dock andra saker, googla sj vettja:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Ventrilo

Jag har upp en Vetrilo server så mycket ja kan... dock kan brukar de åka ner efter 11 men annars brukar den vara uppe. Skulle ni vilja spela lite och snacka så är det bara att komm in på servern. teamplay.zapto.org standard port och Ventrilo v.2.1.4

OBS
Den är på min dator så det kan hack till lite då och då bara så ni vet. Så den är inte perfeckt ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Sitter äntligen och tankar TF2! Fan att steam ska vara så segt....

Tycker det går riktigt snabbt. Tankade 400-500kb/s när jag drog ned mitt.

Måste säga att jag gillar Steam skarpt. Eftersom den närmaste vettiga spelbutiken ligger 6 mil ifrån där jag bor så finns det absolut inget bättre sätt att köpa spel än steam.
Och med tanke på vad man får när man köper ett spel i butik idag så missar man inte mycket. Ett dvd-fodral, en dvd-skiva och en papperslapp till manual.. nä det har jag inget behov av...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....