Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
skrotis, skit snack. Med det där kan du forfarande int spela crysis på max. Så ja tycker dom e rätt dåliga ändå..

Har du spelat crysis??

alla spel ska vara så förbaskat krävande har kunnat spelat alla spel på max med ett schysst kort i alla tider... bara massa hype att man MÅSTE ha det värsta kortet för att kunna spel!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrotnisse22
Har du spelat crysis??

alla spel ska vara så förbaskat krävande har kunnat spelat alla spel på max med ett schysst kort i alla tider... bara massa hype att man MÅSTE ha det värsta kortet för att kunna spel!!!!

Man måste inte, men den som har det värsta kortet när han dör får alla brudar och vinner!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Du verkar inte läsa vad jag skriver. Det är ju inte enda tveksamma punkten jag tagit upp. Och om de inte tagit upp något ATI-kort så hade vi inte vetat hur mycket bättre kortet är, med tanke på att det är väldigt sällsynt med tester som använder 7.10-drivers. Sen är det även många som kollar på XT-prestandan för att jämföra med pro-korten, som de flesta kör klockade betydligt högre än XT. Du själv säger ju att det inte är någon skillnad mellan 512MB och 1GB, så därför kan man faktiskt se prestandaskillnaden mellan ett kort från nvidia som kostar 2000 kr, och ett kort från ATI som kostar 2000 kr, eller hur? På vilket sätt skulle den jämförelsen inte vara relevant?

Varför jag tycker AMD är orintressant i det testet är just av anledningen till att testet är inget stort, bra, seriöst test enligt mig. Vänta på att Anandtech, Bjorn3d, Tweaktown, Hexus, Xbitlabs, Sweclockers med flera prestandatestar spelen ordentligt tillsammans med både PRO, XT, XT1GB från AMD så blir testet intressant.

Det finns ganska många liknande sidor idag som har tester med AMD kort och catalyst 7.10 men det ser inte mycket bättre ut där heller bortsett från något enstaka spel där HD2900PRO naffsar 8800GTX i rumpan, men oftast inte.

Legoloppa:
Det du pratar om är patch och ingenting annat. Att maxxa crysis idag finns det många olika system som gör. Det du pratar om är tekniker som inte något grafikkort idag har stöd för vilket är ointressant då det inte är aktiverat i Crysis förns Crytek släpper en Patch.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

beställt 2 kort

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
beställt 2 kort

beställt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
http://novicom.emsbutiken.se/default.asp?lProductId=8449

aah Ems..

Pratade med dom idag, enligt Umeå butiken skulle inte kortet komma förrän under nästa vecka till centrallagret..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
aah Ems..

Pratade med dom idag, enligt Umeå butiken skulle inte kortet komma förrän under nästa vecka till centrallagret..

mm vet =/ men lär inte kunna få tag på det snabbare .

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Är MKT intresserad att se hur detta kort presterar i SLI!

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
Är lite förvånad att de släpper ett 256-mb kort. Verkar lite synd att spara in de 500 spännen på det då det förmodligen kommer flaskhalsa den feta GPUn redan vid låga upplösningar. Eller? Nån som tänkt köpa ett 256?

Sen undrar jag, är det nån som har koll på PCI-e 2.0? Blir det någon fördel med ett sådant här kort och isåfall hur stor? Är bandbredden redan ett problem?

Jo, jag har funerat på 8800GT som HTPC kort, ifs lite overkill men den har ju både HD avkodning och kostar inte så mycket mer än ett 8600GT.
Sedan kommer jag spela i 1280x720 utan AA så 256mb räcker för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa

angående Crysis det finns inte hårdvara idag som kan maxa Crysis Crytek ahr sagt att det finns saker i Crysis som dagens hårdvara inte kan hantera så oavsett om du har SLI med 2x8800ULTRA så kan du inte maxa det då kortet inte kan hantera hela paketet men det dagens väsrsting kort kan hantera så bör 8800ULTRAi SLI göra susen men vem fan ahr råd med 2x8800ULTRA7000kr+ vissa Fabrikat då

Största skitsnacket jag läst idag. Kan man få en länk till då nån säger det? För vad jag har läst här:

"We do not know how much processor power is needed, though in a recent PC Gamer UK magazine preview Cevat Yerli said an Intel Core 2 Duo E6600, 2GB RAM, and an NVIDIA GeForce 8800 card could run the game at "ultra detail" settings."

http://www.incrysis.com/wiki/index.php/Crysis_System_Requirem...

Dels säger en av dem som skapat Crysis på en film från E3 att spelet inte är så mycket mer krävande än Far Cry. Du kan med en ganska högbudget dator som är tre år gammal spela på low/medium och skaplig resolution i Crysis.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Proffsmoddare

Jag lirar Crysis betan med min rig, och det flyter bra. dock bara dx9.
Demot kommer snart ut, då får vi veta om dx10 korten presterar som man hoppas.

Funderar starkt på att skaffa ett 8800gt, eller kanske inte.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Största skitsnacket jag läst idag. Kan man få en länk till då nån säger det? För vad jag har läst här:

"We do not know how much processor power is needed, though in a recent PC Gamer UK magazine preview Cevat Yerli said an Intel Core 2 Duo E6600, 2GB RAM, and an NVIDIA GeForce 8800 card could run the game at "ultra detail" settings."

http://www.incrysis.com/wiki/index.php/Crysis_System_Requirem...

Dels säger en av dem som skapat Crysis på en film från E3 att spelet inte är så mycket mer krävande än Far Cry. Du kan med en ganska högbudget dator som är tre år gammal spela på low/medium och skaplig resolution i Crysis.

Nej, Legoloppa har rätt till 100%. Du får söka vidare.

Du förstår väl själv att Crytek vet om hur mycket processorkraft man behöver right? Det är Crytek som har utvecklat spelet. De vet precis vart i spelet under vilka plattser i hela spelet det kräver mest CPU. Sedan att just Cevat kanske inte vet är en annan sak.

Det som Legoloppa skrev kommer med en patch när tekniken är mogen för det i hårdvaran. Crysis menar bara på att de har tänkt för framtiden också och intebara i nuläget 2007.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Vad kommer priset på denna hingst hamna på?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Vad kommer priset på denna hingst hamna på?

Kring 2000-2300 i introduktionspris.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nej, Legoloppa har rätt till 100%. Du får söka vidare.

Du förstår väl själv att Crytek vet om hur mycket processorkraft man behöver right? Det är Crytek som har utvecklat spelet. De vet precis vart i spelet under vilka plattser i hela spelet det kräver mest CPU. Sedan att just Cevat kanske inte vet är en annan sak.

Det som Legoloppa skrev kommer med en patch när tekniken är mogen för det i hårdvaran. Crysis menar bara på att de har tänkt för framtiden också och intebara i nuläget 2007.

Jag tror du får läsa om och läsa rätt. Det är de ansvariga för FAQ på hemsidan Incrysis (en av de älsta siterna dedikerade till Crysis) som säger:
"We do not know how much processor power is needed, though in a recent PC Gamer UK magazine preview Cevat Yerli said an Intel Core 2 Duo E6600, 2GB RAM, and an NVIDIA GeForce 8800 card could run the game at "ultra detail" settings."

Det är alltså inte Cevat som säger att han inte vet, utan han säger att med en E6600, 2GB-minne och ett 8800-kort kan man spela i "Ultra Detail Settings".

Man kan tycka att Cevat borde veta, då han är en av grundarna och styrelseordförande i Crytek.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Japp, håller med WrongTarget. Det är ju Cevat som säger att det fungerar med dagens teknologi.
Morronkaffet inte slunkit ner än måntro?

Permalänk
Medlem

varför skulle dom göra ett spel som dagens modernaste grafikkort inte klarar av?

Visst det där med Ultra settings får man kanske ta med en nypa salt...ingen vet ju hur mycket fps han pratar om heller, eller hur många fps man behöver för att man ska tycka att det flyter

så skit i crysis nu för tusan och håller till topic, vänta tills det är ute

Sorry för OFF...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

vi kan nog alla spela spelet skall ni se.

ON TOPIC: tror ni kortet kommer sjuka i pris snabbt eller kommer det stanna runt 2000kr en längre tid, verkar som det är prutat och klart

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
vi kan nog alla spela spelet skall ni se.

ON TOPIC: tror ni kortet kommer sjuka i pris snabbt eller kommer det stanna runt 2000kr en längre tid, verkar som det är prutat och klart

Lär hålla sig då 320 / 640mb fortfarande finns kvar.. Om inte annat möjligtvis gå upp lite..

Den fanns ju inlagd på prisjakt för 18-1900:- och ligger nu på över 2100:-

Visa signatur
Permalänk

Det beror väll på hur bra de lyckas optimera spelet?
Som det är nu så får man 20-60fps med allt High i 1680x1050 i dx9, med en dator i sign...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
varför skulle dom göra ett spel som dagens modernaste grafikkort inte klarar av?

Troligtvis för att framtidssäkra motorn, de säljer en licens per månad tydligen för att de inte hinner ge utvecklingsstöd för fler. Dessa spel kommer att släppas i säkert upp till två år framåt i tiden kanske. Gör man motorn skalbar för att utnyttja grafikkort som kommer dyka upp under lång tid framåt får man fler licenser sålda och tjänar mer pengar...

Tillbaka till ämnet: tycker det är lite skumt att det hörs så lite om nya 8800 GTS 640 MB med 112 streamprocessorer, ska ju ändå släppas om drygt tre veckor...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem

Dessa spekulationer alltså...

Kan ni inte bara vara tysta en vecka och börja gnägga sen?

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
Dessa spekulationer alltså...

Kan ni inte bara vara tysta en vecka och börja gnägga sen?

Haha

Men vad finns ett spekulera kring priset då som många verkar göra här?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Re: 8800 Gt Testad!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
Nån som är bra på japanska?

Testerna talar väl iofs för sig själva...

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=197629

第18页:DX10:PT Boats: Knights of the Sea Benchmark

va e det för spel/benchmark ?

sjukt låga fps

Visa signatur

[E6600@3,2Ghz FSB@400x8] [8800GT 512MB@710/2016/1782Mhz] [4x1024MB Corsair XMS Twin2X CL5@800Mhz] [Gigabyte P35-DS3(rev1.0)] [HP w2207] 3dMark06: [8800GTS 640MB@651/2006/1507: 11134p] [8800GT 512MB@713/2116/1782: 12419p]

Permalänk
Medlem

Börjar fundera på om det inte är lika bra att vänta ~15 dagar efter 8800gt lanseras och se om Ati har någon chans. Om inte så köper jag nya 8800gts som kommer gå om 8800gtx och samtidigt (förhoppningsvis) kommer ha kvar 8800gts grymma kylning...
Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Stackars ATI/AMD.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Hedersmedlem

512 MB varianten kommer att kosta 2149:- på Webbhallen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
512 MB varianten kommer att kosta 2149:- på Webbhallen

Jaja, det har vi hört innan. Lika bra att vänta en vecka för säkerhets skull.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag bara på en 17" crt och brukar spela i 1024*768 och ibland någon upplösning över det. Då lär det här vara kortet för mig istället för ett GTX kanske?