Permalänk

Herregud! Då kanske en ny skärm skulle vara på sin plats.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
Kött på benen? utbildning? ja många saker går in men vi är inte här för att förolämpa varandra ang 3dmark så är det ett test som visar hur bra grafikkort och en dator i sig presterar vilket i sig säger relativt mycket även om hur den presterar i spel men dock inte allt.

Hehe. Jag menade att hans tangentbord saknade [punkt][.]
Menade absolut inget annat om det uppfattades så

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jag tror du får läsa om och läsa rätt. Det är de ansvariga för FAQ på hemsidan Incrysis (en av de älsta siterna dedikerade till Crysis) som säger:
"We do not know how much processor power is needed, though in a recent PC Gamer UK magazine preview Cevat Yerli said an Intel Core 2 Duo E6600, 2GB RAM, and an NVIDIA GeForce 8800 card could run the game at "ultra detail" settings."

Det är alltså inte Cevat som säger att han inte vet, utan han säger att med en E6600, 2GB-minne och ett 8800-kort kan man spela i "Ultra Detail Settings".

Man kan tycka att Cevat borde veta, då han är en av grundarna och styrelseordförande i Crytek.

Se där. Ber om ursäkt.

Hur som helst så har man redan idag med ett 8800GTX och 4gig ram samt en quad från Intel maxat Crysis i 2048*1536 @ DX9. Hurvida det ser ut i DX10 har jag ingen aning om men det märker vi nog snart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
Själv sitter jag bara på en 17" crt och brukar spela i 1024*768 och ibland någon upplösning över det. Då lär det här vara kortet för mig istället för ett GTX kanske?

Ja det finns verkligen ingen anledning för dig att köpa ett 8800GTX om du endast spelar i 1024*768. Ett 8800GT är ju nästan som ett GTX men det är betydligt mycket billigare i alla fall. Köp och var glad.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Hej! Vad är klocka förnågot? ;O Grymt bra kort snart köpt! Längtar ;D

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n

Snälla sök! När det dyker upp sånna här inlägg undrar man alltid om de är seriösa. Visst vi alla har varit nybörjare en gång men du kan få svar på din fråga om du söker i forumet.

Das FAQ

Denna e bra med

Permalänk
Medlem

Systemet i testen drar 148W idle och 212W load....... Då borde man kunna trycka in ett 8800GT i HTPC:n.

http://www.sudhian.com/index.php?/articles/show/Shuttle_SN21G...

Det hade ju varit kalas!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
Snälla sök! När det dyker upp sånna här inlägg undrar man alltid om de är seriösa. Visst vi alla har varit nybörjare en gång men du kan få svar på din fråga om du söker i forumet.

Das FAQ

Denna e bra med

Nu var du inte speciellt rolig av dig. Han skapade inte direkt en tråd om vad klocka innebär utan han frågade kort i tråden vad klocka var. Det är väldigt enkelt att svara på utan att spy över någons inlägg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n

Tänk dig att du trimmar en bil, så trimmar du en dator. Man kallar detta för att klocka eller överklocka/överklockning.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nu var du inte speciellt rolig av dig.

Försöker inte ens vara rolig. Detta forum börjar hålla löjligt låg klass numera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Försöker inte ens vara rolig. Detta forum börjar hålla löjligt låg klass numera.

Och det vet du genom att va varit medlem här i några månader?
Personen i frågan ställde en fråga i en korrekt tråd och vad fick han?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Och det vet du genom att va varit medlem här i några månader?
Personen i frågan ställde en fråga i en korrekt tråd och vad fick han?

Men ojoj nu är du ute på djupt vatten grabben. Jag har varait medlem ni i 10 månader. Innan jag blev medlem var jag ofta inne och läste i forumet. Så länge jag har varit medlemm har jag varit inloggad nästan varje dag och sedan i somras varje dag så jag har rätt bra koll på forumets kvalité.

Han frågade inte i "en korrekt tråd". Här är inte rätt ställe att ställad den frågan. Han får skriva i överklockningsdelen av forumet.

Permalänk
Citat:

Numera? Låter som om du har vart här i några år. Men du har vart medlem i 10 månader? Vad säger moderatorerna om det när man max får ha ett konto per medlem?

Även om en okunnig person frågar dig något som du tycker är simpelt så är det inte okej för dig att dumförklara honom. Va en man istället och hjälp honom.

Kommer du ihåg hur dina första meddelanden såg ut? Jag ska väl inte börja länka?

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

please! ONT ffs.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Numera? Låter som om du har vart här i några år. Men du har vart medlem i 10 månader? Vad säger moderatorerna om det när man max får ha ett konto per medlem?

Även om en okunnig person frågar något som du tycker är simpelt är det fortfarande inte okej för dig att dumförklara någon annan medlem. Var snäll istället och hjälp honom.

Kommer du ihåg hur dina första meddelanden såg ut? Jag ska väl inte börja länka?

Mvh

Öhh jag har bara haft ett konto...

Jag hjälper honom nog mer genom att hänvisa var han kan läsa mer om överklockning.

Länka du jag bryr mig inte.

Permalänk
Medlem

Du hjälper knappast honom genom att dumförklara honom och be honom att "sticka" indirekt.
Och du säger att jag är ute på djupt vatten? Om det får dig att må bättre genom att säga det så varsågod :).

8800GT bör komma snart så vi kan alla vila i fred.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Öhh jag har bara haft ett konto...

Jag läste fel. Jag läste Juni och inte Jan.

Nog om det. Jag tror du har förstått piken.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Inaktiv

Nja jag tror du överdriver lite Sanazin...
Känner mig totallt oberörd av det du skrev A.N'doja.
Btw har ändrat uppfattning om din musik nu.

Permalänk
Medlem

Men vilken sandlåda, kan inte ni skapa en egen där ni kan bråka om spaden och brandbilen?

Blir alltid såhär nått nytt ska släppas och en tråd skapas..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är ofta det blir så här på detta forum. Tyvärr

Permalänk
Medlem

vilka här ska köpa ett 8800GT? räck upp en hand!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haart

3 händer och vovvens tassar i vädret!

Visa signatur
Permalänk

Jag har varit inne på att köpa ett 8800gts ett tag, men snubblade över denna tråden nu vilket gjorde mig glad.

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Citat:

Känner mig totallt oberörd av det du skrev A.N'doja.
Btw har ändrat uppfattning om din musik nu.

Du har ändrat uppfattning om min musik på grund av att vi inte kommer överrens på ett forum?

Sorry för OFF-T.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

okej, drog paralleller mellan erat tjafs och tjafset när jag praktiserade på ett dagis. en unge visste inte vad polissirener var och då blev han bortstött på samma vis. då fick ju självklar JAG ta hand om skiten?

OT: SAAAAAAAATAAAAN VAA GALET RESULTAT!!!!!!!!! :D:D:D
SLI SLI KÖPA KÖPA! :D:D

fast jag tror jag väntar tills jag köper nästa dator i december

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haart

Jag vill ha en så tyst dator som möjligt, så jag väntar nog och ser om nya 8800GTS-korten har kvar gamla GTS-kylningen - - och i så fall blir det GTS så klart.
Vill veta!

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Avstängd

Håller med jag väntar jag med...

Ska inte ha ett kort som ej drar ur luften ur burken...

Permalänk
Medlem

Tänk dock på att de nya 8800GTS-korten bara är väldigt lösa rykten, och att det ite är bekräftat så vitt jag förstår. Om google översätter expreview rätt så säger till och med de att 8800GT ska ersätta GTS 320, och att det ska konkurrera mot GTS 640, eftersom det nuvarande GTS-kortet är snabbare där prestandan verkligen behövs, d.v.s. nya avancerade DX10-spel i höga upplösningar med AA/AF.

Permalänk
Avstängd

Nej TheNisse, det ska komma en ny 640 version av gts den 19:november eller så tror jag det var. Jag vet inte vart jag läste det, men jag har för mig att dom hänvisade till nvidia själva. Jag har ett så starkt minne av att det stämmer.

Dessutom är 8800GT's minne mer effektivt än vad 640 varianten av GTS'ens är, så GTSen ger inte bättre prestanda även i höga upplösningar.

Men jag kan ju ha fel eftersom ingenting är 100% spikat ännu, eller det kanske det är, mjah. 8800GT kortens prestanda är spikat iallafall.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Dessutom är 8800GT's minne mer effektivt än vad 640 varianten av GTS'ens är, så GTSen ger inte bättre prestanda även i höga upplösningar.

Men jag kan ju ha fel eftersom ingenting är 100% spikat ännu, eller det kanske det är, mjah. 8800GT kortens prestanda är spikat iallafall.

Nu får du förklara lite. Hur ger inte GTS 640mb minne mer prestanda i högre upplösningar jämfört med 512mb? Vi har ju sett klart och tydligt i tester med ett 8800GT i testet att 640Mb kör om 8800GT när det kräver riktigt mycket minne.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.pcon...

pconline's review. Det ser hyfsat ut för 8800GT.

Biochemical Bing!

Permalänk
Avstängd

har vi, så 8800gts 640 kör om 8800gt 512?
då får du bevisa det å, bara så vi vet;)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag